jetlag

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wiessie

jetlag

#1 Bericht door wiessie » dinsdag 22 maart 2005, 09:44

ik kom maandag om half 8s,morgens aan in bangkok.wat kan ik het beste doen tegen een jetlag :?:

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 22 maart 2005, 10:24

gewoon overdag wakkerblijven en s'avonds bijtijds gaan slapen

groet




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » dinsdag 22 maart 2005, 11:12

Het eerste te doen na een lange vlucht is het nemen van een goede massage. Het helpt om je bloeddoorstroming goed op gang te krijgen en je 'body and soul' energie te geven.

Het beste is een aromatherapy met een etherische olie die opwekkend is.

Na de massage kan je de wereld weer even aan. Gewoon de dag door blijven gaan en in de avond op een normale tijd naar bed gaan. Niet overgeven aan het slaapgevoel en een dutje gaan doen. Meteen in het plaatselijke ritme doorgaan geeft de minste weerstand van je lichaam.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Eigen business

#4 Bericht door Teun, DE ECHTE » dinsdag 22 maart 2005, 11:28

Wel manuel, dat is jouw business, maar geraadbraakt terug komen van een massage sumo worstelaar (zoals sommige er uit zien) is ook geen leuk begin van de vacantie. Ik heb een drie weken krom gelopen met rugpijn van zon Tante van zo'n "instuut" vlak bij tjaptutjak (nu afgebroken)
Watch the "backstabbers" they never relax.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Eigen business

#5 Bericht door Manuel » dinsdag 22 maart 2005, 11:41

Teun, DE ECHTE schreef:Wel manuel, dat is jouw business, maar geraadbraakt terug komen van een massage sumo worstelaar (zoals sommige er uit zien) is ook geen leuk begin van de vacantie. Ik heb een drie weken krom gelopen met rugpijn van zon Tante van zo'n "instuut" vlak bij tjaptutjak (nu afgebroken)
Daarom is het belangrijk om naar een erkende spa te gaan en niet naar zomaar elke massage shop! Een kwaliteits massage zal nooit schade toebrengen aan iemand.

Ja, het is mijn business maar daar heb ik niks over vermeld in mijn vorige posting, of wel!! (Wiessie, mocht je info willen hebben voor goede recomendaties, laat het me weten)

Een goede massage voor en na een vlucht is een zeer goede therapy tegen jet lag.

wiessie

jetlag

#6 Bericht door wiessie » woensdag 23 maart 2005, 01:11

ja ik zou graag meer willen weten en wat de kosten zijn heb wel op internet gezocht en kwam uit op tipmassage zit op soi2 normale prijzen,dacht ik.maar ik verblijf op ratchadaphisek road is daar iets in de buurt,en weet iemand waar ik lekker en goed dim sum kan eten is het royal dragon restaurant iets :?: alvast bedankt

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » woensdag 23 maart 2005, 05:36

Wiessie,

Welke soi 2 bedoel je? Elke 'hoofd straat' heeft zijstraten genummerd als soi 1, 2, 3..etc.

Aromatherapy massage met 100% natuurlijke olieen en 100% etherische olieen kan tussen 750 THB en 2500 THB per uur kosten. Helaas zijn er vele masage 'shops' die aromatherapy adverteren maar mineral olieen gebruiken of dit mixen met de natuurlijke olieen. Mineraal olie dringt niet je huid in maar blijft aan de oppervlakte. Het resultaat is dat het alleen als massage agent gebruikt wordt. Hiervoor zou je niet een aromatherapy prijs voor moeten betalen.

Afhankelijk waar je hotel is aan Ratchadapisek.... Onze spa is gelegen vlak bij met metro station Sukhumvit en niet ver van Ratchada. Wij rekenen voor een aromatherapy massage 900 THB voor 1 uur, 1250 THB voor 90 min en 1500 THB voor 2 uur.

Stuur me een PB of een e-mail en ik kan je meer info en prijzen geven.

Voor Dim Sum zou ik het Chinese restaurant in the JW Marriott hotel aan Sukhumvit Soi 2 aanbevelen. Misschien iets duurder maar zeer goed!

wiessie

jetlag

#8 Bericht door wiessie » vrijdag 25 maart 2005, 01:10

ik wil je heel erg bedanken,voor je normale reactie ik vlieg zondag samen met mijn man naar bangkok wij zijn daar een paar dagen,gaan dan verder voor een rondreis,en dan 2 weken pattaya ik wil jullie graag bezoeken dus als je het adres kan geven van jullie spa, graag bij deze en als je nog iets nodig hebt uit holland zeg het dan dan neem ik dat mee drop ,kaas of zuurkool ik weet het niet maar wie dit leest, ik ga ook naar pattaya zeg het maar,ik hoor het wel alvast tot binnenkort :wink:

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#9 Bericht door Manuel » vrijdag 25 maart 2005, 04:22

Hi Wiessie,

Ons adres is:

Elysium Spa and Massage
18/7 Sukhumvit Soi 23
Klongtoey-Nua, Wattana
Bangkok
02-664 0582
06-8925 943
elysiumspa@csloxinfo.com

We zijn gevestigd vlak tegenover het Tai Pan hotel aan dezelfde straat. We zijn op 5 minuten loop afstand van zowel skytrain station Asoke en subway station Sukhumvit. Onze openings tijd is 10 AM. Als je vroeger wilt komen, laat het mij weten, we zijn flexibel...

Bedankt voor je aanbod om iets mee te nemen uit Nederland. Gek genoeg is het meeste hier te krijgen. Het enige wat me te binnen schiet is osseworst! Moeilijk om mee te nemen waarschijnlijk.... maar zal zeer gewaardeerd worden.

Hoop jullie te ontmoeten op maandag. Alvast en goede vlucht toegewenst!

Plaats reactie

Terug naar “Steden”