Hoe kom ik vanuit Kanchanaburi naar Damnoen Saduak?
Moderator: Loempia
Hoe kom ik vanuit Kanchanaburi naar Damnoen Saduak?
Ik wil vanuit Kanchanaburi naar Damnoen Saduak (drijvende markt) reizen. Weet iemand of hier een trein of bus heen rijdt die niet via Bangkok gaat of moet ik een taxi nemen?
dont worry so much..........
1.je verblijft dan dus in kan-buri (i nu weer in BKK, RamkamHaeng): ELK hotel/guesthse/travel agent zal je kunnen informeren
2.je hoeft natuurlijk NIET via BKK: kijk eens op een kaart, als er een grotere weg is in Thaild, dan gaat er elke 30/20 min een busdienst, waar dan ook in Thaild, vanaf 4/5.00 sochtends tot kort na 18.00=donkerte.
3.het is wrs handiger om Via D Saduak naar kan te reizen: 2 vliegen in 1.
3ab: de route is dan, kleine bus DSaduak-RATCHABuri-dan grote bus naar kanburi
4.aangezien er in kan geen echte taxis zijn [zoals in ongeveer elke Thaise prov.plaats], is het alternatife huurauto: kost wrs nog minder als taxi zou kosten. dag tevoren regelen via reisburo/hotel of gewoon toer boeken in minibus
5.nog wat; NIET die tigertemple in kan (nabij) bezoeken) gedrogeerde arme beesten
2.je hoeft natuurlijk NIET via BKK: kijk eens op een kaart, als er een grotere weg is in Thaild, dan gaat er elke 30/20 min een busdienst, waar dan ook in Thaild, vanaf 4/5.00 sochtends tot kort na 18.00=donkerte.
3.het is wrs handiger om Via D Saduak naar kan te reizen: 2 vliegen in 1.
3ab: de route is dan, kleine bus DSaduak-RATCHABuri-dan grote bus naar kanburi
4.aangezien er in kan geen echte taxis zijn [zoals in ongeveer elke Thaise prov.plaats], is het alternatife huurauto: kost wrs nog minder als taxi zou kosten. dag tevoren regelen via reisburo/hotel of gewoon toer boeken in minibus
5.nog wat; NIET die tigertemple in kan (nabij) bezoeken) gedrogeerde arme beesten
nog veeeeel simpeler
zo voordehandliggend dat ik er zelf pas aan dacht toen ik langs alweer zon uitstalling van een reisburo liep:
ik neem aan dat je eerst een dag of wat in BKK verblijft. Boek dan een zgn 3 (of4) in 1 daytour: sochtens die market (want sluit tegen 12.00, en is in een uurtje wel gezien), dan door naar Kan (met de bekende toeristenplekken). stijg dan uit en wuif ze goodbye. Heb je het voor vrijwel niets meegekregen. Zon dagtocht kost 500/1000 bt, p.p. en ELK reisburo dat bij ELK toeristenhotel is, boekt het. wel goed navraag doen of het niet zon klein minibusje is waar amper een koffer in past.
ik neem aan dat je eerst een dag of wat in BKK verblijft. Boek dan een zgn 3 (of4) in 1 daytour: sochtens die market (want sluit tegen 12.00, en is in een uurtje wel gezien), dan door naar Kan (met de bekende toeristenplekken). stijg dan uit en wuif ze goodbye. Heb je het voor vrijwel niets meegekregen. Zon dagtocht kost 500/1000 bt, p.p. en ELK reisburo dat bij ELK toeristenhotel is, boekt het. wel goed navraag doen of het niet zon klein minibusje is waar amper een koffer in past.
-
- Volwaardig lid
bus
niet via bkk !
ac-bus van kanchanaburi naar rachaburi ( ofwel met overstappen via nakhon pathom ) en van rachaburi per minbusje / taxi naar damnoen saduak .
ac-bus van kanchanaburi naar rachaburi ( ofwel met overstappen via nakhon pathom ) en van rachaburi per minbusje / taxi naar damnoen saduak .
live and let live !
Van het busstation In Kan'buri rijdt er een bus naar Nakon Phatom, reistijd ongeveer 2 uur. Als je vooraf aangeeft dat je naar Damnoen Saduak wil laat men je uitstappen bij de Chedi. Als je daar de straat recht oversteekt kun je van daaruit rechtstreeks met de bus naar Damnoen Saduak, reistijd ongeveer 1 uur. Ik heb deze rit vijf maanden geleden gedaan. In DS kun je overnachten in hotel Nok Noi, simpel, maar grote schone kamers.
groeten
Anne Mieke
groeten
Anne Mieke