Boeken online kopen in Thailand

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Boeken online kopen in Thailand

#1 Bericht door prajak » vrijdag 29 april 2016, 00:53

Boeken online kopen in Thailand

Wie veel wil weten moet veel lezen; da’s een waarheid als een ‘woe-a’ ofwel koe en ik heb een paar adresjes voor je.

http://www.dco.co.th/allprods.php


DCO is de drukker waar ik alles koop en ik bezoek de Thaise website; ze hebben ook een internationale site en daar staan de prijzen is USD. De Thaise website is in het Engels en de prijzen staan in THB.

Ze hebben boeken in historie van landen en plaatsen, actuele zaken idem, reisboeken, taalboeken, fotoboeken en varia en dat over Thailand en buurlanden. Niet duur; ik heb tot nu toe geen boeken duurder dan 900 baht.

Uit de lijst kies ik een boek en druk op de naam; je krijgt een korte beschrijving. De meeste boeken zijn in het Engels maar luidt de titel in Frans of Duits dan email ik DCO en vraag naar de hoofdtaal in het boek. Ik heb naast Nederlands een voorkeur voor Engels. Men reageert immer erg snel.

Heb je een account aangemaakt en een boek gekozen dan kies je voor aantekenen (extra 40 baht) of ems (extra 100 baht) en daarna betaal je en dat kan op de moderne manieren maar in Thailand kies ik voor ‘eigen bankopdracht’ en betaal via internetbankieren. Mijn bank heeft de optie ‘sms’ en de optie ‘email’ maar je kunt ook zelf een email zenden.

Daarna krijg je een email met de status van de bestelling en tenslotte een ‘tracking number’.

Doe je dit buiten de feestdagen en weekends dan is het boek twee dagen later bij je. Met internationaal verzenden heb ik geen ervaring.

Ik heb nog een paar websites, alle in het Engels maar een enkele site heeft de prijzen alleen in USD:

http://www.whitelotuspress.com/index.php

http://www.orchidbooks.com/

http://www.riverbooksbk.com/

http://silkwormbooks.com/


Ik wens je veel leesplezier!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Boeken online kopen in Thailand

#2 Bericht door serpay » vrijdag 29 april 2016, 04:16

Een boek lezen is dat niet van 10 jaar geleden.
Tegenwoordig alles op e-book.
Makkelijker en neemt geen ruimte in beslag
En meestal bij technische en woordenboeken gratis updates als die er zijn.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Boeken online kopen in Thailand

#3 Bericht door printen44 » vrijdag 29 april 2016, 17:13

Serpay, een boek moet iets "levends" hebben. Een boek is geen scherm, het is een drukwerk.

Prima dat er E-books zijn, maar de echte lezer wil papier in zijn handen hebben. Het liefs lees ik een wat ouder boek. Dat is dan gelukkig geen elektronisch ding. Het boek ruikt naar papier en "leeft".

En als Serpay de link opent, dan leest hij titels van boeken, die als je ze besteld, ook echt van gedrukt papier zijn. Gedrukt, hetzij in hoogdruk of in offset. Een een boekenkast vol met boeken oogt veel beter als een E-bookscherm op tafel. [$)

En daarom worden er veel meer boeken verkocht, dan e-books.

Maar ja, ik ben dan ook opgegroeid met losse loden letters, intertype lodenregels, papier en drukinkt. 44 jaar lang.

En vrijwel elke dag zie ik een stuk van mijn werk. De eerste acht delen van het monumentaal werk van dr. de Jong, heb ik met andere collega's gezet, opgemaakt, gecorrigeerd en drukgereed gemaakt. En in die eerste acht delen, zie ik mijn werk en dat kan je niet van een E-book zeggen.

Overigens zijn de andere delen van de boeken van dr. de Jong met een computer gezet, scherpe afdrukken van gemaakt en met off-zetpersen gedrukt. Dus op echt papier gedrukt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boeken online kopen in Thailand

#4 Bericht door prajak » vrijdag 29 april 2016, 17:27

Printen44, boeken in een andere taal dan NL wil ik op papier want ik vertaal boeken. En jij weet met mij dat oud-Engels lastig te vertalen is en ik heb, zoals je in de serie Siam hebt gezien, daar ook Frans en Latijn bij nodig.

En dat gaat op het scherm niet; woordenboek op scherm open, boek op scherm open, wordbestand op scherm open, en soms oude Engelse vertaalsites open en maar switchen? Dat werkt niet.

Mijn NL boeken staan op schijfjes, uiteraard. En ik denk dat ik een kopie daarvan maak en voor je klaar leg... :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Boeken online kopen in Thailand

#5 Bericht door printen44 » vrijdag 29 april 2016, 18:00

Ach, Prajak, ik ben nog een zetter en drukker van de oude slag. Met de zethaak, priem en de letterkast leerde ik het vak.

Drukken begon ik te leren op een Heidelberg persje.

En ik eindigde mijn werkzaam leven met het paspoort met allerlei digitale beveiligingen...... [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boeken online kopen in Thailand

#6 Bericht door prajak » zaterdag 30 april 2016, 00:24

Even snel geteld, zullen er een 1.500 zijn en op een groot scherm is dat lezen best te doen. Je krijgt ze van me en de software wijs ik ook wel aan op internet. Gratis en voor niets!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Boeken online kopen in Thailand

#7 Bericht door serpay » zaterdag 30 april 2016, 01:40

Zo dus printen lever je dan ook je honda in en ga je verder met paard en wagen rijden. Want de geur van het paard is nog echt autentiek! Dat heet met de tijd meegaan.
Kijk maar eens over 10 jaar dan hebben e-books het papieren boek gewoon ingehaald.
En lees je een e-book krijg je vaak links naar foto's of fimpjes met uitleg en veranderingen dit is bij een boek onmogelijk.
En prajak ik heb nog nooit een boek van jouw gezien!!!!
Of is het als ik het goed begrijp alleen voor je blogje? Dus eigenlijk ook een soort e-book.
En een beetje computerscherm deel je zo in vieren en kun je linkjes gemakkelijk openen.
Er worden tegenwoordig steeds meer e-books gemaakt die niet meer op papier verschijnen hoe zou dat dan toch komen.
Generatiekloof misschien?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boeken online kopen in Thailand

#8 Bericht door driver » zaterdag 30 april 2016, 07:33

Boeken zijn voor mij nog steeds goed leesvoer net als de ouderwetse papieren kranten. Zo,n E reader is makkelijk maar een boek vindt ik leuker. Er staan hier nog wel wat boeken in de kast die nog moet lezen en ik koop er nog regelmatig boeken bij onder het motto..Als ik dan toch weer een periode niks te doen heb kan ik ze mooi gaan lezen.Komt tot nu toe nog weinig van maar ze staan hier in de woonkamer netjes in een kast en dat vindt ik al mooi om te zien eigenlijk. Boeken horen er voor mij gewoon bij.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Boeken online kopen in Thailand

#9 Bericht door prajak » zaterdag 30 april 2016, 14:48

Zag op BVN een RIJ mensen die het boek van Jari L willen kopen en laten signeren. Kijk, signeren bestaat niet in e-book. Nee, het boek blijft altijd en op vakantie is het leuk in de laptop of op het i-ding wat leesvoer te hebben.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Boeken online kopen in Thailand

#10 Bericht door elst99 » zaterdag 30 april 2016, 16:32

Ouderen lezen boeken omdat ze meer thuiszitten en veel minder reizen, jongeren reizen met hun Ebooks en muziek omdat ze veel meer onderweg zijn.
Hebben moderne gadgets als Iphones waar genoeg GB opzitten, waar alles opzit.

Het is een generatie verschil!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boeken online kopen in Thailand

#11 Bericht door driver » zaterdag 30 april 2016, 17:54

elst99 schreef:Ouderen lezen boeken omdat ze meer thuiszitten en veel minder reizen, jongeren reizen met hun Ebooks en muziek omdat ze veel meer onderweg zijn.
Hebben moderne gadgets als Iphones waar genoeg GB opzitten, waar alles opzit.

Het is een generatie verschil!
En daarmee zullen tijdschriften en.bijv.motorbladen steeds minder oplages krijgen omdat de nieuwe generatie idd bijna alles van internet af plukt.Mijn 2 dochters en schoonzoons hebben ook nergens een abonnement op wat betreft kranten of tijdschriften op papier.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Boeken online kopen in Thailand

#12 Bericht door elst99 » zaterdag 30 april 2016, 18:27

Wij ook niet, wel via internet! Milieu vriendelijk!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boeken online kopen in Thailand

#13 Bericht door driver » zaterdag 30 april 2016, 20:23

elst99 schreef:Wij ook niet, wel via internet! Milieu vriendelijk!
Internet zit ik al genoeg op dus ik vindt het prima om lekker op de bank te hangen met een stapel kranten of motorbladen naast me. Er liggen hier overal wel stapeltjes met leesvoer :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”