Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1366 Bericht door wanadee » woensdag 26 september 2018, 01:15

serpay schreef:tja Joost een soort links wegkijken zoals ook in Nederland veelvuldig gebeurd.
ff kijken op het net en men vind de getalletjes en die liegen er niet om helaas...
Dat ik dat nog mag meemaken op dit forum, dat ik beticht wordt van “links” wegkijken. :clap:
Dank je wel serpay, daar mee heb je heel veel goed gemaakt van de jaren dat ik voor rechts extremist werd uitgemaakt hier :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1367 Bericht door jumbo » woensdag 26 september 2018, 02:47

Herbergier schreef:Volgens mijn vrouw gebeurt hier in Thailand meer dan wij weten of vermoeden, ze moet in ieder geval vrijwel elke avond overwerken en ze moet ook in de weekenden meestal werken, dat is niet omdat het zo veilig is hier in Thailand, waarom denken jullie dat er vrijwel overal die tralies voor de ramen zitten, vooral bij de wat duurdere huizen, dat is niet omdat ze dat hier zo mooi vinden, kijk 's morgens maar eens naar het Thaise nieuws, daar schrik je van, heel veel Thai hebben niet voor niets (illegaal) wapens in huis, die vooral in de dorpen in de Isan regelmatig door jeugdbendes worden gebruikt.

Ik mag van haar, als ik 's avonds een biertje ben gaan pakken, niet alleen naar huis lopen hier in Buriram, ze komt me altijd met de auto ophalen, dat terwijl het maar hooguit 20 minuten lopen is voor mij en het mij niets uitmaakt want ik loop overdag regelmatig van huis naar de stad en terug, daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Ik zou buiten Bangkok ook wat voorzichtiger zijn, er wordt daar toch anders aangekeken tegen buitenlanders dan in Bangkok waar het niet zo speciaal is.
In Ayutthaya ben ik ook voorzichtiger, er zijn bars en clubs waar ik niet heenga omdat er altijd wel iets aan de hand is, maar die buurten en barren heb je in Bangkok ook.

Het lijkt mij dat vooral de jongeren in de buiten Bangkok gebieden meer toegang hebben tot wapens. En een kogel kan je niet terugkoppen (Pistolen Paultje)
In sommige tenten in Bangkok moet je door een metaaldetector, dat is voor mij het teken om rechtsomkeert te gaan..

In de 70-80 jaren begon de atmosfeer in NL ook harder te worden in het uitgaansleven...in de US waar ik toen werkte was het ook niet altijd even prettig

Voel me hier in Bangkok toch gewoon meer op mijn gemak, maar ik zal geen wandelingetje maken in Klong Toey of mezelf tussen de dronken farang in Nana of Walking Street in Pattaya begeven
De anderhalve keer dat ik een vechtpartij hier heb gezien waren het toch farang, en als ze dom genoeg waren om een Thai uit te dagen werd het 10 tegen 1 concept gelijk opgepakt door de Thai...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1368 Bericht door Herbergier » woensdag 26 september 2018, 03:05

jumbo schreef:
Herbergier schreef:Volgens mijn vrouw gebeurt hier in Thailand meer dan wij weten of vermoeden, ze moet in ieder geval vrijwel elke avond overwerken en ze moet ook in de weekenden meestal werken, dat is niet omdat het zo veilig is hier in Thailand, waarom denken jullie dat er vrijwel overal die tralies voor de ramen zitten, vooral bij de wat duurdere huizen, dat is niet omdat ze dat hier zo mooi vinden, kijk 's morgens maar eens naar het Thaise nieuws, daar schrik je van, heel veel Thai hebben niet voor niets (illegaal) wapens in huis, die vooral in de dorpen in de Isan regelmatig door jeugdbendes worden gebruikt.

Ik mag van haar, als ik 's avonds een biertje ben gaan pakken, niet alleen naar huis lopen hier in Buriram, ze komt me altijd met de auto ophalen, dat terwijl het maar hooguit 20 minuten lopen is voor mij en het mij niets uitmaakt want ik loop overdag regelmatig van huis naar de stad en terug, daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Ik zou buiten Bangkok ook wat voorzichtiger zijn, er wordt daar toch anders aangekeken tegen buitenlanders dan in Bangkok waar het niet zo speciaal is.
In Ayutthaya ben ik ook voorzichtiger, er zijn bars en clubs waar ik niet heenga omdat er altijd wel iets aan de hand is, maar die buurten en barren heb je in Bangkok ook.

Het lijkt mij dat vooral de jongeren in de buiten Bangkok gebieden meer toegang hebben tot wapens. En een kogel kan je niet terugkoppen (Pistolen Paultje)
In sommige tenten in Bangkok moet je door een metaaldetector, dat is voor mij het teken om rechtsomkeert te gaan..

In de 70-80 jaren begon de atmosfeer in NL ook harder te worden in het uitgaansleven...in de US waar ik toen werkte was het ook niet altijd even prettig

Voel me hier in Bangkok toch gewoon meer op mijn gemak, maar ik zal geen wandelingetje maken in Klong Toey of mezelf tussen de dronken farang in Nana of Walking Street in Pattaya begeven
De anderhalve keer dat ik een vechtpartij hier heb gezien waren het toch farang, en als ze dom genoeg waren om een Thai uit te dagen werd het 10 tegen 1 concept gelijk opgepakt door de Thai...
Zelfs in de provincie Chiang Rai is het 's nachts levensgevaarlijk, Brake0345 leert zijn vrouw niet voor niets omgaan met een pistool, dat hebben wij hier in de stad Buriram gelukkig nog niet nodig, ook in het uitgaansleven gaat het er hier nog altijd gemoedelijk aan toe, ik heb er nog nooit een echte vechtpartij gezien.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1369 Bericht door ron » woensdag 26 september 2018, 03:28

Ook hier in Amsterdam is onze voorbereiding op bescherming van huis en haard altijd geregeld. ;)
De tijden dat lekker stappen in de stad nog wel eens een dagelijkse passie was,is al lang verleden tijd,dus daar hoeven geen "beschermingsmiddelen" meer voor meegenomen te worden.
Toch gebeuren er hier na zonsondergang in de stadswijken veel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen,
en komt het schorem onder hun steen vandaan.
Niet echt aan te raden om nog even een ommetje te doen,want dat is vragen om problemen.
Moet ik echt de straat op,dan ben ik voorbereid,en dat is bij de meesten van dat tuig wel bekend na een voorval een paar jaar geleden.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1370 Bericht door wanadee » woensdag 26 september 2018, 04:09

In thailand mogen ze dan veel tralies voor de ramen hebben maar dat komt ook omdat er veel meer hiizenndan in nederland geen sociale controle hebben. Daarnaast hebben veel huizen in de “iets betere klasse” een alarminstalatie wat je niet aan de buitenkant ziet.
En wat Ron hier boven schetst beperkt zich niet meer alleen tot de randstad, ook daarbuiten heb je ghettos waar je als brave burger of als vrouw beter niet meer kunt lopen, ook niet overdag.
Nederland verloederd mede dank zij het immigratiebeleid en gebrek aan initiatieven en wetgeving van de overheid om integratie af te dwingen.
Dus lopen er groepjes bijstandtuig over straat die een ieder wiens gezicht ze niet aanstaat lastig valt.
Ik denk dat in thailand de onveiligheid meer te maken heeft met diefstallen en niet zozeer de lol om andersdenkenden in elkaar te slaan

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1371 Bericht door brake0345 » donderdag 27 september 2018, 08:41

Gelukkig is er snel duidelijkheid: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ich-couple
Zet je wel even aan het denken, hoe kwetsbaar zijn wij voor zoiets?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1372 Bericht door wanadee » donderdag 27 september 2018, 08:51

brake0345 schreef:Gelukkig is er snel duidelijkheid: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ich-couple
Zet je wel even aan het denken, hoe kwetsbaar zijn wij voor zoiets?
Had het gelezen, of de motivatie klopt weet ik niet maar dit was persoonlijk, geen willekeur naar een toevalige farang. Mensen kleineren ed is niet mijn hobby dus voor de broer of zuster van ta ben ik hopelijk veilig.
Alhoewel ik die zuster wel 200.000 baht heb geleend waarna ze met stille trom vertrokken is en ons van facebook heeft geblokkeerd :cry:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1373 Bericht door genesis » donderdag 27 september 2018, 17:34

brake0345 schreef:Gelukkig is er snel duidelijkheid: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ich-couple
Zet je wel even aan het denken, hoe kwetsbaar zijn wij voor zoiets?

Alleen als je het aanzienlijk zichtbaar breder hebt als je omgeving loop je vlgs mij in de kijker en heb je (meer) risico

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 27 september 2018, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1374 Bericht door genesis » donderdag 27 september 2018, 17:37

wanadee schreef:
brake0345 schreef:Gelukkig is er snel duidelijkheid: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ich-couple
Zet je wel even aan het denken, hoe kwetsbaar zijn wij voor zoiets?
Had het gelezen, of de motivatie klopt weet ik niet maar dit was persoonlijk, geen willekeur naar een toevalige farang. Mensen kleineren ed is niet mijn hobby dus voor de broer of zuster van ta ben ik hopelijk veilig.
Alhoewel ik die zuster wel 200.000 baht heb geleend waarna ze met stille trom vertrokken is en ons van facebook heeft geblokkeerd :cry:

Rule number 1! Never mix personel relations and money!

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1375 Bericht door jumbo » vrijdag 28 september 2018, 02:27

genesis schreef:
brake0345 schreef:Gelukkig is er snel duidelijkheid: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ich-couple
Zet je wel even aan het denken, hoe kwetsbaar zijn wij voor zoiets?

Alleen als je het aanzienlijk zichtbaar breder hebt als je omgeving loop je vlgs mij in de kijker en heb je (meer) risico

Genesis
en dat hangt er weer vanaf of je het toont en/of laat merken.... een fout die velen nog steeds maken
In NL creert het net zoveel afgunst als hier maar de reactie hier is ongecontroleerd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1376 Bericht door brake0345 » dinsdag 02 oktober 2018, 11:02

Ken je de mop van die vent die 4 uur naar Chiang Mai rijdt voor een nieuw Chinees visum?
Het Chinese consulaat is hele week dicht en dat hebben ze niet makkelijk op de homepage gezet, wel ergens verstopt..... :cheesy:
Vandaag de 4 uur terug gereden, herhaling over 2-3 weken maar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1377 Bericht door Herbergier » dinsdag 02 oktober 2018, 11:50

brake0345 schreef:Ken je de mop van die vent die 4 uur naar Chiang Mai rijdt voor een nieuw Chinees visum?
Het Chinese consulaat is hele week dicht en dat hebben ze niet makkelijk op de homepage gezet, wel ergens verstopt..... :cheesy:
Vandaag de 4 uur terug gereden, herhaling over 2-3 weken maar.
Dat had je kunnen verwachten, Chinezen kijken niet zo nauw. [|( [8)
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1378 Bericht door brake0345 » dinsdag 02 oktober 2018, 13:36

Gisteren naar Boy's blues bar geweest, na een lekker hapje eten in Kalare Bazaar.
Maandag is jam avond bij Boy's dus we vertrokken na middernacht naar het hotel :crazy:

De 118 is tussen Doi Saket en Mae Kachan een drama en vandaag regende het zwaar dus het was een modderpoel.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1379 Bericht door brake0345 » woensdag 03 oktober 2018, 14:01

Vandaag de rommel opgeruimd plus een pakketje voor de BMW opgehaald.
De weersverwachting is regen tot aanstaande zondag, daarna zet het koele seizoen in :thumbsup:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1380 Bericht door brake0345 » vrijdag 05 oktober 2018, 14:47

The Tao that can be told is not the eternal Tao.
The name that can be named is not the eternal name.
The Tao is both named and nameless.

Lao Tze's Tao Te Ching, verse 1.
From Wayne Dyer's Change Your Thoughts - Change Your Life

Plaats reactie

Terug naar “Steden”