Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1396 Bericht door wanadee » woensdag 01 mei 2019, 07:57

Hier in de buurt van de stad in elk geval weinig of geen last, geen massale stookpartijen.
Alleen de buren die af en toe wat afval verstoken hen ik wel eens wat “last” van. Maar met die gasten heb ik afgesproken dat ze alleen vanaf een uur of 5 smiddags vuurtjes maken want dan zit ik niet meer buiten. En zelf verstook ik ook wel eens wat.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1397 Bericht door brake0345 » donderdag 26 december 2019, 06:45

Zonsverduistering vanmiddag in de Rai
Afbeelding

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1398 Bericht door brake0345 » vrijdag 13 maart 2020, 05:22

Fire map van midden februari tot midden maart, Chiang Rai in het midden.
Klik op de foto voor grotere weergave.

Afbeelding

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1399 Bericht door brake0345 » zaterdag 21 maart 2020, 09:47

500 meter bij ons vandaan is, bij een man van 35 (net terug uit het buitenland) vandaag corona vastgesteld.
Dorp in rep en roer, restaurants en bars zijn gisterenavond al gesloten tot ? En de markt is door de brandweer schoongemaakt.

Ik hoor bij de risico groep, dus vandaag maar WC papier (en handgel) gaan scoren bij de Tesco met een N95 masker voor :giggle:
Het was wel erg rustig voor een zaterdag, de foodcourt was overigens gewoon operationeel (Tesco is in de provincie Phayao).
Dat masker ga ik voorlopig buiten de deur gewoon maar dragen, beetje oncomfortabel en zweterig maar voorkomen is beter dan genezen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1400 Bericht door brake0345 » zaterdag 29 augustus 2020, 10:37

Op 13 april hebben we een hele zware storm gehad waarbij we redelijk wat stormschade aan het huis hebben opgelopen.
We hebben een aantal aannemers laten komen om de schade op te nemen en gelijk maar offerte te maken om de badkamer en onze slaapkamer aan te passen.

Op 5 mei is de geselecteerde aannemer begonnen en eind juli is de verbouwing tot een eind gekomen, op 26 juli was Tham Boon Baan.
De komende dagen zal ik wat foto's plaatsen en wat aandachtspunten naar voren halen, ter lering en de vermaak zeg maar.

Hierbij vast het eind resultaat:
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1401 Bericht door driver » zaterdag 29 augustus 2020, 16:26

brake0345 schreef: zaterdag 29 augustus 2020, 10:37 Op 13 april hebben we een hele zware storm gehad waarbij we redelijk wat stormschade aan het huis hebben opgelopen.
We hebben een aantal aannemers laten komen om de schade op te nemen en gelijk maar offerte te maken om de badkamer en onze slaapkamer aan te passen.

Op 5 mei is de geselecteerde aannemer begonnen en eind juli is de verbouwing tot een eind gekomen, op 26 juli was Tham Boon Baan.
De komende dagen zal ik wat foto's plaatsen en wat aandachtspunten naar voren halen, ter lering en de vermaak zeg maar.

Hierbij vast het eind resultaat:
Afbeelding
En Brake post weer :thumbsup:
Altijd leuk iets van jou te lezen hé.
Hoe is het met de motoren?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1402 Bericht door brake0345 » zondag 30 augustus 2020, 04:01

Ha Driver, de motoren hebben veel stilgestaan de afgelopen tijd, vooral door het vaak heen en weer reizen naar China.
Recent zijn ze weer voor een jaar gekeurd en is de wegenbelasting/verzekering voldaan.
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1403 Bericht door driver » zondag 30 augustus 2020, 06:44

brake0345 schreef: zondag 30 augustus 2020, 04:01 Ha Driver, de motoren hebben veel stilgestaan de afgelopen tijd, vooral door het vaak heen en weer reizen naar China.
Recent zijn ze weer voor een jaar gekeurd en is de wegenbelasting/verzekering voldaan.
Afbeelding
Je hebt ze nog mooi.
Hier ook amper gereden dit jaar.
Heb nog steeds de Ducati Multistrada 1000 "en de Voxan Cafe Racer 1000.

De Ducati multistrada Enduro 1200 heb ik drie weken geleden ingeruild voor een nieuwe Enduro 1260.
Die is afgelopen dagen geglascoat.
Ga ik over een uurtje ophalen met de Ford Transit.. Ik weet niet goed meer hoe foto te plaatsen hier. Vlgs mij moet je ze weer verkleinen ect?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1404 Bericht door brake0345 » vrijdag 11 september 2020, 04:44

De storm en de schade opgelopen op 13 April 2020 was aanzienlijk.

Rond 18.00 uur betrok de lucht zwaar en hebben we alles storm veilig gezet en zijn we het huis ingegaan om daar de storm af te wachten.
Dat duurde nog geen half uur en we hebben het idee dat het een hele zware wervelstorm was, net een aanstormende trein.
Ik heb in Nederland heel wat stormen aan de kust gezien en meegemaakt maar nooit zoals dit, beangstigend.

Het dak is door de stormdruk gelift en het regenwater liep uit het plafond van beide logeerkamers (we hebben 3 slaapkamers) en de woonkamer.
Vrij snel ook was de elektriciteit weg, die kwam pas de dag erna weer terug. Dat kwam omdat er 7 elektriciteitspalen om waren op pakweg 500 meter van ons huis.

Angstig hebben we wat kunnen slapen en zijn de dag erna vroeg wakker om de schade op te nemen.
Bomen om, 2 metalen zonneschermen weggewaaid, schotel om, het zware hek aan de voorkant uit de rails gewaaid en veel water in het huis.

Ook in de buurt was de schade enorm, veel daken met schade, de zaal bij het crematorium was geheel ingestort, bomen ontworteld maar gelukkig geen doden of zwaar gewonden. Opvallend was dat die schade vaak cirkelvormig was, vandaar het idee van een wervelstorm.

De hulptroepen in de vorm van kennissen stonden vrij snel op de stoep dus konden we de zeiknatte matrassen en bedden naar buiten slepen om in ze zon te drogen.
Aan het eind van de dag was alles weer een beetje op orde en hadden we weer stroom, alles wat niet strikt nodig was in het huis is naar een opslag verkast, gelukkig hebben we die ruimte.

Twee weken later hebben dezelfde hulptroepen geholpen het hele huis leeg te maken en zijn wij naar de tuinbungalow verhuisd en op 5 Mei zijn de herstelwerkzaamheden begonnen.

Heb geen goede foto's van de stormschade, het verbouw avontuur volgt later.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1405 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 11 september 2020, 06:41

Vijf maanden geleden en jullie hebben het gelukkig overleefd. Het kan enorm tekeer gaan in dit land zeker als de wind over rijstvelden aan komt jakkeren. Bij ons is dat ook zo en krijgen we de volle laag maar tot nu geen dakschade. De ramen en deuren dicht en afwachten maar. Stroom af? Ach, dat is normaal in dit land zelfs als er geen palen omgaan. Zelfs bij een onweersbui en zware regen slaat de stroomvoorziening al uit.....

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1406 Bericht door foppo » vrijdag 11 september 2020, 10:16

Op dit moment geen stroom maar wel zwaar onweer met enorm veel regen.
Vandaag wegens werkzaamheden van 10 uur vanochtend tot vanmiddag een uur of 2 geen stroom maar dat zou zijn aangekondigd hoewel ons niets daarover is verteld.
Gelukkig hebben we een flinke generator maar ik moet nu door de regen naar de schuur om het ding weer te starten.
Momenteel hebben we halve kracht stroom, zo,n 100volt

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1407 Bericht door brake0345 » zaterdag 12 september 2020, 04:17

Een van de eerste taken van het bouwteam was om het oude plafond (gipsplaat) uit het huis te halen en de oude natte isolatie te verwijderen.
Afbeelding
Toen dat klaar was werden twee onvolkomenheden duidelijk, de originele aannemer was "zuinig" geweest met de stalen dakconstructie, vandaar dat het dak kon flexen en lekken tijdens zware storm. Ook werd duidelijk dat de elektrische installatie een spaghetti was, met veel zwarte tape en opvallend weinig PVC pijp......
Daardoor was het originele budget onvoldoende, maar wat moet, dat moet, dus de dakconstructie is verzwaard en de elektro volledig opnieuw gedaan.

Het dak zelf is ook geopend en verbeterd met een extra rij pannen op het bovenste gedeelte van het dak, waardoor de oversteek veel groter werd.
Afbeelding
Afbeelding

Later verder.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1408 Bericht door foppo » zaterdag 12 september 2020, 04:30

Nou, dat is een behoorlijk ingrijpende renovatie/verbouwing.
Maar een dak dat lekt moet gerepareerd en als je dan toch de hele zooi open moet gooien dan maar meteen goed.
Lijkt me een erg verstandige keuze om het zo aan te pakken.
Ben benieuwd naar het verdere verloop.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1409 Bericht door driver » zondag 13 september 2020, 07:06

Het houd je in ieder geval weer bezig Brake dat lekkage gedoe en het oplossen ervan.
Wel een mooi dak om te zien vindt ik.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1410 Bericht door brake0345 » maandag 14 september 2020, 10:38

Dank je driver, dat dak en de rest van het ontwerp van het huis was voor ons de reden om voor dit ontwerp te kiezen.

Naast de verbeteringen van de originele bouw en het herstel van de storm schade hadden we ook een verbouwing in gedachte.
Het originele ontwerp had een balkon aan de slaapkamer kant, dat hebben we uitgebroken en bij onze slaapkamer getrokken.

Dat slaapkamer balkon had een RVS reling, ook bij de voor- en achterdeur waren er wat korte RVS relingen allemaal hetzelfde ontwerp.
Al die relingen zijn gerecycled in een nieuw hek voor de poort, het oude zware ijzeren hek staat nu in de tuin te wachten op een idee voor een andere recycle........
Afbeelding

De badkamer had een glazen douchecabine, die hebben we weggehaald en een inloop douche van gemaakt, alles opnieuw betegeld en lekker fris. Gelijk maar een betere warm water voorziening gemaakt in de douche, in Noord Thailand kan het in de winter knap koud worden...
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast zijn alle kozijnen en ramen in het huis vervangen, van de ouderwetse dunwandige bruine alu kozijnen met donker glas naar de witte kozijnen met licht getint glas. Ook zijn alle horren daarmee vervangen en hebben we het lelijke traliewerk vervangen voor een camera netwerk. En de originele voordeuren zijn vervangen door twee deuren uit oud teak, ook recycle materiaal.
Afbeelding

Op verzoek van een mede forumlid hebben we twee buurthonden "geadopteerd" door ze regelmatig te voeren, in ruil daarvoor lopen die twee nachtelijk patrouille rondom het huis, ook wel zo veilig hoop ik.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Steden”