excursies in chiang mai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
shirley1994
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 05 januari 2015, 13:03

excursies in chiang mai

#1 Bericht door shirley1994 » donderdag 06 augustus 2015, 15:24

Hallo allemaal. Wij vertrekken zondag naar Thailand en chiang mai en chiang rai gaan we ook bezoeken. nu vroeg ik me af of noodzakelijk is om echt excursies te boeken om van alles te zien of dat je net goed een scootertje kunt huren en zelf overal kunt gaan kijken.

Groetjes shirley

hanshu

Re: excursies in chiang mai

#2 Bericht door hanshu » donderdag 06 augustus 2015, 16:43

Ja...eigenlijk is dat aan jezelf....als je een type bent die alles graag geregeld ziet dan kun je dat vanuit de luie stoel thuis prima regelen.
Ben je wat zelfstandiger aangelegd dan kun je in chiang mai bij het hotel of in een ticketshop ook van alles regelen evt in combinatie met een huur schootertje ( waar je wel een int. motorrijbewijs voor nodig hebt) kun je dus alle kanten op.

Alles kan dus.....

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: excursies in chiang mai

#3 Bericht door brake034 » donderdag 13 augustus 2015, 14:48

Alles is makkelijk vanuit het guesthouse of een reisbureautje te regelen, ook tuk tuk chauffeurs (duur) of "songteaws" (pick up taxis) regelen tourtjes. Op die manier ben je ook lekker flexibel als het weer een dagje tegen zit of als je een dagje opeens niks wil doen! Dat kan zomaar gebeuren en dan kun je maar beter vrij zijn.

Het beste is om gewoon tours te doen via het guesthouse of met een reisbureautje, als je het verkeer in Thailand niet gewend bent raad ik je niet aan om maar gelijk een scooter te huren!?
Marcel

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: excursies in chiang mai

#4 Bericht door Rens » donderdag 13 augustus 2015, 15:08

Net wat Brake034 zegt, ter plekke is zo goed als alles te regen, het is een goed ontwikkelde toeristen business in en rondom Chiang Mai, dus mogelijkheden te over, of via het hotel/guesthouse of de wat kleinere reisbureautjes die dit soort activiteiten aanbieden. Ik ondersteun zijn redenatie vwb de vrijheid en flexibiliteit die je hebt als je het zelf ter plekke regelt.

shirley1994
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 05 januari 2015, 13:03

Re: excursies in chiang mai

#5 Bericht door shirley1994 » donderdag 13 augustus 2015, 16:25

Dankjewel voor alle adviezen en tips. Ik ga er zeker wat mee doen. Op dit moment zijn we in kanchanaburi. Heerlijk hier. Groetjes!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: excursies in chiang mai

#6 Bericht door brake034 » donderdag 13 augustus 2015, 16:44

Veel plezier!
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”