samut prakan

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: samut prakan

#46 Bericht door jomel17 » donderdag 29 augustus 2019, 12:31

Bedankt Joep ,
wij krijgen ook Boonma als agent hebben al een plattegrond van de weg naar ons huis aan hem moeten sturen.
Ligt bijna tussen de rijstvelden buiten het dorp..
Sommige kwetsbare dingen laten we door Transpack zeewaardig verpakken kost 60 euro per kuub extra met een minimum van 5 kuub.Wasmachine ed.
Groet, Jos
หลงรัก

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: samut prakan

#47 Bericht door Joep » zaterdag 31 augustus 2019, 06:32

Nog een kleine aanvulling Jomel, ik weet niet wie jou paklijsten maakt, maar gewoon ff een kleine tip.
Wij hadden bv 2 TV's er op staan. Voor ééntje moesten we een klein bedrag aan invoerrechten betalen.
Later zijn iemand tegen ons je had gewoon Screen moeten zetten bij die 2e.
Wij hebben totaal een kleine 20.000 Thb betaald aan invoerrechten, oa door die 2e tv.
De agent bood nog aan om in beroep te gaan, maar omdat het rond nieuwjaar was en ze ons al zouden helpen met uitladen heb ik dat gewoon laten zitten.

Ga er vanuit dat je een complete huisraad en alles qua gereedschap e.d. meeneemt.
Denk ook nog ff na wat je evt "extra" wil meenemen, dingen die je hier moeilijk kunt vinden.
In onze tijd had ik hier bv nog nooit een workmate gezien (leende ik in NL altijd van mijn vader) dus die hebben we nog extra aangeschaft.
Zo waren er nog wat dingen die mijn vrouw in NL wel makkelijk vond en in TH nog nooit had gezien.
Alhoewel tegenwoordig alles goed te krijgen is in TH (althans in BKK) bij de HomePro of Robinson e.d.. is het misschien raadzaam dat in overweging te nemen.

Ik zoek al geruime tijd een goede koffiemachine, niet zo'n volautomatische maar een ouderwets filterapparaat.
De enige beetje redelijke die we hier kunnen vinden is van Electrolux en kost rond de Thb 1.000.
Geen kapitaal, maar ook na 2 jaar gewoon op. Warmhoudplaatje doorgeroest etc.
Wil iedere keer als ik in NL ben zo'n goede kopen van DE, maar schiet er steeds bij in.
Zal de leeftijd wel zijn :cheesy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: samut prakan

#48 Bericht door Herbergier » zondag 01 september 2019, 03:53

Ik zoek al geruime tijd een goede koffiemachine, niet zo'n volautomatische maar een ouderwets filterapparaat.
De enige beetje redelijke die we hier kunnen vinden is van Electrolux en kost rond de Thb 1.000.
Geen kapitaal, maar ook na 2 jaar gewoon op. Warmhoudplaatje doorgeroest etc.
Wil iedere keer als ik in NL ben zo'n goede kopen van DE, maar schiet er steeds bij in.


Ik gebruik hier zo'n een klein koffiefilterapparaat van Otto, kost 299 baht bij de Big C, daar doe ik ongeveer 4 jaar mee, je kan er 4 kopjes koffie per keer mee zetten, maar ik ben de enige in huis die, een keer per dag, koffie drink dus voor mij is het genoeg, met een pak Moccona (DE) filterkoffie 250 gr. van 108 baht, er zit een filter in maar ik gebruik toch nog extra een papieren filterzakje van Boncafe, ook verkrijgbaar bij de Big C.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: samut prakan

#49 Bericht door Joep » zondag 01 september 2019, 06:49

Wij gebruiken de Khao Song coffee uit Thailand.
Bij de Makro 1 kilo voor ± 380 Thb
Best lekker
Wel opletten, zijn 2 smaken één 100% koffie, de ander 10% karamel

willemb
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 26 december 2018, 11:06

Re: samut prakan

#50 Bericht door willemb » vrijdag 31 juli 2020, 10:18

hmm,ik was 1 week te laat met inreizen naar thailand.zit nu te mijmeren over de goede tijd daar.mijn vrouw,de zon,de warme regen,mijn vrienden in het dorp,mijn fiets tochtjes naar de 7/11,ons huis,de markt elke dag.het zwembad.ik denk dat ik moet wachten tot volgend jaar,maar wat mis ik thailand.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: samut prakan

#51 Bericht door godzilla » vrijdag 31 juli 2020, 10:56

Herbergier schreef: zondag 01 september 2019, 03:53 Ik zoek al geruime tijd een goede koffiemachine, niet zo'n volautomatische maar een ouderwets filterapparaat.
De enige beetje redelijke die we hier kunnen vinden is van Electrolux en kost rond de Thb 1.000.
Geen kapitaal, maar ook na 2 jaar gewoon op. Warmhoudplaatje doorgeroest etc.
Wil iedere keer als ik in NL ben zo'n goede kopen van DE, maar schiet er steeds bij in.


Ik gebruik hier zo'n een klein koffiefilterapparaat van Otto, kost 299 baht bij de Big C, daar doe ik ongeveer 4 jaar mee, je kan er 4 kopjes koffie per keer mee zetten, maar ik ben de enige in huis die, een keer per dag, koffie drink dus voor mij is het genoeg, met een pak Moccona (DE) filterkoffie 250 gr. van 108 baht, er zit een filter in maar ik gebruik toch nog extra een papieren filterzakje van Boncafe, ook verkrijgbaar bij de Big C.

Afbeelding
Ik heb de zelfde aangeschaft, nadat de kuisvrouw de glazen pot gebroken had van mijn electrolux met timer.
Heb ook nog wel een expresso apparaat, maar voor 's avonds.

Wat die verhuis betreft wens ik je veel succes, ik zelf ben met 30kg vertrokken, al de rest verkocht of weggegeven.
Zelfs mijn auto dezelfde dag laten ophalen, en dan naar luchthaven met mijn buurman.
Ik moet wel toegeven we hadden op dat moment al een huis, al het noodzakelijke stond er al.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: samut prakan

#52 Bericht door johnny013 » vrijdag 31 juli 2020, 13:44

Ik ben hier 1 januari gekomen, ook in NL alles weggegeven en met 1 grote koffer met korte broeken en Tshirts en een senseo apparaat deze kant opgekomen... had in NL bij bol.com een hervulbare soort padhouder meegenomen, en ik kan zeggen het werkt prima.
Ben aan het experimenteren geweest met diverse koffiesoorten en ben na een paar maanden blijven hangen bij Espresso Gold Blend... verkrijgbaar in de coffeeshop in Baan & Beyond, het zijn koffiebonen maar deze worden door de aanwezige dame keurig zeer fijn vermalen en daarna weer dichtgeseald en smaakt meer dan uitstekend in mijn Senseo... ik dacht 138 Baht per pak.
Het is zoals het is...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: samut prakan

#53 Bericht door jomel17 » vrijdag 31 juli 2020, 14:32

Hee johnny
138 baht per pak zeg jij, hoeveel pads zitten hier dan in ?
als ik bij Take 5 kijk betaal ik 3x zoveel als in NL ...
หลงรัก

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: samut prakan

#54 Bericht door johnny013 » zaterdag 01 augustus 2020, 07:15

Het zijn geen pads... ik heb ze hier éénmaal gekocht in Naklua, maar ik vond het niet te zuipen. Ik had bij Bol.com al zo'n hervulbare padhouder gekocht, en heb er sinds kort nog één op laten sturen, die ik overigens nog niet heb. Maar de padhouder werkt fantastisch, zeker met de goede coffee.
Ik zet de link hieronder, want ik weet als digibeet niet hoe ik een foto moet plaatsen.

https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=co ... =media_all

Beetje lange link... anders ff naar bol.com en coffeeduck in het zoekveld, dan kom je er ook...
Het is zoals het is...

willemb
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 26 december 2018, 11:06

Re: samut prakan

#55 Bericht door willemb » zondag 22 augustus 2021, 14:52

toch maar eens kijken of we het kunnen fixen in december,dan maar 2 wkn in qarantaine,14 dagen in hotel,2,5 maand met de vrouw, :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: samut prakan

#56 Bericht door jumbo » zondag 22 augustus 2021, 23:14

willemb schreef: zondag 22 augustus 2021, 14:52 toch maar eens kijken of we het kunnen fixen in december,dan maar 2 wkn in qarantaine,14 dagen in hotel,2,5 maand met de vrouw, :angel:
Planning is nog steeds geen quarantaine in December, zou starten in October naar 7 dagen.... en later naar nul
Hangende de resultaten in Phuket, maar C19 kan wat problemen geven voor de planning
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#57 Bericht door willem » woensdag 27 oktober 2021, 14:28

donderdag 16 december hoop ik aan te komen in thailand.eerst een nacht in een quarantaine hotel,de tweede dag naar samut prakan/vriendin.na zowat 2 jaar gaat het toch gebeuren.ff kijken wat er veranderd is in mijn dorpje.als het niet regent ga ik eerst lekker zwemmen in het zwembad.later naar de markt.mijn thaise woorden schat nog maar eens uittesten.ik hoop dat het deze keer wel lukt om daar te geraken voor 3 maanden.het feest gaat beginnen. [|)
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: samut prakan

#58 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 oktober 2021, 14:30

Nou, nog 1,5 maand Willem! 't Werd ook wel tijd dat we weer kunnen reizen. Veel plezier!

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#59 Bericht door willem » maandag 20 december 2021, 18:51

lekker hoor.ik ben er.na een nacht in een quarantaine hotel.gelukkig maar 1 nacht.de volgende morgen heeft de vrouw mij opgehaalt met taxi.snel naar ons huis gereden.was niks veranderd in het nantana garden village.alleen zwembad gesloten.corona he.alleen altijd en overal mondkapje op.ook dat went wel kan ik zeggen.elke dag naar talad om de lekkerste gerechten te halen.het is allemaal toppie hier weer.nog 11 weken volop genieten. :D :D
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: samut prakan

#60 Bericht door jumbo » dinsdag 21 december 2021, 00:48

willem schreef: maandag 20 december 2021, 18:51 lekker hoor.ik ben er.na een nacht in een quarantaine hotel.gelukkig maar 1 nacht.de volgende morgen heeft de vrouw mij opgehaalt met taxi.snel naar ons huis gereden.was niks veranderd in het nantana garden village.alleen zwembad gesloten.corona he.alleen altijd en overal mondkapje op.ook dat went wel kan ik zeggen.elke dag naar talad om de lekkerste gerechten te halen.het is allemaal toppie hier weer.nog 11 weken volop genieten. :D :D
Welcome back Willem
Hoop dat ze de deur nog effe openhouden voor Test and Go, kids arriveren binnen 10 dagen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Steden”