Bezienswaardigheden Nongkhai en omgeving

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Bezienswaardigheden Nongkhai en omgeving

#1 Bericht door Chompoo » donderdag 02 november 2006, 16:05

Hoi allemaal,

In januari ga ik weer naar mijn favoriete Thaise stad: Nongkhai. Ik heb daar eerder 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan en de zus van mijn vriend woont er ook, dus je zou denken: die stad heeft geen geheimen meer voor mij.

I.d.d. heb ik de meeste 'Lonely Planet aanraders' (Tha Sadet markt, Sala Keo Ku sculpture garden, Wat Sri Saket, boottocht over de Mekong etc. etc.) al bezocht. Ben ook naar Vientiane geweest. Mijn vriend, die zelf uit Thailand komt, vindt het moeilijk om nog andere dingen te bedenken. Maar ik vermoed dat er vast nog dingen zijn die ik nog niet heb gezien.

Daarom vroeg ik me af of er nog fervente Nongkhai-gangers op het forum zijn die mij uit eigen ervaring misschien een leuke of mooie bezienswaardigheid in (de omgeving van) Nongkhai kunnen aanraden, die zo gauw niet in de reisgidsen voorkomt.

Iemand ideeen? Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Chompoo.
Eveline en Tuynuy forever

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#2 Bericht door serpay » donderdag 02 november 2006, 18:19

ik heb in nong-kai gewoond vlak bij het sculpturepark baan sa ma kee.
de enige atracties in de omgeving zijn een waterval en vewrder naar si saket een paar mooie tempels.
iets verderweg ongeveer 60 km ligt een zeer oud tempel complex waar je een dag voor nodig hebt om alles goed te zien alleen ben ik de naam van het dorp kwijt iets met baan moo draweng.
maar ieder in nong-kai kan dit je wel vertellen.
groetjes servie en noi
Alfisti rebeli

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

#3 Bericht door Chompoo » donderdag 02 november 2006, 18:36

Hoi Serpay,

Een oud tempelcomplex, dat klinkt interessant! Ik houd erg van dat soort dingen, dus ik zal de zus van mijn vriend vragen waar het is. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, dusss... bedankt voor deze supertip!

Groetjes,
Chompoo.
Eveline en Tuynuy forever

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 03 november 2006, 02:51

Chompoo schreef:Hoi Serpay,

Een oud tempelcomplex, dat klinkt interessant! Ik houd erg van dat soort dingen, dus ik zal de zus van mijn vriend vragen waar het is. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, dusss... bedankt voor deze supertip!

Groetjes,
Chompoo.
Er is ook een beeldentuin buiten Nongkhai, vond ik geen ruk aan, maar wellicht vind jij het wel leuk.
Vond Nongkhai leuk om zijn slaperigheid, de terrassen aan de rivier en uiteraard de verse franse stokbroden in Vientiane

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » vrijdag 03 november 2006, 11:38

je kan vanui Nongkhai naar het westen langs de rivier gaan ... tot aan
Chiangkhan... dan kom je onderweg Sichiangmai tegen met een hooggelegen tempel, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving... er is ook een waterval in de buurt...
op deze route zijn nog meer bezienswaardigheden... die staan aangegeven op blauwe bordjes langs de weg in het thai en het engels...
bij Chiangkhan zit je 50km noordelijk van Loei met zijn natuurparken..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

#6 Bericht door Chompoo » vrijdag 03 november 2006, 17:25

Heren,

Bedankt voor jullie tips. Jumbo, bedoelde jij hét Sala Keo Ku beeldenpark? Daar ben ik namelijk al een paar keer geweest (het blijft me verbazen... dus elke keer wil ik er weer heen :wink: ).
In Laos schijnt er nog zo'n park te zijn van dezelfde maker, misschien ga ik daar de volgende keer wel heen.

Khonkaen, ik zal mijn vriend voorstellen om de trip te maken die jij hebt voorgesteld. Lijkt me leuk. Ik ben overigens al wel eens in Phu Rua national park geweest. Prachtige omgeving daar!

Ik ben erg blij dat ik aanraders heb gekregen waar ik nog niet van gehoord had. Bedankt allemaal!!!!

Chompoo
Eveline en Tuynuy forever

Plaats reactie

Terug naar “Steden”