Phi

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Phi

#31 Bericht door KhunSugar » zondag 21 mei 2017, 10:38

Het spreekt voor zich dat niet alle Thai bijgelovig zijn of de ene al wat meer dan de andere.
Heb je er zo eentje in huis, dan zou het mij interesseren waar dat bijgeloof vandaan komt en heb je wat kennis over dat bijgelovig hoofd waarmee je slaapt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Phi

#32 Bericht door wpdl » zondag 21 mei 2017, 15:21

De een is op maandag dicht de ander op woensdag en soms op een andere dag nummer drie men probeert elkaar geen oor an te naaien zullen wij maar zeggen wanadee in de kapper wereld hier .
Door heel het land heen heeft men Phi soms in hoge mate soms in kleine mate.
Kijk hier ook met regelmaat met opgetrokken wenkbrauwen naar uitleg van vele.
Rituelen zoals op die video uitgelegd waar geen woord over de vrijdag gesproken wordt net als de vele URL zijn duidelijk maar die was dan ook alleen even geplaats vanwege de kreet 'vrijdag'.
De vele site die 'crematie in Thailand' toelichten spreken aan blok nooit over de vrijdag.
Lokaal verzinsel van de 'die hard' geeft dat niks Thai is gek op achterdeurtjes creëren merk ik hier ook met regelmaat tot eer en meerdere glorie voor het eigen gemak veelal.
Phi is een geweldige achterdeur voor dit soort zaken neemt niet weg dat de achtergrond vaak een ouderwetse oorzaak heeft maar och als het uitkomt is het meegenomen.

Trumpiaanse uitleg van sommige leden hier is duidelijk men zal er mee moeten leren leven :oops:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Phi

#33 Bericht door KhunSugar » zondag 21 mei 2017, 18:59

wpdelange schreef:De een is op maandag dicht de ander op woensdag en soms op een andere dag nummer drie men probeert elkaar geen oor an te naaien zullen wij maar zeggen wanadee in de kapper wereld hier .
Door heel het land heen heeft men Phi soms in hoge mate soms in kleine mate.
Kijk hier ook met regelmaat met opgetrokken wenkbrauwen naar uitleg van vele.
Rituelen zoals op die video uitgelegd waar geen woord over de vrijdag gesproken wordt net als de vele URL zijn duidelijk maar die was dan ook alleen even geplaats vanwege de kreet 'vrijdag'.
De vele site die 'crematie in Thailand' toelichten spreken aan blok nooit over de vrijdag.
Lokaal verzinsel van de 'die hard' geeft dat niks Thai is gek op achterdeurtjes creëren merk ik hier ook met regelmaat tot eer en meerdere glorie voor het eigen gemak veelal.
Phi is een geweldige achterdeur voor dit soort zaken neemt niet weg dat de achtergrond vaak een ouderwetse oorzaak heeft maar och als het uitkomt is het meegenomen.

Trumpiaanse uitleg van sommige leden hier is duidelijk men zal er mee moeten leren leven :oops:
Beter zoeken ;-)

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Phi

#34 Bericht door mooatje » zondag 21 mei 2017, 19:16

wanadee schreef:
wpdelange schreef:De kapper is woensdag natuurlijk leuk geprobeerd zoals geschreven.
Had toch graag wat meer 'onderbouwing' bij de vrijdag sugar kreten dat soek toch wel het zelfde is als sanook je kan zomaar gelijk hebben maar ja uit de losse pols accepteer jij ook niet was het niet sugar. :?:
Kwaam suk is geluk, gelukkig, dus dat zou wel kunnen. Sanoek is volgens mij meer "leuk, gezellig" .

En die kapper op woensdag klopt ook, weet alleen de reden niet.
Dit klopt volgens een plaatselijke bron in Lopburi [|) ,toch voor de verbranding.Maar ja de goegemeente beslist waarschijlijk anders.Maar waar zijn hun bronnen?

Met de kappers heb ik geen ervaring mijn dochter knipt mijn haar,lekker goedkoop.Zal hier weer extra onkosten hebben..........
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”