Aankomst Suvannaphoem

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Aankomst Suvannaphoem

#1 Bericht door peter westerbaan » vrijdag 27 april 2018, 13:09

De afgelopen keer was het weer vreselijk bij de paspoortcontrole:we hebben daar een vol uur gestaan. Nu meende een kennis dat het voor senioren (en dat ben ik) mogelijk is een ander , veel rustiger checkpoint te gebruiken. Je zou dan een stukje door moeten lopen. Heeft iemand daar ervaring mee?? Dank voor de info,
Peter

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aankomst Suvannaphoem

#2 Bericht door driver » vrijdag 27 april 2018, 13:19

peter westerbaan schreef:De afgelopen keer was het weer vreselijk bij de paspoortcontrole:we hebben daar een vol uur gestaan. Nu meende een kennis dat het voor senioren (en dat ben ik) mogelijk is een ander , veel rustiger checkpoint te gebruiken. Je zou dan een stukje door moeten lopen. Heeft iemand daar ervaring mee?? Dank voor de info,
Peter
De meeste mensen nemen gelijk de eerste mogelijkheid richting pas controle. Wij lopen meestal iets verder en gaan daar naar binnen maar vaak ook druk. Zien ze mijn Thaise vrouw dan gaan we via Thai residence oid door de pas controle.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Aankomst Suvannaphoem

#3 Bericht door brake0345 » vrijdag 27 april 2018, 13:33

Peter, zover als ik weet is er geen immigratie punt op Suvanabum waar de wat oudere reizigers voorrang hebben.
Wel is er een VIP/business class immigratie punt, het is mij onduidelijk wanneer daarvan gebruik gemaakt mag worden, zelfs inkomend met een business class ticket is het mij nog niet gelukt!

Let wel, ik praat hier over inkomend verkeer, niet over uitgaand!

Driver, de tijd dat je samen met je Thaise partner via de Thaise kant Suvanabum immigratie binnen kan is inmiddels verleden tijd!
Thais gaan rechts, de farang links behalve als er bloed uit loopt en je hebt te weinig tijd voor een doorgaande vlucht, dan kun je met wat soebatten vaak via een achterdeur, maar reken er niet op!!

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aankomst Suvannaphoem

#4 Bericht door Adrie » vrijdag 27 april 2018, 13:39

peter westerbaan schreef:De afgelopen keer was het weer vreselijk bij de paspoortcontrole:we hebben daar een vol uur gestaan. Nu meende een kennis dat het voor senioren (en dat ben ik) mogelijk is een ander , veel rustiger checkpoint te gebruiken. Je zou dan een stukje door moeten lopen. Heeft iemand daar ervaring mee?? Dank voor de info,
Peter

Wanneer je bij de immigration aankomt, meestal linksaf die trap op ( 80 meter verder is er nog een )

Daar ga je de trap op en boven hou je rechts aan waar ook Thai pasports staat.
Dit is ook voor op zijn Engels> disabled staat op het bord, en dit is dus niet voor mensen die een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn, maar wel voor mensen moeilijk ter been.

Hollanders zo als ik mogen ook samen met hun Thaise partner hier langs, tenminste wij doen dat altijd en hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Laatste keer februari was het zelfs zo druk dat de band met koffers op volle toeren draaide maar er nog niemand was op ze af te halen.
Wij zaten ergens op rij 52 in het vliegtuig en denk dat we als eerste onze koffer van de band haalde, want de rest stond nog in de rij bij de paspoort controle.

Terug met Thaise partner gaat niet meer omdat die via de paspoortscan gaan en dat kan als buitenlander niet, dacht ik.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aankomst Suvannaphoem

#5 Bericht door Adrie » vrijdag 27 april 2018, 13:43

brake0345 schreef: Driver, de tijd dat je samen met je Thaise partner via de Thaise kant Suvanabum immigratie binnen kan is inmiddels verleden tijd!
Thais gaan rechts, de farang links behalve als er bloed uit loopt en je hebt te weinig tijd voor een doorgaande vlucht, dan kun je met wat soebatten vaak via een achterdeur, maar reken er niet op!!

Dan is dat sinds februari dit jaar, want op 4 februari ben ik nog gewoon op rechts via Thaipasports met mijn partner meegegaan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aankomst Suvannaphoem

#6 Bericht door wanadee » vrijdag 27 april 2018, 14:27

Adrie schreef:
brake0345 schreef: Driver, de tijd dat je samen met je Thaise partner via de Thaise kant Suvanabum immigratie binnen kan is inmiddels verleden tijd!
Thais gaan rechts, de farang links behalve als er bloed uit loopt en je hebt te weinig tijd voor een doorgaande vlucht, dan kun je met wat soebatten vaak via een achterdeur, maar reken er niet op!!

Dan is dat sinds februari dit jaar, want op 4 februari ben ik nog gewoon op rechts via Thaipasports met mijn partner meegegaan.
Dat doe ik ook altijd. Is dat veranderd dan want voor mij is het al bijna 8 maanden geleden.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Aankomst Suvannaphoem

#7 Bericht door brake0345 » vrijdag 27 april 2018, 14:50

Eind Maart kwamen Pun en ik terug uit Nederland en dachten deze truc te gebruiken, helaas pindakaas.
Maar misschien zie ik er niet uit als een disablede Nederlander :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aankomst Suvannaphoem

#8 Bericht door driver » vrijdag 27 april 2018, 15:56

De laatste keer samen met Sukanya werden we door de Thai zelf erop gewezen dat we door de Thaise kant dus Thai citizin oid door de paspoort controle konden
Was vlgs mij eind 2015.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aankomst Suvannaphoem

#9 Bericht door Adrie » vrijdag 27 april 2018, 18:12

3 maanden geleden nog geen probleem.

Moet er wel bij zeggen dat ik dan een beetje mank loop :giggle3:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aankomst Suvannaphoem

#10 Bericht door jumbo » zaterdag 28 april 2018, 05:27

brake0345 schreef: Wel is er een VIP/business class immigratie punt, het is mij onduidelijk wanneer daarvan gebruik gemaakt mag worden, zelfs inkomend met een business class ticket is het mij nog niet gelukt!
Je moet aan de sterwardess een priority card vragen, normaal moet die worden uitgereikt aan je door de staff.
Daar kan je mee door de priority poort.....vraag er twee ook voor vertrek
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aankomst Suvannaphoem

#11 Bericht door driver » zaterdag 28 april 2018, 07:42

jumbo schreef:
brake0345 schreef: Wel is er een VIP/business class immigratie punt, het is mij onduidelijk wanneer daarvan gebruik gemaakt mag worden, zelfs inkomend met een business class ticket is het mij nog niet gelukt!
Je moet aan de sterwardess een priority card vragen, normaal moet die worden uitgereikt aan je door de staff.
Daar kan je mee door de priority poort.....vraag er twee ook voor vertrek
Krijg je die ook als je de goedkope tickets hebt gekocht. Economic vlgs mij.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aankomst Suvannaphoem

#12 Bericht door jumbo » zaterdag 28 april 2018, 08:06

driver schreef:
jumbo schreef:
brake0345 schreef: Wel is er een VIP/business class immigratie punt, het is mij onduidelijk wanneer daarvan gebruik gemaakt mag worden, zelfs inkomend met een business class ticket is het mij nog niet gelukt!
Je moet aan de sterwardess een priority card vragen, normaal moet die worden uitgereikt aan je door de staff.
Daar kan je mee door de priority poort.....vraag er twee ook voor vertrek
Krijg je die ook als je de goedkope tickets hebt gekocht. Economic vlgs mij.
Nee, alleen business and first class
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aankomst Suvannaphoem

#13 Bericht door driver » zaterdag 28 april 2018, 08:15

Mooi, dan hoef ik daar niet om te vragen :happyno:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Aankomst Suvannaphoem

#14 Bericht door genesis » zaterdag 28 april 2018, 08:19

driver schreef:Mooi, dan hoef ik daar niet om te vragen :happyno:

Ik ook niet... [|(

Genesis

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Aankomst Suvannaphoem

#15 Bericht door carpediem » zaterdag 28 april 2018, 15:10

Mensen boven de 70 jaar mogen altijd door de priority Lane, zowel inkomend als uitgaand.
Staat een groot bord welke uitzonderingen er zijn.
Maak er al jaren gebruik van.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”