samut prakan

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
FOX rondreizen door Thailand
Bericht
Auteur
jomel17
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: samut prakan

#46 Bericht door jomel17 » donderdag 29 augustus 2019, 12:31

Bedankt Joep ,
wij krijgen ook Boonma als agent hebben al een plattegrond van de weg naar ons huis aan hem moeten sturen.
Ligt bijna tussen de rijstvelden buiten het dorp..
Sommige kwetsbare dingen laten we door Transpack zeewaardig verpakken kost 60 euro per kuub extra met een minimum van 5 kuub.Wasmachine ed.
Groet, Jos

หลงรัก

Joep
Expat
Expat

#47 Bericht door Joep » zaterdag 31 augustus 2019, 06:32

Nog een kleine aanvulling Jomel, ik weet niet wie jou paklijsten maakt, maar gewoon ff een kleine tip.
Wij hadden bv 2 TV's er op staan. Voor ééntje moesten we een klein bedrag aan invoerrechten betalen.
Later zijn iemand tegen ons je had gewoon Screen moeten zetten bij die 2e.
Wij hebben totaal een kleine 20.000 Thb betaald aan invoerrechten, oa door die 2e tv.
De agent bood nog aan om in beroep te gaan, maar omdat het rond nieuwjaar was en ze ons al zouden helpen met uitladen heb ik dat gewoon laten zitten.

Ga er vanuit dat je een complete huisraad en alles qua gereedschap e.d. meeneemt.
Denk ook nog ff na wat je evt "extra" wil meenemen, dingen die je hier moeilijk kunt vinden.
In onze tijd had ik hier bv nog nooit een workmate gezien (leende ik in NL altijd van mijn vader) dus die hebben we nog extra aangeschaft.
Zo waren er nog wat dingen die mijn vrouw in NL wel makkelijk vond en in TH nog nooit had gezien.
Alhoewel tegenwoordig alles goed te krijgen is in TH (althans in BKK) bij de HomePro of Robinson e.d.. is het misschien raadzaam dat in overweging te nemen.

Ik zoek al geruime tijd een goede koffiemachine, niet zo'n volautomatische maar een ouderwets filterapparaat.
De enige beetje redelijke die we hier kunnen vinden is van Electrolux en kost rond de Thb 1.000.
Geen kapitaal, maar ook na 2 jaar gewoon op. Warmhoudplaatje doorgeroest etc.
Wil iedere keer als ik in NL ben zo'n goede kopen van DE, maar schiet er steeds bij in.
Zal de leeftijd wel zijn :cheesy:

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Herbergier » zondag 01 september 2019, 03:53

Ik zoek al geruime tijd een goede koffiemachine, niet zo'n volautomatische maar een ouderwets filterapparaat.
De enige beetje redelijke die we hier kunnen vinden is van Electrolux en kost rond de Thb 1.000.
Geen kapitaal, maar ook na 2 jaar gewoon op. Warmhoudplaatje doorgeroest etc.
Wil iedere keer als ik in NL ben zo'n goede kopen van DE, maar schiet er steeds bij in.

Ik gebruik hier zo'n een klein koffiefilterapparaat van Otto, kost 299 baht bij de Big C, daar doe ik ongeveer 4 jaar mee, je kan er 4 kopjes koffie per keer mee zetten, maar ik ben de enige in huis die, een keer per dag, koffie drink dus voor mij is het genoeg, met een pak Moccona (DE) filterkoffie 250 gr. van 108 baht, er zit een filter in maar ik gebruik toch nog extra een papieren filterzakje van Boncafe, ook verkrijgbaar bij de Big C.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat

#49 Bericht door Joep » zondag 01 september 2019, 06:49

Wij gebruiken de Khao Song coffee uit Thailand.
Bij de Makro 1 kilo voor ± 380 Thb
Best lekker
Wel opletten, zijn 2 smaken één 100% koffie, de ander 10% karamel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”