Chiang Mai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
esther19841

Chiang Mai

#1 Bericht door esther19841 » maandag 11 juli 2005, 13:24

Ik wil volgend jaar stage gaan lopen in Thailand. Ben de verschillende mogelijkheden een beetje aan het doornemen. Nu lijkt Chiang Mai mij een super plaats. Maar zou natuurlijk graag nog wat meer informatie willen hebben van de bezoekers/inwoners/kenners.

- Hoe is de temperatuur er?
- Hoe lang is het reizen per trein naar Bangkok?
- Is het moeilijk om een uitstapje te maken naar bijvoorbeeld Phuket/Cambodja (of anders)? En hoe zijn deze prijzen?
- Is er een leuk uitgaansleven?

En alle andere leuke verhalen en tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Groetjes, Esther

Lisa

#2 Bericht door Lisa » maandag 11 juli 2005, 22:41

Hoi!

De temperatuur in Chiang Mai is lekker, niet té warm zoals in Bangkok, zeker niet als je vlakbij de bergen in gaat... Verder is Chiang Mai 12 uur reizen met de trein vanaf Bangkok. Een uitstapje naar Phuket of Cambodja is natuurlijk altijd mogelijk, duurt alleen wat lang als je over land reist. Dan kun je beter het vliegtuig pakken vanuit Chiag Mai (prijzen heb ik geen idee van). Uitgaansleven in Chiang Mai is ook wel leuk, maar niet heel spectaculair. Waar ikzelf veel geweest ben is de Rooftopbar (beetje hippie/backpackers-tent), maar daar moet je van houden. Verder nog gehoord van Club Bubbles, maar geen idee hoe het daar is. Wat Chiang Mai gewoon prachtig maakt is de cultuur en natuur in de omgeving. Ik heb 2 maanden in Thailand rondgereisd, en als IK zou mogen kiezen waar ik een jaar in Thailand zou zitten, zou ik kiezen voor Chiang Mai! Wat voor stage ga je eigenlijk doen daar? En hoe ga je dat regelen? Ben wel nieuwsgierig...

Groetjes,
Lisa

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » dinsdag 12 juli 2005, 02:23

ik heb voorheen een jaartje in chiangmai gewoond ...
als je de weg weet, is er enorm veel te beleven...
veel tempels, waarvan doi suthep de meest bekende is en wat umong , de bostempel, de minst bekende......... veel restaurants.
een rood district... een aantal sexclubs met leuke showtjes..
de dagmarkt en de avondmarkt...
en in de omgeving , handwerkdorpjes en een mooie natuur

voor elk wat wils , naar ieders meug..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Martijns

#4 Bericht door Martijns » dinsdag 12 juli 2005, 22:39

Je vliegt vanaf BKK voor ongeveer 55 euro naar chiang mai (enkele reis). Je kan in Chiang Mai een reisbureautje opzoeken voor excursies naar b.v. Laos of cambodja (goed zoeken voor de beste prijs)

over ongeveer 4 weken hoop ik meer info te kunnen geven want dan ben ik er :D

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » woensdag 20 juli 2005, 16:23

Hoi hoi

- Trein naar Bkk ongeveer 12 uur meestal langer. Met de bus(goedkoper) ongeveer 10 uur, vliegen ongeveer 30-35 euro met de budget vlieg maatsch. (NOK air, 1-2 fly, air asia) met Thai air ongeveer 50-55 euro. vliegen ongeveer 1 uur.

- uitstapjes(dat is bij mij een dag of twee) maar goed, alles is natuurlijk te bereiken van uit CM. rechtstreeks vliegen naar Phuket ongeveer 80 euro enkele reis(ligt aan de brandstof toeslag die ze rekenen) Laos is makkelijk te bereiken vanuit CM en iets dichter bij. Cambodja zal je via Bangkok moeten doen, met het vliegtuig(Bangkok air) of met een trip over land(minibusje)

- uitgaans leven. Is goed in CM (Bubbles disco) diverse thaise discos die heel gezellig zijn, daar zal je met thai heen gaan. Bubbles is een club waar heel veel farang komen. Diverse markten, shopping malls, en walking streets op zaterdag- en zondag avond. Lijkt een beetje op een braderie.
Diverse uitstapjes in de omgeving zijn mogelijk.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Steden”