Onze route ???

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Esther

Onze route ???

#1 Bericht door Esther » maandag 07 november 2005, 08:41

Wij willen in maart alleen een ticket Bangkok boeken en dan de volgende route op de bonnefooi doen.
Overnachting Bangkok
Bangkok – Hua Hin Trein
Hua Hin – Pra Chuap Khiri Kan Taxi
Pra Chuap Khir Kan – Chumphon Taxi
Chumphon – Surat Thani Trein
Surat Thani – Koh Samui Boot
Koh Samui – Bangkok Vliegtuig
Overnachting Bangkok alsvorens aan de terugreis te beginnen.
Wij willen dit in 3 weken doen.
Heeft er iemand ervaring met deze route en/of tips :idea: , zijn er in deze periode makkelijk strandhuisjes te huren, enz. :?:
Alvast Bedankt

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » maandag 07 november 2005, 12:38

niks mis met die route ,

maar naar prachuap kk en chumpon kan je ook met de trein of bus,
lijkt me goedkoper
en van surat naar samui vaart alleen een nachtboot ,
je kan beter een gecombineerde bus/ferry ticket kopen donsak- samui

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

pong

inderdaad goed te doen maar.......

#3 Bericht door pong » dinsdag 08 november 2005, 03:10

staar je niet blind op die trein: de bus gaat veeeeel vaker, is veeeeel sneller en kost wat meer. Taxi? bedoel je share=taxi? die zijner amper meer *(vervangen door voorafgeboekte minibusjes) maar NIET in dit noord deel van Thai tai(=zuid, de staart'').
op die route rijden selchts zeer weinig dagtreinen, dat zijn zeeeeer trage boemels met enkel 3e klas (=harde houten banken), spotgoedkoop, voor 1 uurtje wel aardig, maar dan gaan de billen zeer doen. Probeer kanchanaburi erin te passen (tussen BKK en HHin), mij ontgaat akltijd waarom mensen 3-4 verschilende chay-hat=beach willen ''doen'' zand is overal eender toch?

Edje
Expat
Expat

Re: inderdaad goed te doen maar.......

#4 Bericht door Edje » dinsdag 08 november 2005, 20:46

pong schreef:staar je niet blind op die trein: de bus gaat veeeeel vaker, is veeeeel sneller en kost wat meer. Taxi? bedoel je share=taxi? die zijner amper meer *(vervangen door voorafgeboekte minibusjes) maar NIET in dit noord deel van Thai tai(=zuid, de staart'').
op die route rijden selchts zeer weinig dagtreinen, dat zijn zeeeeer trage boemels met enkel 3e klas (=harde houten banken), spotgoedkoop, voor 1 uurtje wel aardig, maar dan gaan de billen zeer doen. Probeer kanchanaburi erin te passen (tussen BKK en HHin), mij ontgaat akltijd waarom mensen 3-4 verschilende chay-hat=beach willen ''doen'' zand is overal eender toch?
Inderdaad, de bus rijdt veel frequenter dan de trein, maar de gemiddelde snelheid van beiden is 50 km p/u. Het enige voordeel van de trein is de veiligheid.
Groetjes; Edje

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » dinsdag 08 november 2005, 21:01

Zeg Ed, als ik de bus neem van Bangkok naar Phayao (ruim 700 km) doet tie daar net 10 uur over. Is gemiddeld toch 70 km/uur. Inclusief een stop van een half uur.
Naar Chiang Mai idem dito.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

maart

#6 Bericht door henkypenky » woensdag 09 november 2005, 10:39

pasen is in 2006 pas in april dus er zal overal zeker plaats zijn .
route lijkt me okay en zonder probleem haalbaar in 3 weken maar zou mij een beetje te eentonig zijn , maar ik ben dan ook geen beachboy :D
als begin overnachten in bkk na zo'n lange vlucht daar baal ik van en ga dus meestal eerst een dag of 2 naar ayuthya of elders waar het wat kalmer is en waar je ook best leuk kunt shoppen .
maar ieder zijn ding natuurlijk :)
live and let live !

Esther

#7 Bericht door Esther » woensdag 09 november 2005, 22:10

Bedankt alvast voor de reacties maar uh.............. Henkypenky............April plaats zat..............Pasen :?: :?: :?:
Volgens mij staat er toch duidelijk dat we in maart gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”