Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#76 Bericht door Jim » donderdag 11 september 2014, 22:53

hmm.. nooit verwacht "vooraf goed gepland" te lezen in een bericht over thailand :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Pattani

#77 Bericht door jomel17 » vrijdag 12 september 2014, 17:05

Jim schreef:hmm.. nooit verwacht "vooraf goed gepland" te lezen in een bericht over thailand :giggle:

:cheesy:
หลงรัก

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#78 Bericht door Farang Baa » zondag 14 september 2014, 23:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#79 Bericht door Farang Baa » zondag 14 september 2014, 23:37

Foto's van mijn dagtrip naar Yala:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#80 Bericht door Farang Baa » zondag 14 september 2014, 23:52

Mijn laatste avond in Pattani met mijn vriendin June, gevolgd door de bekende gezelligheid van een beer bar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#81 Bericht door Jim » maandag 15 september 2014, 08:18

leuk die foto's, maar ze doen me niet van mening veranderen.
zelfs al was het 100% veilig gebied.

maar, je hebt blijkbaar een fijne tijd gehad en dat is natuurlijk het belangrijkst.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#82 Bericht door Farang Baa » maandag 15 september 2014, 08:40

En die mening is?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Pattani

#83 Bericht door Kees » maandag 15 september 2014, 09:38

Leuke foto's van een deel van Thailand waar de meeste van ons niet zullen/willen komen.
Er zijn vele mooie plaatsen in de wereld waar de gemiddelde mens niet durft te komen, maar gelukkig kunnen wij, door mensen zoals jij, wel de foto's/video's zien. Echter moeten sommige van deze mensen het met hun hoofd bekopen :cry:
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#84 Bericht door Jim » maandag 15 september 2014, 10:10

Farang Baa schreef:En die mening is?
dat als ik de maleisische cultuur wil beleven ik wel naar maleisie ga ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#85 Bericht door Farang Baa » maandag 15 september 2014, 10:22

Kees, ik ben echt niet over een nacht ijs gegaan toen ik besloot dat ik het wel aandurfde. Naar een land als Syrië of Irak zul je me voor geen goud kunnen krijgen. In Zuid-Thailand is meer sprake van een zgn. 'low level insurgency' (slachtoffers over een lange periode uitgespreid, zonder veel grote aanslagen) dan van een oorlog. Een paar dagen daar verblijven is niet zo riskant, zolang je maar luistert naar de lokale bevolking. Ik had mijn vriendin die goed bekend is in de regio en die me kon vertellen naar welke districten ik beter niet kon gaan. In de stad zelf is weinig militaire aanwezigheid te zien. Alleen bij het binnenkomen en verlaten moest de minibus langs kraaienpoten en militaire checkpoints manoeuvreren. Yala is wel veel grimmiger, met zijn vele bewapende soldaten en anti-bommuren in de stad. Daar kom ik niet meer. Verder mist die stad de charme van Pattani. Op zijn laatst in januari 2015 zal ik Narathiwat bezoeken. Daar kom ik te zijner tijd nog wel op terug.

Een voordeel van het wegblijven van toeristen is dat de prijzen daar zeer laag zijn. Voor een uitgebreide rijst- of noedelmaaltijd met seafood betaal je niet meer dan 30 baht. De één uur durende busrit Pattani - Yala kostte me slechts 25 baht. Een zeer ruime 'twin bedroom' (à 40 m^2) in het mooiste hotel van Zuid-Thailand, het CS Pattani, heb je voor 800 baht per kamer plus ontbijtbuffet (voor 2 pers), terwijl je voor een soortgelijke kamer in Bangkok of Pattaya meer dan 2000 baht kwijt bent. Voor de budgetbewuste backpacker kan ik de regio dan ook alleen maar aanbevelen. Al hoor je mij niet klagen dat die lui niet te bekennen zijn. :mrgreen:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Pattani

#86 Bericht door Jeanette » maandag 15 september 2014, 11:00

Het zal de leeftijd wel zijn maar ik denk steeds als ik die foto's zie; "Wat moet ik er" en "Precies Tunesië of Monte Negro of Turkije of .... enz".

Ik zoek zon, lauw zeewater en veel massage's om onze winter door te komen.

Tja ..... [|)

hanshu

Re: Pattani

#87 Bericht door hanshu » maandag 15 september 2014, 11:35

Gelukkig kan iedereen zelf bepalen wat leuk en/of lekker is. Lauw zeewater of koud bier...voor elk wat wils.
Mij gaat het erom dat dit gebied door BZ als onveilig word gezien en daarom loop je daar onverzekerd rond.
Je kunt wel zeggen dat het zeldzaam is als je daar in de problemen komt maar als het zover is heb je ook grote problemen.
Ik lees toch nog vrijwel elke dag aanslagen in die regio in de kranten en zou niet weten waarom ik dat risico (hoe klein ook) zou nemen.Bangkok vermijd ik ook zoveel mogelijk wanneer er demonstraties zijn..zit ik ook niet op te wachten.
Voor mij dus ook maar lauw zeewater en koud bier in een veiligere omgeving.

ps....de foto's (altijd leuk om te zien,bedankt daarvoor) stralen naar mij ook geen sfeer uit van: dat moet ik gezien hebben.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#88 Bericht door driver » maandag 15 september 2014, 16:00

Farang Baa schreef:Kees, ik ben echt niet over een nacht ijs gegaan toen ik besloot dat ik het wel aandurfde. Naar een land als Syrië of Irak zul je me voor geen goud kunnen krijgen. In Zuid-Thailand is meer sprake van een zgn. 'low level insurgency' (slachtoffers over een lange periode uitgespreid, zonder veel grote aanslagen) dan van een oorlog. Een paar dagen daar verblijven is niet zo riskant, zolang je maar luistert naar de lokale bevolking. Ik had mijn vriendin die goed bekend is in de regio en die me kon vertellen naar welke districten ik beter niet kon gaan. In de stad zelf is weinig militaire aanwezigheid te zien. Alleen bij het binnenkomen en verlaten moest de minibus langs kraaienpoten en militaire checkpoints manoeuvreren. Yala is wel veel grimmiger, met zijn vele bewapende soldaten en anti-bommuren in de stad. Daar kom ik niet meer. Verder mist die stad de charme van Pattani. Op zijn laatst in januari 2015 zal ik Narathiwat bezoeken. Daar kom ik te zijner tijd nog wel op terug.

Een voordeel van het wegblijven van toeristen is dat de prijzen daar zeer laag zijn. Voor een uitgebreide rijst- of noedelmaaltijd met seafood betaal je niet meer dan 30 baht. De één uur durende busrit Pattani - Yala kostte me slechts 25 baht. Een zeer ruime 'twin bedroom' (à 40 m^2) in het mooiste hotel van Zuid-Thailand, het CS Pattani, heb je voor 800 baht per kamer plus ontbijtbuffet (voor 2 pers), terwijl je voor een soortgelijke kamer in Bangkok of Pattaya meer dan 2000 baht kwijt bent. Voor de budgetbewuste backpacker kan ik de regio dan ook alleen maar aanbevelen. Al hoor je mij niet klagen dat die lui niet te bekennen zijn. :mrgreen:
Mij lijkt het wel om die regio een keer op te zoeken .
Weinig of geen farangs lijkt me ook wel en goedkoop ook wel en dat onveilig ?...K,heb wel meer in brandhaarden gezeten daar lig ik niet echt wakker van shit happends everywhere ook in veilige gebieden .

gr driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#89 Bericht door Jim » maandag 15 september 2014, 16:35

Die noodlesoep van 30 baht kan je ook in bangkok krijgen hoor, midden tussen de wolkenkrabbers, en er zijn zat farangvrije gebieden in de isaan.
Het is echt niet zo dat je daarvoor naar de zuidelijke provincies moet.

De enige reden om wel te gaan is de adrenaline... Soort bungee jumpen oid :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#90 Bericht door driver » maandag 15 september 2014, 17:21

Jim schreef:Die noodlesoep van 30 baht kan je ook in bangkok krijgen hoor, midden tussen de wolkenkrabbers, en er zijn zat farangvrije gebieden in de isaan.
Het is echt niet zo dat je daarvoor naar de zuidelijke provincies moet.

De enige reden om wel te gaan is de adrenaline... Soort bungee jumpen oid :mrgreen:
Onbekend maakt onbemind Jim zeggen ze toch ?
Isaan zonder of weinig farang klopt maar ja...das niet het Zuiden he ! ;)

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Steden”