Guesthouse in Surin

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

Guesthouse in Surin

#1 Bericht door Petra » donderdag 14 juli 2005, 19:53

Wij willen op onze reis naar het Olifantenfestival in Surin, in november. Wie kan ons een leuk guesthouse aanraden? het hoeft zeker niet luxe te zijn, maar de allergoedkoopste backpackersgelegenheid hoeft nu ook weer niet.

Hoe lang van te voren zouden we moeten reserveren, en hoe betrouwbaar is die reservering, als je (nog) geen aanbetaling hebt gedaan?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » vrijdag 15 juli 2005, 07:43

Geen idee...! Kom er wel maar bij familie...

Misschien heb je hier wat aan;

http://www.travelfish.org/accommodation ... /surin/all

Gast

#3 Bericht door Gast » dinsdag 09 augustus 2005, 13:21

Wij willen ook naar het olifantenfestival in Surin en zitten met hetzelfde probleem.
Een kamer in het Petchksam hotel, wat het hele jaar 690 baht kost (double room, incl. ontbijt ) kost tijdens de roundup 2650 baht ( maar dan is ook het diner inbegrepen )
De prijs van Tong Tharin hotel is van 1000 baht naar 2750 baht verhoogd
( ook diner inbegrepen ) en de zaterdag is al volgeboekt.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat er te weinig hotels voor het aantal bezoekers zijn en ze daarom de prijzen minstens verdriedubbelen.
Bovendien is het zo dat je ook nog kaartjes moet kopen om wat van de Elephant Roundup te zien en deze kosten 600 baht per persoon per dag.
Misschien is het mogelijk om een goedkoper hotel te reserveren op enige afstand daar vandaan en dan bijv. 2 dagen zo'n anderhalf uur in de bus te reizen om daar te komen.
Als iemand een betaalbaar hotel in Surin of in de buurt weet, houden wij ons ook aanbevolen.

Hans en Pauline.

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#4 Bericht door Petra » dinsdag 09 augustus 2005, 13:56

wij hebben ook geprobeerd om iemand te laten reserveren voor ons, maar de 3 budgethotels nemen in ieder geval geen reserveringen voor deze periode... erg raar. Blijkbaar moet je maar 'op goed geluk' heen gaan, en dan maar zien of je ergens terecht kunt.

En ik heb doorgekregen dat een VIP-kaart voor het olifantenfestival 500 bath is.

Manuel, valt er met je familie niets te regelen? Voor 2 personen?? :D
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#5 Bericht door Petra » vrijdag 12 augustus 2005, 09:37

Hans en Pauline,

Wij hebben contact gezocht met Martin, die een winkel/restaurant in Surin heeft. Hij heeft voor ons het Sangton hotel geboekt. Hij heeft ook een aantal kamers gereserveerd in een ander hotel (boven ons budget, maar misschien wel binnen jullie budget), wellicht is dat iets voor jullie?

Zijn website is http://www.farangconnection.awebspace.com . Bovenin het menu zie je hotels en guesthouses staan, en daar zie je een plaatje en een korte omschrijving. Misschien zit er ook iets voor jullie bij?

Succes!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Gast

#6 Bericht door Gast » maandag 15 augustus 2005, 13:17

Petra,

Bedankt voor de tip !
we waren al aan het mailen met het Maneerote hotel, waar je 1800 baht (incl. ontbijt en diner) per dag voor neer moet tellen tot het weekend voorbij is, daarna kost het 700 baht (incl. ontbijt)
Wij hebben tot dusver in al die vakanties in Thailand ( 8x) een paar keer maximaal 1200 baht voor een 2persoonskamer met ontbijt betaald ( 4sterren-hotel), maar meestal betalen we tussen de 350 en 600 baht voor een prima kamer. Maar nu hopen we via Martin een goedkoper adres te vinden.
Als het niet anders kan, betalen we meer geld, want anders zien we het olifantenfestival waarschijnlijk nooit. Het stond verleden jaar ook op ons verlanglijstje, maar waren toen te laat om een kamer te boeken, alles was vol.
We gaan in November eerst Loy Krathong op Koh Samet vieren, wat naar mijn smaak leuker is dan in Changmai (wat de naam heeft), kleinschaliger maar veel gezelliger en intiemer. We gaan hier sowieso elk jaar even heen, want we hebben Thaise vrienden die daar een resort runnen.( ik heb trouwens ook een website gebouwd voor hen: http://www.theumbrella.net )
Na het weerzien met vele bekenden uit het plaatsje, welke we daar in de loop der jaren ontmoet hebben, zijn we van plan om naar Surin af te reizen.
Zijn er overigens nog kamers vrij in het Sangtonhotel ( wat is de daar de prijs per kamer?)

Hans en Pauline

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#7 Bericht door Petra » maandag 15 augustus 2005, 17:43

Ik heb geen idee of het Sangton nog plek heeft, ik heb daar een mannetje voor die dat uitzoekt... :D Ik zou Martin even mailen, hij zal dan navraag voor je doen c.q. reserveren. Wil je even melden dat je via ons aan zijn naam komt? Zal hij leuk vinden!
Wij betalen voor 18 en 19 november 800 bath voor een 2 pers kamer met airco, de dagen er omheen 400 voor dezelfde kamer, in het Sangton hotel. VIP-tickets voor het festival verkoopt hij in zijn toko voor 500 bath.

De prijzen voor alle kamers verdubbelen (of tripelen) gedurende het festival, maar 800 bath is nog wel te doen lijkt me.

Ik ben benieuwd of jullie in het zelfde hotel komen te zitten, zo ja dan zien we jullie daar ongetwijfeld!

Ik ga ook even op de umbrella-website kijken, wie weet komt Koh Samet dan ook nog wel op ons lijstje... 8)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#8 Bericht door thongdee » woensdag 14 september 2005, 21:12

leuk eigenlijk dat ik dit allemaal lees , weet je was op men 18 naar Thailand gegaan en dan in Surin blijven plakken met men meisje vandaar....zijn er getrouwd en hebben er een huisje , nu (nog 3 jaar werken) gaan we er terug wonen (ben ik 40)nu hebben we nog een restaurant in Belgie, maar we gaan er wel een nieuw huisje zetten , zorg ik er meteen voor een guesthouse bij en een zwembadje ....
zijn jullie meer als welkom en woon slechts een 30 tal km uit Surin stad.
Heb een grote Chevrolet Van, en spreek de taal (zelfs een klein beetje Khmer)dus wil ik jullie wel gidsen .... :lol:
ben ook van plan om er een grote hout oven te zetten en pizza's te bakken (doe ik hier al 15 jaar....) :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”