Reisadvies Thailand november - december

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
WKrooshof
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 03 oktober 2017, 08:53

Reisadvies Thailand november - december

#1 Bericht door WKrooshof » donderdag 05 oktober 2017, 20:14

Hallo, wij gaan aankomende november - december 3 weken naar Thailand (25 nov - 17 dec).

Onze planning: de eerste helft actief, druk, veel dingen bezoeken. De tweede helft relaxen, rustig aan doen.

Nu hebben wij de volgende planning gemaakt:

AMS - Bangkok (geen overnachting)
Bangkok
Bangkok
Bangkok – Ayutthaya
Ayutthaya - Chiang Mai (nachttrein)
Chiang Mai
Chiang Mai
Elephant Nature Park (Chiang Mai)
Chiang Mai - Pai
Pai
Pai - Chiang Mai - Krabi
Krabi
Krabi
Krabi - Khao Sok National Park
Khao Sok National Park
Khao Sok National Park - Krabi - Koh Lanta
Koh Lanta
Koh Lanta
Eiland
Eiland
Koh Phi Phi
Koh Phi Phi - Bangkok
Bangkok - AMS

Zoals je ziet hebben we de laatste week nog niet vast en zijn daar nog twijfels over. Vooral welke eilanden we moeten bezoeken. Koh Phi Phi zal wel druk/prijzig zijn. Wat voor advies hebben jullie voor ons en wat denken jullie van ons schema.

Elke tip is, van harte, welkom!

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Reisadvies Thailand november - december

#2 Bericht door KhunSugar » vrijdag 06 oktober 2017, 08:01

Zeer vermoeiende rondreis, druk druk druk.

Met dit schema ben je op veel plaatsen in Thailand geweest maar heb je in feite niets gezien.

Hopelijk zijn jullie backpackers, want dat wordt zeulen en sleuren met de bagage in een tropisch klimaat.

Persoonlijk heb ik al deze plaatsen bezocht, dan wel tijdens 5 bezoeken aan Thailand wat meer relaxed is.
Nu ja, ik heb er alle begrip voor dat men op relatief korte tijd zoveel mogelijk van een land wil zien.
Of het tijdens zo'n rondreis genieten is laat ik in het midden.
Vakantie voor mij betekend afstand nemen van de drukte en het gejaagde leven, uiteraard is dit persoonlijk.

Desondanks wens ik jullie een aangenaam verblijf in Thailand, velen kozen als kennismaking met dit prachtige land de 'rondreis methode', die eindigt met enkele dagen strandvakantie.

[|)

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Reisadvies Thailand november - december

#3 Bericht door thaitaaipop » vrijdag 17 november 2017, 18:04

Hallo leuk dat jullie naar Thailand gaan,1e keer?


even een opmerking een vakantie is geen examen opdracht, er bestaat geen goed of slecht schema. iedereen doet in de vakantie wat hij/zij het prettigst vind en dat geld ook voor thailand.

over schemas gesproken. ik persoonlijk zou het kleiner maken of eigenlijk helemaal geen schema maken. Thailand moet je niet ontdekken maar beleven of over je heen laten komen.

enkele tips ( of je er wat aan hebt weet ik niet)
schrijf 5 dingen of plaatsen op die je graag wilt zien en hou het bij die vijf.

Als je in bangkok bent. zorg ervoor dat je weet waar je zit? en hoe ver van de belangrijke plekken. Lees Trein station of vliegveld.
bangkok is inmens groot en zit grote delen van de dag potdicht qua verkeer

een eiland is een eiland. ik zou geen vier eilanden bezoeken hou het gewoon bij 1 en ga desnoods op dagtocht naar een ander via de boot.

Ayutthaya ligt zo dicht bij bangkok daar zou ik geen apart hotel voor nemen. gewoon morgens gaan en tegen de avond weer terug (vergelijk het met een reis van Groningen naar Amsterdam.

De Nacht/slaap trein... of je echt kan slapen betwijfel ik de treinen piepen/kraken en maken wat voor geluid nog meer en niet zo zachtjes ook.
het vliegtuig (als het budget dat toereikt) is een veel beter alternatief of de bus (er zijn heel goede vip bus maatschapijen )

over budget gesproken in meeste gevallen is het zo Hoe lager je gaat hoe duurder het wordt en hoe hoger je gaat hoe voordeliger het wordt
(dan heb ik over Taxis/tuktuks,hotels en eten)

alvast veel plezier

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Reisadvies Thailand november - december

#4 Bericht door jumbo » zondag 19 november 2017, 02:33

Ayutthaya is de moeite waard om de tempels in de avond te zien met bijvoorbeeld een rondvaartbootje, disco versie of dinner versie, your choice
Of heerlijk aan de rivier te eten en te genieten van de zonsondergang geluiden van de fauna die Ayutthaya te bieden heeft aan geluid...

Budget of exclusief, alles kan aan de rivier...

De Ruines zijn ongeevenaard, de olifanten zijn beschikbaar, de stilte is overweldigend. picknicken op locaties waar historie is gemaakt en geschreven

Baan Hollanda een leuke herinnering aan de VOC en de toenmalige drang naar avontuur en overheersing van de Hollanders

Dit kan niet in 1 dag... ik woon hier 7 jaar en ben nog niet uitgekeken...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”