Doen we of de neus bloedt, of....?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Doen we of de neus bloedt, of....?

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 14 juni 2019, 07:51

DOEN WE OF DE NEUS BLOEDT, OF.....?

Want zo doet men in Thailand en de wetgeving doet mee. Hoeren en prostitutie (v/m/tg) bestaan zogenaamd niet en indien wel dan kijkt ook de wetgever weg. Zoals die Thaise minister die eens de 'walking street' in Pattaya bezocht en de aldaar werkende dames, heren en alles er tussenin keurig 'serveersters' noemde.

Een academicus heeft nu zijn licht laten schijnen over de wegkijk-houding en is van mening dat je het verschijnsel beter kunt erkennen en dan tegelijk maatregelen kunt nemen ter bescherming van sekswerkers. Westerse landen hebben de oogkleppen al heel lang af.

Lees mee met iets wat mogelijk voor de kat z'n staart is geschreven..... This is Thailand!

https://www.chiangraitimes.com/academic ... ality.html

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Doen we of de neus bloedt, of....?

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 14 juni 2019, 13:39

Een weg kijk houding is mij nog niet zo veel opgevallen in Thailand.
Een ruime hoeveelheid serveersters is hier altijd wel aanwezig het is een goedkoop land in loonkosten.
Dat die meisjes toevallig panbaht heten of ten moe heeft toch niet voldoende reden om die onzin die je verkoopt te goedkeuren. :(

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Doen we of de neus bloedt, of....?

#3 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 14 juni 2019, 15:01

Ik vind zijn laatste zinnen '...He added that people in the sex industry face many challenges to which most Thais are not exposed, such as organized crime, drug dealers, human traffickers and more. “From the conservative point of view, it is necessary to have this kind of law in place to improve society. We have to find a way to adapt to the changing world,” says Dr. Akawat...' bepaald geen onzin maar precies aangeven waar de huidige regels wegkijken van het verschijnsel. 'Wij zien het niet graag, dus het is er niet, dus laat ze maar barsten...' is nu de houding van de Thaise overheid. Daarmee bescherm je sekswerkers niet. Erken het verschijnsel en doe er wat aan zou de juiste aanpak zijn.

Maar inderdaad, je kunt ook doen of je neus bloedt en die meisjes serveerster noemen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Doen we of de neus bloedt, of....?

#4 Bericht door wpdl » zaterdag 15 juni 2019, 01:57

Het is overal wat Erik.
Veel van deze Dames kiezen in eerste instantie natuurlijk er zelf voor om hun 'gewillige onderlijfje' te verhuren.

Het is wat die drang naar 'welvaart'
De nieuwe telefoon jaarlijks het autootje een beetje fatsoenlijke graag.
Natuurlijk moet je niet met afgemeten geld in je knip lopen het moet ruim zijn.
En ja omdat wij natuurlijk flink wat 'boen' moeten doen is het ruim uitdelen aan familie leden ook wenselijk.
Je jonge zussie daarmee op leuke ideeën brengen.
Er zijn er zelfs die zich 'om laten bouwen' omdat het leven dan beter gaat worden.

Slimste lijk mij is om de toekomst van Thailand duidelijk te maken dat 'serveerster' geen goed beroep is.
Moet je wel redelijk vroeg mee beginnen lijk mij als ouder/opvoeder.

Nederland is het ook niet alles.
defenceforchildren

Heb dit trouwens nooit geweten.
Was na mijn tijd zie ik net.
15 maart

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Doen we of de neus bloedt, of....?

#5 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 15 juni 2019, 06:18

Of je haar/hem/het nu serveerster noemt of de Sterreclame ziet waar een advertentie voorkomt met de tekst '...Durex Orgasm' Intense. Voor mannen die orgasmes geven...', iedere sekswerker heeft het recht op bescherming gelijk iedere andere werknemer. Ik volg dus het advies van die universiteitsmedewerker.

Maar die wereld is niet 'senang' zoals je zelf al aanhaalt.......

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”