khao san road

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#16 Bericht door Mystic » vrijdag 30 juni 2006, 15:30

kohraya schreef:Ben ik dan de enige hier die voor 100 bath slaapt? :roll:
En ik heb inderdaad niet gezegd dat het luxueus is.
Binnenkort ben ik er weer, kijken of ik iets vind voor 80 bath :D
Zelfs mijn alto kennisjes doen het niet zo goedkoop!
Maarrehh what's the point, maakt het je wat uit of je voor 100 of 200 dan wel 80 bath slaapt?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#17 Bericht door kohraya » vrijdag 30 juni 2006, 15:42

Dat van die 80bath was natuurlijk een grapje :wink:
Ik wil enkel laten zien aan anderen dat het mogelijk is om goedkoper te overnachten als je inlevert aan luxe. 100 bath is inderdaad miniem, maar een kamertje van 400bath is voor mij al supergeweldig! Ik denk dat velen echter niet weten dat dit mogelijk is.
Aan de andere kant mag het "goedkoop reizen" niet het doel van je reizen worden, want dan krijg je van die typetjes die tijdens hun reis steeds maar weer vertellen hoe goedkoop zij iets wel gedaan hebben.
Maar het is wel zo dat je in of rond Khao San road plenty mogelijkheden hebt om eventjes te concureren met die "goedkope typetjes" :)

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 171
Lid geworden op: dinsdag 27 juni 2006, 13:55
Locatie: Haarlem

#18 Bericht door Denise:-) » vrijdag 30 juni 2006, 20:02

Het klopt dat je kwalitatief even buiten Khao San road, betaaldbare guesthouses kan boeken...
Echter....... Bij mijn laatste reis heb ik de eerste 2 dgn geslapen bij de Classic Inn, op Khao San road. (Dit koste rond de 400bath, met airco, douche/toilet, warm water en schoon...)
Ik had deze 2 nachten niet willen missen, het leven op Khao San road gaat de hele nacht door en er is constant wat te zien. Onze kamer was op de eerste etage aan de druke straat, en ik zou als ik opnieuw naar BKK ga, opnieuw daar overnachten, alleen komt er van slapen weinig, want hing meer uit het raam.... :D
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#19 Bericht door Manuel » zaterdag 01 juli 2006, 08:10

kohraya schreef:......want dan krijg je van die typetjes die tijdens hun reis steeds maar weer vertellen hoe goedkoop zij iets wel gedaan hebben.
...
Het valt mij op dat je dat zelf wel frequent doet.......

Khaosan Road..... Het heaven voor de back packers....
Een straat en zijn omgeving waar en ieder denkt het 'echte' Thailand te ontdekken door zo goedkoop mogelijk door het leven te gaan. Goedkope accomodatie, Pad Thai eten op de straat voor 40 THB, alternatieve kleding kopen en sieraden. De gesprekken gaan over 'nieuwe' ontdekkingen op de route van de 'reizigers' (ze willen geen toerist genoemd worden). Waar was het goedkoop in ZO Azie en waar werden alle anderen op de 'trail' gezien...

OK, bovenstaande geldt niet voor iedereen in Banglampoo maar een groot gedeelte leeft wel zo... maar wil dat niet horen.

Ik val hier niemand persoonlijk mee aan en rfespecteer een ieder zijn mening. Ik wil alleen een tegenwicht geven aan een aantal postings die de nietswetende toerist zouden kunnen laten denken dat Khaosan het centrum van toerisme in Bangkok is.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#20 Bericht door Jim » zaterdag 01 juli 2006, 08:31

wat is volgens jou een leuk gebied om te verblijven in bangkok als je tussen de 20 en 35 bent, manuel?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#21 Bericht door Manuel » zaterdag 01 juli 2006, 08:40

Persoonlijk zou ik Sukhumvit aanraden....
Veel opties voor elke toerist en makkelijk voor vervoer met de BTS en MRTA naar andere wijken in Bangkok.

joke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: maandag 09 januari 2006, 09:49
Locatie: vlaanderen

#22 Bericht door joke » zondag 02 juli 2006, 14:44

Ikzelf ben niet zo happig op Kausan Road. Je leert daar niet Thailand kennen, maar wel de toeristen in thailand!
Wat logeergelegenheden betreft, ging ik ook voor de goedkopere guesthouses, van 100 tot 300 baht per nacht. In Bangkok heb ik er echter geen ervaring mee, want daar huurde ik een appartementje voor zes maanden...

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#23 Bericht door palaga1240 » maandag 03 juli 2006, 14:44

Manuel schreef:Persoonlijk zou ik Sukhumvit aanraden....
Veel opties voor elke toerist en makkelijk voor vervoer met de BTS en MRTA naar andere wijken in Bangkok.
en kan je daarbij ook een hotel noemen?
1+1=3

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#24 Bericht door palaga1240 » maandag 03 juli 2006, 14:45

Prince Palace hoor ik super veel positieve reacties over en ook over greenwood travel..

weet iemand of je hier van te voren moet reserveren? Voor dit hotel? Of dat je ook gewoon naar binnen kan lopen en grote kans hebt dat er nog kamers vrij zijn?
1+1=3

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#25 Bericht door Mystic » maandag 03 juli 2006, 15:57

Hotels die boven het prijsniveau van een hostel liggen, kun je het beste via het internet boeken, dat is in 99% van de gevallen goedkoper dan de walk in rates.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#26 Bericht door kohraya » dinsdag 04 juli 2006, 08:56

Manuel schreef:
kohraya schreef:......want dan krijg je van die typetjes die tijdens hun reis steeds maar weer vertellen hoe goedkoop zij iets wel gedaan hebben.
...
Het valt mij op dat je dat zelf wel frequent doet.......

Als je het hebt over "low budget" reizen kan je er niet buiten om af en toe toch eens te vermelden wat dat inhoud. Maar ik zal het dan wat minder vaak doen in 't vervolg :wink:
Wat je echter zei, dat "Khaosan Road..... Het heaven voor de back packers" is, dat gaat niet echt op voor mij omdat ik mij niet thuis voel tussen die rare mensen die daar opeen gepropt bier zitten te drinken. Veel te druk!
Goed trouwens dat je even benadrukt dat het niet het "centrum van toerisme in Bangkok" is. Die indruk wilde ik niet wekken want ik besef goed dat velen Khao San zelf een ramp zullen vinden. En wat betreft low budget overnachtingen, die vind je ook op Sukhumvit (al is dat voor mij zo'n 10 jaar geleden). Ik vind Khao San gewoon makkelijk om daar bij aankomst of vertrek nog ff te "tempelen", en hierbij verkies ik dan een guesthouse in één van de achterliggende straatjes (rustiger). Maar ja, dat is een persoonlijke voorkeur. Maar aangezien dit topic toch over Khao San road ging ...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#27 Bericht door Ben » maandag 10 juli 2006, 17:20

Khaosan road is zeker niet meer het khaosan road van 5 jaar geleden

en de hele nacht feest daar nop das mooi afgelopen

1 o' clock is the party over ja hier en daar kan je nog wel wat krijgen als
agentje ff niet kijkt

eh en goedkoop is het ook echt niet meer voor thaise begrippen
en mijn parkeerplek is nu ook al ingepikt bij het tankstation aan der achterkant bij het politieburo maar ja dat lijkt nog een beetje op het oude khaosan road van 10 jaar geleden de 500 eet tentjes die vroeger op straat stonden jammer maar ze zijn er niet meer.

Jeroen_V
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: zondag 07 mei 2006, 23:32

#28 Bericht door Jeroen_V » dinsdag 11 juli 2006, 18:00

aanrader: D&D Inn... 750bath/nacht dubble room,aircon,tv en een zwembad+bar op het dak! Is heel netjes. Gelegen in Koh Sarn Road zonder al het lawaai dat erbij hoort!

vriendelijke groeten uit het D&D

ciao 8)
jusqu'ici tout va bien...

gagastorm
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: zondag 21 augustus 2005, 21:37

#29 Bericht door gagastorm » zaterdag 22 juli 2006, 04:25

kohraya schreef:Khao San road ligt op wandelafstand van het koninklijke paleis, Wat Po en Wat Arun. Ideaal wat mij betreft voor je eerste kennismaking met BKK.
Een guesthouse heb je er al vanaf 100 bath.
als je naar Wat Arun wilt wandelen zou ik toch een duikersbril opzetten...
grapje....

en bij een guesthouse van 100 baht zou ik......

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#30 Bericht door falang » dinsdag 01 augustus 2006, 18:22

De eerste keer dat ik naar Thailand ging heb ik op Khao Sanroad geslapen. Later nooit meer, ging ik er alleen nog naar toe om goedkope vliegtickets, 2e handse Nederlandse boeken etc. te kopen. De eerste keer is het mogelijk wel een goede keuze omdat het helemaal op toeristen afgestemd is en je alles bij de hand hebt.
Later heb ik jarenlang een hotel naast het Hua Lampong treinstation gehad dat me prima beviel (ik geloof Sri Kasem, sfeervol, ong. 500 bath). Makkelijk met de trein vanaf het vliegveld naar het station, geen files, en als je verder wilt reizen ook makkelijk. Bovendien naast Chinatown en de ondergrondse.
De laatste tijd slaap ik meestal omgeving Sukumvitroad. Een beetje afwisseling om de verschillende stadsdelen te leren kennen lijkt me het beste.
Er is ook een tijd geweest dat ik Bangkok ontliep en rechtstreeks vanuit het vliegveld naar Ayuthaya, Sri Racha of Hua Hin ging.
keep on moving

Plaats reactie

Terug naar “Steden”