Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#31 Bericht door dutch » zaterdag 07 december 2013, 04:26

Gert Katoen schreef:Jos, reageer niet verder op Steven zijn post. Op het forum Wereldwijzer is het zijn stokpaardje geweest met ook nog ingrijpende bevoegdheid.

Vrijwilligerswerk is een trend. Eind jaren zestig begin jaren zeventig was het populair om op te houden met werken en weg uit de consumptiemaatschappij te gaan en gewoon de wereld te bekijken zonder te vliegen en overland te reizen , de hippie tijd dus. 10 jaar later moest het al meer betekenis hebben en werd er opzoek gegaan naar het occulte in de wereld b.v. India. Daarna moesten er boeken worden geschreven over het verre onbekende in plaats van gewoon lekker niets doen. Veel later was er de missie tegen het seks toerisme door de met een vliegtuig reizende backpackers. En nu willen veel jongens en meisjes zich onderscheiden van de nietsdoeners op reis zoals b.v. ik door dan voor een paar weken vrijwilligerswerk te doen. Ik ken Thailand bijna 40 jaar en spreek Thai en een beetje Isaan en ik zou niet weten wat die jongens en meisjes hier in twee weken voor zinnigs kunnen doen. Voor het thuisfront klinkt het goed ‘’ ik heb in Thailand vrijwilligers werk gedaan’’.

Maar ik heb toch wel een tip voor Britt, in Loburi is een Wat met een hospes waar terminale aidspatiënten wonen en dood gaan. Er zijn een paar grote zalen waar mannen en vrouwen liggen met pampers aan en bloed spugen in een wc rol (tbc). Aan het einde van die zalen staan in een halletje aan weerszijden al 2 doodskisten klaar. Daar hebben de Thai niet zoveel zin in om dat te doen. Misschien is dit iets voor Britt. Of olifantjes wassen kan ook op genoeg plaatsen.

En ja Jeannette 6 dagen vrijwilligerswerk bij de zonnebloem is zeer nuttig vrijwilligerswerk.

En de pikante bijzaak is dat de vrijwilligers ook nog seks hebben tijdens hun nobele werk aan boord van dat schip, niet met de patiënten natuurlijk.
Hallo........." ik ben Gert,......ik ben ??????? jaar oud en ik heb veel verstand van ??????????
Beste persoon,stel je toch netjes voor ,alvorens (al dan niet terecht) aanval op anderen te openen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#32 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 09:07

Hallo........." ik ben Gert,......ik ben ??????? jaar oud en ik heb veel verstand van ??????????
Beste persoon,stel je toch netjes voor ,alvorens (al dan niet terecht) aanval op anderen te openen.

Beste Dutch, (fantasie naam) dit snap ik even niet! . Ik ben een van de weinigen die zijn echte naam gebruikt met echte woonplaats in plaats van zo’n maffe anonieme gebruikersnaam. Hoezo niet netjes?
Als ik schrijf dat ik bijna 40 jaar in Thailand kom en Thai spreek moet ik dan ook nog vertellen waar ik verstand van heb, je vraagt naar de bekende weg?. Kom nou toch! Google mijn naam maar in dan zie je ook wat mijn echtgenote doet. Ik zal dan ook jouw naam in googelen om te zien wat jij doet 555555.

En dan aanval openen op je duik-vriend!. Het is Steven die de aanval opende op Jos. Ik vind Jos zijn kijk op het zogenaamde vrijwilligerswerk in Thailand verfrissend en getuige van inzicht.
Groeten van Gert Katoen uit zoals bij de avatar staat ‘s-Hertogenbosch

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#33 Bericht door ron » zaterdag 07 december 2013, 09:31

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#34 Bericht door stevenl » zaterdag 07 december 2013, 09:48

Gert, aangezien je zoveel weet kun je hier vast ook wel in 2 zinnen mijn stokpaardje weergeven? Vooruit, je mag er ook 3 van maken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#35 Bericht door dutch » zaterdag 07 december 2013, 09:52

Gert Katoen schreef:Hallo........." ik ben Gert,......ik ben ??????? jaar oud en ik heb veel verstand van ??????????
Beste persoon,stel je toch netjes voor ,alvorens (al dan niet terecht) aanval op anderen te openen.

Beste Dutch, (fantasie naam) dit snap ik even niet! . Ik ben een van de weinigen die zijn echte naam gebruikt met echte woonplaats in plaats van zo’n maffe anonieme gebruikersnaam. Hoezo niet netjes?
Als ik schrijf dat ik bijna 40 jaar in Thailand kom en Thai spreek moet ik dan ook nog vertellen waar ik verstand van heb, je vraagt naar de bekende weg?. Kom nou toch! Google mijn naam maar in dan zie je ook wat mijn echtgenote doet. Ik zal dan ook jouw naam in googelen om te zien wat jij doet 555555.

En dan aanval openen op je duik-vriend!. Het is Steven die de aanval opende op Jos. Ik vind Jos zijn kijk op het zogenaamde vrijwilligerswerk in Thailand verfrissend en getuige van inzicht.
Groeten van Gert Katoen uit zoals bij de avatar staat ‘s-Hertogenbosch
Sorry,ik had die van 40 jaar absoluut gemist.
Ik ervoer dit als een eerste bericht na al 6 jaar lid te zijn,wat vreemd overkomen.Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.In ieder geval no hard feelings mijnerzijds. [|)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#36 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 10:10

ron schreef:Afbeelding
5555, de eerste grap moet nog gemaakt worden oven mijn naam die ik niet ken. Maar...... deze heeft een plaatje er bij.
Groeten Gert.

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#37 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 10:23

stevenl schreef:Gert, aangezien je zoveel weet kun je hier vast ook wel in 2 zinnen mijn stokpaardje weergeven? Vooruit, je mag er ook 3 van maken.
Nee, de doe ik nie gij het veul meer stokpertjes dan dieen ene.
Jaren gelden heb ik wel geschreven ook onder mij eigen naam en later onder zo’n pseudoniem een paar keer.
Je bent een ‘’beter weter’’ Steven en op Wereldwijzer zijn er meer mensen die zich daar aan gestoord hebben. Ik ben ook zo’n beter weter als jij, maar toch wel wat minder.
En om bij het onderwerp te blijven; ik krijg een beetje genoeg van die sosjo jongens en meisjes die ‘’iets’’ goeds voor de mensheid willen doen in twee weken en dan het liefst in Thailand en niet in Pakistan of Iran.
En dan als tegenstelling in het onderwerp dreig je ook nog met een Thai gevangenis, foei.
Groetjes Gert

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#38 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 10:25

dutch schreef:
Gert Katoen schreef:Hallo........." ik ben Gert,......ik ben ??????? jaar oud en ik heb veel verstand van ??????????
Beste persoon,stel je toch netjes voor ,alvorens (al dan niet terecht) aanval op anderen te openen.

Beste Dutch, (fantasie naam) dit snap ik even niet! . Ik ben een van de weinigen die zijn echte naam gebruikt met echte woonplaats in plaats van zo’n maffe anonieme gebruikersnaam. Hoezo niet netjes?
Als ik schrijf dat ik bijna 40 jaar in Thailand kom en Thai spreek moet ik dan ook nog vertellen waar ik verstand van heb, je vraagt naar de bekende weg?. Kom nou toch! Google mijn naam maar in dan zie je ook wat mijn echtgenote doet. Ik zal dan ook jouw naam in googelen om te zien wat jij doet 555555.

En dan aanval openen op je duik-vriend!. Het is Steven die de aanval opende op Jos. Ik vind Jos zijn kijk op het zogenaamde vrijwilligerswerk in Thailand verfrissend en getuige van inzicht.
Groeten van Gert Katoen uit zoals bij de avatar staat ‘s-Hertogenbosch
Sorry,ik had die van 40 jaar absoluut gemist.
Ik ervoer dit als een eerste bericht na al 6 jaar lid te zijn,wat vreemd overkomen.Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.In ieder geval no hard feelings mijnerzijds. [|)
ok,ok

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#39 Bericht door stevenl » zaterdag 07 december 2013, 10:30

Gert Katoen schreef:
stevenl schreef:Gert, aangezien je zoveel weet kun je hier vast ook wel in 2 zinnen mijn stokpaardje weergeven? Vooruit, je mag er ook 3 van maken.
Nee, de doe ik nie gij het veul meer stokpertjes dan dieen ene.
Jaren gelden heb ik wel geschreven ook onder mij eigen naam en later onder zo’n pseudoniem een paar keer.
Je bent een ‘’beter weter’’ Steven en op Wereldwijzer zijn er meer mensen die zich daar aan gestoord hebben. Ik ben ook zo’n beter weter als jij, maar toch wel wat minder.
En om bij het onderwerp te blijven; ik krijg een beetje genoeg van die sosjo jongens en meisjes die ‘’iets’’ goeds voor de mensheid willen doen in twee weken en dan het liefst in Thailand en niet in Pakistan of Iran.
En dan als tegenstelling in het onderwerp dreig je ook nog met een Thai gevangenis, foei.
Groetjes Gert
Goed, ik weet genoeg, weer iemand die schreeuwt maar als het erop aankomt niet thuis geeft, alleen sneren uitdeelt. Veel geschreeuw, weinig wol.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#40 Bericht door driver » zaterdag 07 december 2013, 10:31

Gert Katoen schreef:
stevenl schreef:Gert, aangezien je zoveel weet kun je hier vast ook wel in 2 zinnen mijn stokpaardje weergeven? Vooruit, je mag er ook 3 van maken.
Nee, de doe ik nie gij het veul meer stokpertjes dan dieen ene.
Jaren gelden heb ik wel geschreven ook onder mij eigen naam en later onder zo’n pseudoniem een paar keer.
Je bent een ‘’beter weter’’ Steven en op Wereldwijzer zijn er meer mensen die zich daar aan gestoord hebben. Ik ben ook zo’n beter weter als jij, maar toch wel wat minder.
En om bij het onderwerp te blijven; ik krijg een beetje genoeg van die sosjo jongens en meisjes die ‘’iets’’ goeds voor de mensheid willen doen in twee weken en dan het liefst in Thailand en niet in Pakistan of Iran.
En dan als tegenstelling in het onderwerp dreig je ook nog met een Thai gevangenis, foei.
Groetjes Gert
Misschien handig om nu te stoppen met over en weer modder gooien naar elkaar .
Doe dat ffe lekker via een PM en beperkt je hier tot de vraag van de draadjes startster.
En vindt je dat niks laat het daar dan bij wat mij betreft.
Het interesseert overigens mij 3 keer niks wat Stevenl voorheen elders heeft gedaan op Wereldwijzer.
Hier geeft hij bij tijd en wijle goede info vindt ik en dat heb jij nog nooit gedaan ondanks het feit dat je hier al 6 jaar aangemeldt bent ipv daarvan kom je nu met bergen commentaar richting 1 persoon terwijl je daarvoor 0,0 keer gepost hebt ?

En wat betreft anonieme nickname : Dat jij onder je eigen naam schrijft is mij prima maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen om wat voor reden dan ook.

gr driver / Arie dat is de echte naam .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#41 Bericht door Jeanette » zaterdag 07 december 2013, 10:49

Gert Katoen schreef:
En ja Jeannette 6 dagen vrijwilligerswerk bij de zonnebloem is zeer nuttig vrijwilligerswerk.

En de pikante bijzaak is dat de vrijwilligers ook nog seks hebben tijdens hun nobele werk aan boord van dat schip, niet met de patiënten natuurlijk.
Dat is een kat oen, :giggle3: er waren in mijn tijd - met het vorige schip - 4 pers. hutten voor dames en heren en ook echtparen sliepen apart.
Ik heb 1 maal meegemaakt dat een echtpaar een 2 persoonshut kreeg, die waren vlak voor de reis getrouwd - hadden elkaar leren kennen op het schip - en zij begonnen met dit werk hun huwelijksreis en ze gingen later pas naar de tropen of zo iets.

Van de 13 keer is Rob 7 keer meegegaan en die riep 's morgens; "Waar is mijn Jeanette voor haar ochtend kus?" :mrgreen:
Hij heeft ooit nog in de Telegraaf gestaan met de kop; "De Kapitein stofzuigt". 8-) :D 8-)

Maar laten we aub niet negatief gaan doen over wat voor vrijwilligerswerk dan ook.

[|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#42 Bericht door Hua Thale » zaterdag 07 december 2013, 11:12

En zo is dat :angel:



Vrijwilligerswerk

Vrijwilliger zijn...
Is vrijwillig
maar niet vrijblijvend
Is verbonden
Maar niet gebonden
Is onbetaalbaar
maar niet te koop
Is positief denken
is positief doen
Met als enige doel
voor jezelf en de ander
een goed gevoel!


Met dank aan, http://www.gedichtenstad.nl

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#43 Bericht door Jeanette » zaterdag 07 december 2013, 11:20

Jij pikt de keutel en je mag hem houden. (grijns)
Nee, serieus, dit gedichtje zegt het helemaal. :clap:

Ik ga ergens chocolademelk schenken, tot later.

[|)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#44 Bericht door Duncan » zaterdag 07 december 2013, 11:57

Doen we eigenlijk allemaal niet een soort van vrijwilligerswerk in Thailand? Die oma die 100 baht krijgt, de 60 baht voor noodle soup die voor een Thai maar 30 baht kost, de hulp met Engels voor het neefje, de auto die vol met dorpelingen zit die meeliften naar de markt ( en vervolgens uren op zich laten wachten :mrgreen: ), het feestmaal als je voor het eerst bij de familie thuiskomt etc. etc. Structureel zet het geen zoden aan de dijk, maar ach...

En ja, ik ben niet van zins om lid te worden van Stichting Ziekenhuisje Alma Ata-buiten, Red de Sumatraanse Zebra of Geef Kwame en zijn klasgenootjes uit Leemhutville, Botswana nieuwe viltstiften, maar als die organisaties een rommelmarkt hebben ga ik er heen en koop - meestal zonder afdingen - leuke gedoneerde spullen. Egoistisch he, en toch moeten mensen als ik er ook zijn :angel: .

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#45 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 14:44

driver schreef:
Gert Katoen schreef:
stevenl schreef:Gert, aangezien je zoveel weet kun je hier vast ook wel in 2 zinnen mijn stokpaardje weergeven? Vooruit, je mag er ook 3 van maken.
Nee, de doe ik nie gij het veul meer stokpertjes dan dieen ene.
Jaren gelden heb ik wel geschreven ook onder mij eigen naam en later onder zo’n pseudoniem een paar keer.
Je bent een ‘’beter weter’’ Steven en op Wereldwijzer zijn er meer mensen die zich daar aan gestoord hebben. Ik ben ook zo’n beter weter als jij, maar toch wel wat minder.
En om bij het onderwerp te blijven; ik krijg een beetje genoeg van die sosjo jongens en meisjes die ‘’iets’’ goeds voor de mensheid willen doen in twee weken en dan het liefst in Thailand en niet in Pakistan of Iran.
En dan als tegenstelling in het onderwerp dreig je ook nog met een Thai gevangenis, foei.
Groetjes Gert
Misschien handig om nu te stoppen met over en weer modder gooien naar elkaar .
Doe dat ffe lekker via een PM en beperkt je hier tot de vraag van de draadjes startster.
En vindt je dat niks laat het daar dan bij wat mij betreft.
Het interesseert overigens mij 3 keer niks wat Stevenl voorheen elders heeft gedaan op Wereldwijzer.
Hier geeft hij bij tijd en wijle goede info vindt ik en dat heb jij nog nooit gedaan ondanks het feit dat je hier al 6 jaar aangemeldt bent ipv daarvan kom je nu met bergen commentaar richting 1 persoon terwijl je daarvoor 0,0 keer gepost hebt ?

En wat betreft anonieme nickname : Dat jij onder je eigen naam schrijft is mij prima maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen om wat voor reden dan ook.

gr driver / Arie dat is de echte naam .
Arie wat?, geen achternaam?. En wie begon er met badinerende opmerkingen te maken tegen Jos? . Ik niet, ik wees Steven slechts terecht. En nu ben ik de kwaaie pier omdat ik een VIP lid terecht wijs. Nu nog de moderator die mijn post verwijderd en het is compleet. Groeten van Gert uit RoiEt

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”