thai-boxing in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karen

thai-boxing in Bangkok

#1 Bericht door karen » maandag 01 augustus 2005, 20:36

hey!

Tijdens ons verblijf in Bangkok zou mijn vriend graag een thai-box wedstrijd meemaken. Ik zelf ben hier geen voorstander van maar ik ben wel bereid om een kijkje te gaan nemen.
Is er iemand die me een goed plaatsje kan aanbevelen in Bangkok zonder dat er kinderen in de ring verschijnen?!

Bedankt!

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » maandag 01 augustus 2005, 20:51

Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van elkaar tot moes slaan. Maar de link heeft info over enkele stadions waar aan Thai-boxing word gedaan.
Kan niet garanderen dat er geen kinderen meedoen.
Het is vaak voor de (armere) kinderen een mogelijkheid om uit de armoede te geraken, maar vaak ook niet.

http://bangkok.sawadee.com/muaythai.htm
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#3 Bericht door Fransmaster » dinsdag 02 augustus 2005, 09:02

Ik zou gewoon naar de grootste gaan, daar ben ik ook geweest.
Ik denk dat bijna elke taxi of tuk-tuk, Lumpini park wel weten te zitten.
Nou, voor dat gebouw staan allemaal mensen in oranje vestjes, die laten je het hele avondprogramma zien, en bij hun moet je zijn om naar binnen te kunnen.

D'r zijn 3 soorten tickets verkrijgbaar:

buitenste ring 500 baht
middelste ring 800 baht
en vip(aan de ring) 1500 baht (had ik gepakt)

Als je VIP zit en je moet naar de plee, dan loop je tussen de boxers in, waar ze zich opwarmen, en de hele tent stinkt naar tijgerbalsem waar ze zich mee laten insmeren.
De partijen zijn gevarieerd, en in verschillende gewichtsklasses verdeeld eerst beginnen ze met de kleine ukkies (die ik wel het leukst vond)
En dan komen de echte mannen, en in de avondpauze komt er nog een demonstratie van verschillende traptechnieken.
En als de hoofdpartij voorbij is, is er ook nog de mogelijkheid om samen met de kampioen op de foto te gaan.

Veel plezier, ik zou VIP pakken
zeker de moeite waard,

Groetjes Frans

karen

#4 Bericht door karen » dinsdag 02 augustus 2005, 11:00

hey!

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik denk dat we terplaatse zullen zien welke wedstrijd we gaan bekijken! De link met info over enkele stadions zal daarbij heel gemakkelijk zijn!
Welke tickets we nemen, daar had ik nog niet over nagedacht, mss is het inderdaad wel de moeite om naast de ring te gaan staan! Ik zal jullie laten weten hoe het geweest is!

Bedankt!
Groetjes Karen

stevenw

#5 Bericht door stevenw » vrijdag 05 augustus 2005, 11:52

Karen,
Toen ik vorig jaar in Thailand was, ben ik ook op een avondje naar de Thaibox gaan zien. Mijn VIP-ticket had ik reeds geboekt via GreenwoodTravel.
Over de Thaibox zelf, ik had er wel meer van verwacht. Een partijtje thaibox is vrij snel voorbij, maar je krijgt de ene na de andere partij te zien. Als je de volledige avond wilt uitzitten, dan zit je er toch wel enkele uurtjes. Verveeld heb ik me er zeker niet gedaan, had er alleen wat meer van verwacht (vond het vrij soft). Maar al bij al ben ik blij dat ik er geweest ben, en het was zeker een aangename avond.
steven

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

#6 Bericht door Manos » woensdag 17 augustus 2005, 10:11

Vergeet je fototoestel niet .
Ben daar een jaar of drie ook als vip geweest, goeie plaats om de kekte om je heen te zien van de supporters en ze gokken ook stevig.
De jongsten komen eerst omdat ze vroeg naar bed moeten :shock: en die kereltjes slaan er niet naast heb er een de ene na de andere elleboogstoten in zen gezicht krijgen het ventje zen gezicht zwol helemaal op.
Verder op het laatst gewone boks maar na een paar klappen afvoeren in rolstoel.
Je kan ondertussen ook een biertje nuttigen.
Veel plezier :wink:

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#7 Bericht door Steven de Boer » maandag 22 augustus 2005, 08:14

Karen,

Ga met je vriend naar Lumpini Stadion (Lumpinee Stadium). Dit ligt naast het Lumpini Park. Vraag iedere taxi chauffeur en ze brengen je er heen. je kan overigens ook met de nieuwe metro. Heeft een halte niet ver van het stadion. (halte heet "Lumpinee"). Ik raad je aan om juist geen VIP tickets te kopen. Deze zogenaamde VIP tickets zijn speciaal voor buitenlanders lijkt wel want er zit nooit een Thai op de VIP plaatsen. Wil je midden tussen de Thaise uitbundige toeschouwers zitten neem dan gewoon de goedkoopste kaartjes voor de buitenste ring. Zit je tussen alle fanatieken, schreeuwende en gokkende Thaise toeschouwers. Prachtig dit allemaal van dichtbij mee te maken. Ook zit je als VIP toeschouwer op een plastic stoeltje naast de ring, terwijl de ring een meter hoger is. Je zit dus constant omhoog te kijken om iets te kunnen zien. Nee, tussen de Thaise mensen op de bovenste of middelste ring zie je alles veel beter en is veel leuker naar mijn bescheiden mening.

Veel plezier,

Steven de Boer
http://www.thailandhotel.nl

Roy Hengelo

#8 Bericht door Roy Hengelo » maandag 22 augustus 2005, 18:02

Ik heb vorig jaar zelf een week Thaiboksen getraind in Jomtien, Thailand en dat was top. Mocht je in Thailand bij een wedstrijd willen kijken dan kan ik je het Lumpinee stadion en het Rachadamern stadion aanraden.

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 27 september 2005, 15:37

radjadamnern of Lumpinee,ze hebben om en om wedstrijden...is de moeite waard maar ik zou lekker op de tribune gaan zitten.
Lumpinee is een half open gebouwtje met houten bankjes,gaas etc en Raja is een echt betonnen gebouw.
Het zaterdagavondgala van Lumpinee is van nivo,het middagprogramma echter niet!

Plaats reactie

Terug naar “Steden”