Isaan of Chiang Mai???

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Paula K.

Isaan of Chiang Mai???

#1 Bericht door Paula K. » donderdag 27 oktober 2005, 12:55

Voor de echte Thailandkenners is dit ws. absoluut niet te vergelijken met elkaar. Maar voor mij, leek, toerist, of hoe je het ook noemen wilt, toch graag wat advies;
Dit omdat wij ivm. de voorbereidingen van onze reis in november nog een keuze moeten maken welke van deze twee het gaat worden......Ik weet het eerlijk gezegd nog niet!

Wie kan mij helpen?!?

Onze voorkeur gaat uit naar de plaats/omgeving met de meeste natuur/cultuur etc.

Wie O wie heeft er tips?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Beide zijn interessant.

#2 Bericht door JohanS » donderdag 27 oktober 2005, 15:12

Voor natuur zijn er in de Isaan zeer prachtige plaatsen te bezoeken.
Persoonlijk vind ik de Mekong rivier prachting.
In de grensstad Khong Jiam waar de mekong en de moon river samen komen is een goed hotel met prachtig zicht op de rivieren, je kan hier fijne wandelingen maken.
Ook zijn er verschillende interessante nationale parken.
In Isaan is echter geen echt massa toerisme, dat heeft voordelen.
Op onze website is er veel info en vooral veel foto's over isaan te bekijken. Je kan steeds mij mailen om extra info.

Van chiang Mai weet ik niet zoveel , we zijn er lang geleden een maal geweest en wij moeten zelf dringend deze streek terug bezoeken.
Wat ik mij herinnner is een grote stad met alle voorzieningen, veel cultureel bekijken en ook mooie natuur.
Het blijft een moeilijke keuze.

http://www.thaitravel.tk

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#3 Bericht door ed2000 » zondag 30 oktober 2005, 13:19

Isaan, zeker weten.

Je moet er echter wel tegen kunnen dat er bijna geen toerisme is, dus weinig mensen die engels spreken. maar iedereen is super aardig. ik ben er er zelf al diverse keren geweest (op famile bezoek). Blijft voor mij een van de leukste gedeeltes van thailand

ed

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Isaan of Chiang Mai

#4 Bericht door henkypenky » donderdag 03 november 2005, 13:46

Paula K. schreef:ivm. de voorbereidingen van onze reis in november nog een keuze moeten maken welke van deze twee het gaat worden......Ik weet het eerlijk gezegd nog niet!

Wie kan mij helpen?!?

Onze voorkeur gaat uit naar de plaats/omgeving met de meeste natuur/cultuur etc.

Wie O wie heeft er tips?
chiang-mai zelf als stad is nogal toeristisch en verschrikkelijk druk geworden en de night-market is wat mij betreft een night-mare :lol:
rond om deze stad kun je wel leuke dingen bekijken en trekkings ondernemen als dat is wat je zoekt .
prachtige khmer tempels - en ruines daarvan - en zeer aardige mensen ( die vaak maar twee wooren engels spreken helaas ) en mooie natuur vind je daarintegen in isaan , bv in phi-mai en in de streek van buri-ram , voor mij persoonlijk de mooiste streek van thailand . kwa eten grotendeels local-food uitgezonderd het ontbijt in de guesthouses .
maar waarom niet de 2 na elkaar bezoeken ?
bussen rijden er genoeg :)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”