Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Bangkok

#1 Bericht door Chang » zondag 06 februari 2005, 11:07

Als je voor de eerste keer naar Bangkok gaat zijn er absoluut dingen die je moet bekijken:

Wat Phra Keo em het Grote Paleis
Wat Pho
Wat Arun
Drijvende markt
Klong tour
Jim Thomson house
Wat Traimit (tempel van de gouden Buddha)
Chinatown
Golden mount
Wat Suhat

Chang

Harry

Re: Kwai

#2 Bericht door Harry » zondag 06 februari 2005, 21:36

Kwai schreef:En vergeet niet als je van shoppen houdt : om eens het winkelcentrum : Secon in Bangna ( ligt tegen Bangkok aan ) met zijn 500.000 m2 een van de grootste terwereld

ook 14 flimzalen herbergt die

Elke Taxidriver weet het in Bangkok

Kwai de shopping Buffel :D :D :D :D
Hoe komen we in Secon zonder taxi kan het met de metro of skytrain ?
Is het er nog goedkoper dan in de MBK , het zou zot zijn om 300 BTH ? te betalen voor een taxi als het er duurder is dan in het centrum .

Bedankt
Harry

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Niet te vergeten Chaktuchack

#3 Bericht door Teun, DE ECHTE » maandag 07 februari 2005, 05:35

Zal het wel verkeerd spellen , maar de Sunday market (die ook op Zaterdag open is)

Het is niet meer zo goed als het was voor farang (er gaan er te veel heen die te makkelijk de knip open trekken), maar nog steeds is er voor een goede onderhandelaar leuk te kopen.
Watch the "backstabbers" they never relax.

han
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:51

#4 Bericht door han » maandag 07 februari 2005, 11:14

Zal het wel verkeerd spellen , maar de Sunday market (die ook op Zaterdag open is)
daarom heet het ook de weekendmarket en uiteraard schrijf je het ook verkeerd,heb je wel vaker als je alleen maar praat. :oops:

Chatuchak market

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Bangkok

#5 Bericht door Andre » dinsdag 08 februari 2005, 05:34

Beste Thailand-fanaten,

Al eens gefietst door Bangkok? De beste manier om de omgeving te leren kennen en om op plekjes te komen waar je normaal gesproken als tourist of expat niet gekomen zou zijn.
Uiteraard voer ik fietstochten uit, maar naast mij nog 3 andere Nederlanders die zich bezighouden met fietstochten door deze weersinwekkende metropool.

Een "must do" voor elke Bangkok-bezoeker.

Met vriendelijke groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Verhuur

#6 Bericht door Andre » dinsdag 08 februari 2005, 13:00

Soms heb ik inderdaad een verzoek voor verhuur, doch meestal gebruik ik mijn floot voor de halve dag excursie "Colors of Bangkok".
Uiteraard hebben jullie het recht dit duur te vinden. Wat kost een fietshuur per dag in Nederland? De fietsen die wij in onze floot hebben zitten zijn inderdaad niet de fietsen die je bij Tesco voor THB1200.- kan kopen. Dat is dus appels met peren vergelijken. Of is de huur van een limosine/Mercedes hetzelfde als die van een Opel/Astra?

Veel Thaien vragen mij de prijs van de fietsen die ik gebruik en schrikken daarvan. Immers voor eenzelfde bedrag koop je inderdaad een Honda dream.

Borg? Ach ik wil de fiets wel graag terug hebben. Daarna wordt de borg gewoon weer overhandigd.

Lijkt me logisch.

Groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Fietsen

#7 Bericht door Andre » dinsdag 08 februari 2005, 18:49

Helaas, de fietsen die wij gebruiken kosten nog iets meer, maar dat had jezelf ook wel kunnen bedenken anders had ik nooit zo'n borg ge-eist. Trouwens een paspoort neem ik ook genoegen mee. Maar waar maak je je druk om. Het is om de mensen die het willen te voorzien van een goede fiets, en die hebben we. Borg wordt gewoon weer terug betaald en zijn dus geen kosten.

Trouwens hebben jullie al eens een fietstocht door Bangkok meegemaakt en zo ja waar in bangkok?

Zomaar een vraagje......

Van de hoed tot de rand,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » vrijdag 11 februari 2005, 15:49

Andre,

een ieder die met jou gefietst heeft is zeer tevreden geweest over de kwaliteit van de fietsen.

Buiten dat. Ook was een ieder die ik gesproken heb zeer blij dat ze de fiets tocht gemaakt hadden. Ze hebben zeer zeker een andere kant van Bangkok gezien.

Misschien moet ik het toch eens zelf proberen....

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Fietsen in BKK

#9 Bericht door Andre » zondag 13 februari 2005, 12:17

Hoi Manuel,

bedankt voor de positieve reactie. Je moet het inderdaad zelf ook maar eens ondernemen. Er gaat een wereld voor je open......

Hoi Kwai,

Bang Na is ongeveer 20 minuten van mij verweiderd, tenminste als je de snelweg neemt. Ik wil je uiteraard niet als lui bestempelen, hoewel als ik naar een buffel kijk ik nou echt niet het gevoel dat die beesten staan te trappelen om maar iets te doen...... Wellicht, voor jou ook het bovenstaande regeltje. Gewoon eens proberen.

Net terug uit Kanchaneburi.....indien ik de inspiratie kan vinden zal ik proberen hier een stukje over te produceren

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Kwai

#10 Bericht door Andre » maandag 14 februari 2005, 04:58

Hoi Kwai,

Ik ken dat.........

Andre, geen ketting sterk genoeg :lol:
What's your name? I'm fine thank you.

Marcus

fiets

#11 Bericht door Marcus » woensdag 23 februari 2005, 15:55

Als ik een fiets koop in thailand kan ik daar zonder meer mee de weg op of is daar nog allerhande regelgeving of zo

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Marcus

#12 Bericht door Andre » woensdag 23 februari 2005, 21:42

Hoi Marcus,

je kan hier in Bangkok zondermeer direct op de pedalen. Inderdaad wel aan de linkerkant fietsen als je de weg gebruikt, maar daar er voor fietsers geen aparte verkeersregels gelden mogen deze ook op de trotoirs pedalen. Fietsers vallen namelijk onder dezelfde noemer als voetgangers.

Veel fietsplezier!

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

koen31
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 24 maart 2005, 09:10

Re: Bangkok

#13 Bericht door koen31 » donderdag 06 oktober 2005, 20:52

Wat van deze dingen moeten we zeker gezien hebben als we anderhalve dag tijd hebben?

Groeten,

Koen
Chang schreef:Als je voor de eerste keer naar Bangkok gaat zijn er absoluut dingen die je moet bekijken:

Wat Phra Keo em het Grote Paleis
Wat Pho
Wat Arun
Drijvende markt
Klong tour
Jim Thomson house
Wat Traimit (tempel van de gouden Buddha)
Chinatown
Golden mount
Wat Suhat

Chang

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Steven de Boer » vrijdag 07 oktober 2005, 04:47

Dag 1:

- beginnen met Wat Prakeaw, daarna naar Wat Pho (kun je lopen) en daarna lopende naar de bootpier voor de oversteek over de Chao Praya rivier naar Wat Arun.

daarna weer terug met het zelfde pondje en aan de pier wat gaan eten (verschillenden kleine Thaise restaurantjes aan de pier).

daarna met de bus-boot naar Nonthaburi. Aan de pier van Nonthaburi huur je een longtailboot en maak je een klongentocht. (vraag de bestuurder je naar de klongs in Bang Yai te brengen en Koh Kred).

Dag 2:

In de ochtend naar China Town en Wat Traimit (ligt in China Town)
Daana als afsluiter Jim Thomson house (let op, ga niet in op aanbiedingen van aardige mensen die rond het Jim Thomson house hangen.

Veel plezier.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Bangkok

#15 Bericht door thongdee » vrijdag 07 oktober 2005, 15:17

Andre schreef:Beste Thailand-fanaten,

Al eens gefietst door Bangkok? De beste manier om de omgeving te leren kennen en om op plekjes te komen waar je normaal gesproken als tourist of expat niet gekomen zou zijn.
Uiteraard voer ik fietstochten uit, maar naast mij nog 3 andere Nederlanders die zich bezighouden met fietstochten door deze weersinwekkende metropool.

Een "must do" voor elke Bangkok-bezoeker.

Met vriendelijke groet,

Andre
Hey Andre zit je in de shukhumvit area (soi24) ? ben eens heel snel voorbij gelopen toen ik in het Impala hotel verbleef , zag er leuk uit ....kwaliteisfietsen voor Thailand ...

Plaats reactie

Terug naar “Steden”