Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#16 Bericht door Briitt_ » donderdag 05 december 2013, 18:29

brake034 schreef:En nu serieus: http://www.newlifethaifoundation.com/
Bedankt voor je reactie! Ziet er interessant uit.

Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#17 Bericht door Briitt_ » donderdag 05 december 2013, 18:34

stevenl schreef:Jos, schei toch uit. Iemand geeft aan iets te willen doen hier, en jij probeert haar alleen onderuit te halen, zonder enige grond of aanleiding.

Er zijn zeker mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, ook voor een korte termijn, in welke regio zoek je iets? Hou er rekening mee dat je officieel voor alle soorten vrijwilligerswerk een werkvergunning nodig hebt, maar hier wordt in de praktijk niet zwaar aan getild, maar je kun pech hebben en in de cel belanden.
De regio maakt me niet uit. En ja ik ben op de hoogte wat ik moet regelen. Daarom ben ik er nu al mee bezig.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#18 Bericht door Jeanette » donderdag 05 december 2013, 18:42

printen44 schreef:Jeanette, heel goed dat jij dat vrijwilligerswerk deed. Maar Jos bedoeld uiteraard dat jij geen 12 uur heen en 12 uur terug moest vliegen om bij je vrijwilligersbestemming te komen. Ook niet dat je wat jet-lag en temperatuuraanpassingen zou krijgen. Jos schrijft dan ook duidelijk Thailand en niet Nederland.

Nou, ik vind dat de wil om vrijwilligers werk te gaan doen sowieso geprezen moet worden.

En vergis je niet, het zijn allemaal uitstapjes maar je bent wel de hele dag in bezig.
En vergeet de vrijdag avond niet, als om 12 uur de bar dicht gaat en bij de laatste ronde iedereen z'n gekochte bonnen wil opmaken en het barst van de volle glazen. :mrgreen:

Zwaar heb je het dan hoor en dan toch 7 uur weer ontbijten en werken.

Ook een leuk verhaal, ik heb 2 keer meegemaakt dat iemand in Keulen op de trein naar huis is gezet.
De ene was een dame met 2 koffers die zich 3 x per dag wilde omkleden en weigerde om WC's en putjes schoon te maken. In die tijd waren er 4 persoonshutten met 2 stapelbedden dus de andere 3 waren blij dat ze weer wegging.
De andere probeerde met seks wat bij te verdienen - of ze wilde betalen, dat kan ook - en die was niet naar bed te branden, ze bleef maar door het schip lopen op zoek naar verlichting.

:mrgreen:

Ha Briitt.
Nee ik heb ook geen idee, ik ben nooit een vrijwilliger in Thailand tegen gekomen in de 6 jaar dat ik er kom.
Maar Prajak had toch een idee in dat weeshuis?
En misschien hebben ze hier .... http://www.firstmonkeyschool.com/ .... iemand nodig?

Dat ze op je zitten te wachten of dat jij je nuttig kan maken zijn 2 verschillende dingen.

O en de rest van het commentaar is niet voor jou maar we zijn hier gewend om elkaar wat te onderhouden. ;)

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#19 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 06 december 2013, 02:41

Jeanette schreef:Je hebt een mening Jos maar is die gestoeld op ervaring?
Ik ben 13 keer als vrijwilliger mee geweest met een Rijn reis op de Zonnebloemboot, dat was maar 6 dagen.
Past jouw reactie ook op die reizen?
Niet op de Zonnebloem of rolstoel duwen in Lourdes. Er is vrijwilligerswerk en vrijwilligerswerk. Ik heb ervaring opgedaan met de negatieve kant er van. Wat Briitt zoekt ken ik heel goed. Dat zijn wat ik 'pissen in een donker pak vakanties' noem. Je krijgt er een warm gevoel van, maar niemand ziet het. Een alternatieve vorm van doe vakanties, zoals bergbeklimmen of kajakken. Maar dan politiek correct.

De organisaties zijn allemaal stichtingen "zonder winstoogmerk". Dat scheelt leuk in de belasting. De lokale Nederlandse gidsen (ik werd er voor gevraagd, maar heb er vriendelijk voor bedankt) hebben werkomstandigheden waar de honden geen brood van lusten, voor 1/3 van wat een toerleider normaal verdient. Het is tenslotte liefdadig. En dat op stukloon, zonder contract, zonder verzekeringen en zonder werkvergunning. Je krijgt bij die clubs per groep betaald. Als een groep niet komt, dan heb je geen salaris. Maar je moet wel beschikbaar zijn. Voor 't geval dat. Waarom zou je een werknemer normaal betalen als dat nergens nodig voor is, toch? Dit soort vakanties kost ruimschoots (2-3x) meer dan een gewone doe vakantie, want het is tenslotte liefdadigheid. Je doet het om dat organisatie te spekken het goede doel.

Deze stichting deed "ontwikkelingshulp" in een of ander godverlaten gat in Isaan. Vergeten waar precies. De deelnemers gaan dan met de hand putten slaan, schuren en/of een schooltje bouwen. Kijk niet vreemd op als de dorpelingen de wrakstukken verwijderen na het afscheidsfeest (dank u voor uw belangeloze hulp!) voor de volgende ploeg.

Ik ging dus (bijna, ben niet helemaal gek) werken voor een hele slimme linkse zakenman (waren vrouwen, maar dat doet er niet toe) die keihard lachten om het Kinderwetje van Van Houten en sociale lasten. Men zegt altijd dat rechtse mensen spijkerhard zijn, maar deze club liet zo ongeveer alles wat ik daarvoor en daarna heb ontmoet in de schaduw staan.

Het was gewoon een commerciële onderneming in een politiek correct groen kleurtje die alles aan haar laars lapte.

Ik heb alle respect voor mensen die SERIEUS ontwikkelingswerk gaan doen. Maar dat doe je niet in twee weken. Tenzij je met de Zonnebloem gaat varen of rolstoelen duwen in Lourdes. En heb meer dan normale afkeer van bovenstaande clubs, niet alleen omdat ze alle regels aan de laars lappen en/of omzeilen maar nog veel meer omdat ze zo hypocriet als Femke Halsema zijn. Niks mis met extra regels om auto's milieuvriendelijk te maken, maar zelf rondrijden in een Mercedes 1970 Roetbak Speciaal is dan ietwat vreemd.

De fa. Brons heeft niet ten onrechte een slechte reputatie omdat ze inkopen waar dit het goedkoopste is. Dit soort clubs doen EXACT hetzelfde, en een graadje erger. En tegelijkertijd maar preken hoe goed ze het doen voor de samenleving.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#20 Bericht door stevenl » vrijdag 06 december 2013, 04:15

Briitt_ schreef:
stevenl schreef:Jos, schei toch uit. Iemand geeft aan iets te willen doen hier, en jij probeert haar alleen onderuit te halen, zonder enige grond of aanleiding.

Er zijn zeker mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, ook voor een korte termijn, in welke regio zoek je iets? Hou er rekening mee dat je officieel voor alle soorten vrijwilligerswerk een werkvergunning nodig hebt, maar hier wordt in de praktijk niet zwaar aan getild, maar je kun pech hebben en in de cel belanden.
De regio maakt me niet uit. En ja ik ben op de hoogte wat ik moet regelen. Daarom ben ik er nu al mee bezig.
Kijk eens naar Soi Dog Foundation op Phuket. Die hebben vaak vrijwilligers nodig en je kunt er werken met dieren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#21 Bericht door stevenl » vrijdag 06 december 2013, 04:20

Jos Flachs schreef:
Jeanette schreef:Je hebt een mening Jos maar is die gestoeld op ervaring?
Ik ben 13 keer als vrijwilliger mee geweest met een Rijn reis op de Zonnebloemboot, dat was maar 6 dagen.
Past jouw reactie ook op die reizen?
Niet op de Zonnebloem of rolstoel duwen in Lourdes. Er is vrijwilligerswerk en vrijwilligerswerk. Ik heb ervaring opgedaan met de negatieve kant er van. Wat Briitt zoekt ken ik heel goed. Dat zijn wat ik 'pissen in een donker pak vakanties' noem. Je krijgt er een warm gevoel van, maar niemand ziet het. Een alternatieve vorm van doe vakanties, zoals bergbeklimmen of kajakken. Maar dan politiek correct.

De organisaties zijn allemaal stichtingen "zonder winstoogmerk". Dat scheelt leuk in de belasting. De lokale Nederlandse gidsen (ik werd er voor gevraagd, maar heb er vriendelijk voor bedankt) hebben werkomstandigheden waar de honden geen brood van lusten, voor 1/3 van wat een toerleider normaal verdient. Het is tenslotte liefdadig. En dat op stukloon, zonder contract, zonder verzekeringen en zonder werkvergunning. Je krijgt bij die clubs per groep betaald. Als een groep niet komt, dan heb je geen salaris. Maar je moet wel beschikbaar zijn. Voor 't geval dat. Waarom zou je een werknemer normaal betalen als dat nergens nodig voor is, toch? Dit soort vakanties kost ruimschoots (2-3x) meer dan een gewone doe vakantie, want het is tenslotte liefdadigheid. Je doet het om dat organisatie te spekken het goede doel.

Deze stichting deed "ontwikkelingshulp" in een of ander godverlaten gat in Isaan. Vergeten waar precies. De deelnemers gaan dan met de hand putten slaan, schuren en/of een schooltje bouwen. Kijk niet vreemd op als de dorpelingen de wrakstukken verwijderen na het afscheidsfeest (dank u voor uw belangeloze hulp!) voor de volgende ploeg.

Ik ging dus (bijna, ben niet helemaal gek) werken voor een hele slimme linkse zakenman (waren vrouwen, maar dat doet er niet toe) die keihard lachten om het Kinderwetje van Van Houten en sociale lasten. Men zegt altijd dat rechtse mensen spijkerhard zijn, maar deze club liet zo ongeveer alles wat ik daarvoor en daarna heb ontmoet in de schaduw staan.

Het was gewoon een commerciële onderneming in een politiek correct groen kleurtje die alles aan haar laars lapte.

Ik heb alle respect voor mensen die SERIEUS ontwikkelingswerk gaan doen. Maar dat doe je niet in twee weken. Tenzij je met de Zonnebloem gaat varen of rolstoelen duwen in Lourdes. En heb meer dan normale afkeer van bovenstaande clubs, niet alleen omdat ze alle regels aan de laars lappen en/of omzeilen maar nog veel meer omdat ze zo hypocriet als Femke Halsema zijn. Niks mis met extra regels om auto's milieuvriendelijk te maken, maar zelf rondrijden in een Mercedes 1970 Roetbak Speciaal is dan ietwat vreemd.

De fa. Brons heeft niet ten onrechte een slechte reputatie omdat ze inkopen waar dit het goedkoopste is. Dit soort clubs doen EXACT hetzelfde, en een graadje erger. En tegelijkertijd maar preken hoe goed ze het doen voor de samenleving.
Je algemene gevoels zijn die van jou Jos. Maar projecteer die niet op iemand die hier een heel normale vraag stelt, die je niet kent en waarvan je vervolgens zegt dat cleanups niets voor haar zijn omdat ze daarvoor andere mensen heeft. Uit jouw antwoorden hier spreekt een enorme frustratie die je helaas op anderen projecteert.

Gebruikersavatar
Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zondag 20 november 2011, 10:02
Locatie: Pattaya
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#22 Bericht door Podoloog » vrijdag 06 december 2013, 05:01

Briitt_ schreef:Ik ben vanaf 1 augustus 2 weken alleen in Thailand en wil in deze periode iets voor het land betekenen. Na deze 2 weken ga ik verder met mijn vriend naar Laos Vietnam Cambodja etc.

Ik ben alleen geïnteresseerd in serieuze antwoorden en niet op commentaar over wat ik wil gaan doen.
2 weken is niet lang maar het is beter dan niets doen toch?

Ik heb dit jaar totaal geen last gehad van een jetlag en verwacht ook niet dat ik die volgend jaar wel krijg.

Tot op heden heb ik helaas nog geen enkele opties gezien. Is dat omdat niemand bekent is bij dit forum over vrijwilligerswerk in Thailand? Als iemand informatie heeft hoor ik het graag.
Beste Britt,

Voor vrijwilligers werk heb je een werkvergunning nodig. ( Raar maar waar ) dat ga je niet lukken voor 2 weken.
In Thailand willen ze geen buitenlanders voor werk wat Thaise mensen ook kunnen doen.
Die regel hadden ze in Nederland ook moeten invoeren.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#23 Bericht door Hua Thale » vrijdag 06 december 2013, 07:33

Als de OP een acht en een halve Euro )vijf plus drie en een half) er tegen aan wil besteden zijn er vele mogelijkheden bij deze partij zo te zien.

http://www.vrijwilligerswerkinhetbuiten ... n_thailand

Voor niks gaat alleen de zon op maar na enig onderzoek door de OP kan het natuurlijk wel zo goedkoop, legaal en prettig mogelijk. :Whistle:

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#24 Bericht door jvs » vrijdag 06 december 2013, 07:55

Je kunt ook mensen helpen zonder te werken,neem een koffer vol goede gebruikte kleding mee of dekens oid.
Ga naar de arme streken in Thailand (issan) en deel het uit aan arme mensen die echt niet veel hebben.
Of kijk rond waar je ook bent in Thailand en als je iemand ziet die het nodig heeft neem ze mee voor een eenvoudige maaltijd.
Een gemiddelde Thai lust geen Farang eten.
Ook zijn er vele buitenlanders hier die echt wel wat hulp kunnen gebruiken,ik denk aan de werknemers uit Myanmar en Cambodja.
Geef niemand geld want dat kan worden afgepakt en komt zo in de verkeerde handen terecht.
Geef niets aan bedelaars want dat zijn over het algemeen oplichters en zijn onderdeel van een organisatie.
Ik zie hier veel ouderen die echt wel een nieuwe ketting of nieuwe banden onder hun fiets kunnen gebruken.
Imo is het veel beter om op deze manier gericht iets te doen dan via een organisatie te gaan werken,kijk maar eens om je heen als je hier bent.Voor weinig geld kun je echt iets goeds doen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#25 Bericht door brake034 » vrijdag 06 december 2013, 08:29

Het is wel een betaald vrijwillgerschap (de vrijwillger betaald voor zijn verblijf) maar dan ben je intern, http://www.wfft.org/volunteer/wfft-wild ... ue-centre/
Dit opvangcentrum is opgericht door de Nederlander Edwin Wiek.
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#26 Bericht door Hua Thale » vrijdag 06 december 2013, 10:02

Hoewel je intentie goed is jvs zou ik er zeer mee uitkijken.
Als je tijdens je vakantie iemand tegen komt en het daar mee kan vinden en dan eens een spijkerbroek of trui laat liggen kan ik inkomen.
Net als dat je zegt dat betaal ik wel kan ik allemaal indenken.
Maar als je selectief totaal onbekende mensen gaat lopen helpen met giften in wat voor vorm dan ook vraag je toch om grote moeilijkheden.
Mensen worden nog al snel boos als de een wel wat krijgt en de ander niet.

Zie toch meer in vrijwilligerswerk met een 'paraplu' oftewel enige begeleiding door mensen die daar wat langer zijn met de nodige vakkennis en tevens van de regels die voor 'jou' van belang kunnen zijn.
Dat je probeert om iets uit te zoeken waar zo min mogelijk aan de strijkstok blijft hangen lijk mij duidelijk.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#27 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 06 december 2013, 11:16

stevenl schreef:Je algemene gevoels zijn die van jou Jos. Maar projecteer die niet op iemand die hier een heel normale vraag stelt, die je niet kent en waarvan je vervolgens zegt dat cleanups niets voor haar zijn omdat ze daarvoor andere mensen heeft. Uit jouw antwoorden hier spreekt een enorme frustratie die je helaas op anderen projecteert.
Het valt me op dat jij jezelf hebt aangesteld als mijn persoonlijke moderator. Is daar een reden voor? Persoonlijke frustratie, misschien?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#28 Bericht door stevenl » vrijdag 06 december 2013, 11:21

Jos Flachs schreef:
stevenl schreef:Je algemene gevoels zijn die van jou Jos. Maar projecteer die niet op iemand die hier een heel normale vraag stelt, die je niet kent en waarvan je vervolgens zegt dat cleanups niets voor haar zijn omdat ze daarvoor andere mensen heeft. Uit jouw antwoorden hier spreekt een enorme frustratie die je helaas op anderen projecteert.
Het valt me op dat jij jezelf hebt aangesteld als mijn persoonlijke moderator. Is daar een reden voor? Persoonlijke frustratie, misschien?
Nou geef je jezelf veel te veel eer. Ik geef alleen mijn mening, en als iemand mijn fatsoensnormen overschrijft zeg ik daar iets van. Aangezien jij denkt dat ik je modereer geeft dat aan dat je blijkbaar naar mijn mening weinig fatsoen hebt, of in ieder geval hier weinig fatsoen uitdraagt.

Als je echt denkt dat jouw reacties op een hele normale vraag hier fatsoenlijk zijn moet je echt eens bij jezelf te rade gaan.

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#29 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 03:36

Jos, reageer niet verder op Steven zijn post. Op het forum Wereldwijzer is het zijn stokpaardje geweest met ook nog ingrijpende bevoegdheid.

Vrijwilligerswerk is een trend. Eind jaren zestig begin jaren zeventig was het populair om op te houden met werken en weg uit de consumptiemaatschappij te gaan en gewoon de wereld te bekijken zonder te vliegen en overland te reizen , de hippie tijd dus. 10 jaar later moest het al meer betekenis hebben en werd er opzoek gegaan naar het occulte in de wereld b.v. India. Daarna moesten er boeken worden geschreven over het verre onbekende in plaats van gewoon lekker niets doen. Veel later was er de missie tegen het seks toerisme door de met een vliegtuig reizende backpackers. En nu willen veel jongens en meisjes zich onderscheiden van de nietsdoeners op reis zoals b.v. ik door dan voor een paar weken vrijwilligerswerk te doen. Ik ken Thailand bijna 40 jaar en spreek Thai en een beetje Isaan en ik zou niet weten wat die jongens en meisjes hier in twee weken voor zinnigs kunnen doen. Voor het thuisfront klinkt het goed ‘’ ik heb in Thailand vrijwilligers werk gedaan’’.

Maar ik heb toch wel een tip voor Britt, in Loburi is een Wat met een hospes waar terminale aidspatiënten wonen en dood gaan. Er zijn een paar grote zalen waar mannen en vrouwen liggen met pampers aan en bloed spugen in een wc rol (tbc). Aan het einde van die zalen staan in een halletje aan weerszijden al 2 doodskisten klaar. Daar hebben de Thai niet zoveel zin in om dat te doen. Misschien is dit iets voor Britt. Of olifantjes wassen kan ook op genoeg plaatsen.

En ja Jeannette 6 dagen vrijwilligerswerk bij de zonnebloem is zeer nuttig vrijwilligerswerk.

En de pikante bijzaak is dat de vrijwilligers ook nog seks hebben tijdens hun nobele werk aan boord van dat schip, niet met de patiënten natuurlijk.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#30 Bericht door stevenl » zaterdag 07 december 2013, 04:18

Gert Katoen schreef:Jos, reageer niet verder op Steven zijn post. Op het forum Wereldwijzer is het zijn stokpaardje geweest met ook nog ingrijpende bevoegdheid.
Wow, 1 post op het forum, bestaande uit een sneer met onjuiste informatie.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”