3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bembi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 05 juli 2017, 18:49

3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#1 Bericht door bembi » zondag 09 juli 2017, 18:16

Ik zat te denken om in 2018 naar Thailand te gaan. Het word waarschijnlijk in juli wanneer het regenseizoen is maar ik las dat het qua weer meestal echt mee valt en het vaak beperkt is tot 1 stortbui per dag van een uur. Ik las ook dat het verder daar in juli/augustus goedkoper is omdat het dus geen hoogseizoen in Thailand is? Nu dacht ik zelf om in 3 weken drie plaatsen te bezoeken. Bangkok zelf gaat mijn voorkeur niet naar uit, ik ben niet van de mega drukte en chaos. Misschien één nacht om te slapen en dan gelijk naar Kanchanaburi (watervallen en de grot bezoeken). Ik had zelf nog Krabi in gedachten en Chiang Mai (jungle en olifanten opvang). Ik dacht eventueel nog aan een eiland, maar welke? Het liefst één waar er veel kans is op goed weer (volgens mij zit Krabi aan de onzekere kant dus twijfel ik nog over die bestemming?). We houden niet van feesten, wel van avontuur. en natuur Hiken, grotten bezoeken, snorkelen etc. we zijn echte natuur liefhebbers. Wat raden jullie aan en ook qua dingen te doen of zien in Krabi en Chiang Mai? Mijn voorkeur gaat verder wel uit naar zelf boeken, maar hoe doe je dat met vervoer als iets bijvoorbeeld op een half uur rijden van een resort is?

Nu zou het bijvoorbeeld zijn:
dag 1: vertrek Amsterdam
dag 2: aankomst Bangkok
dag 3: vertrek Kanchanaburi (las over floating villa dat lijkt me ook wel wat)
dag 4: canoen, zwemmen of uitrusten in en om het hotel
dag 5: watervallen en grotten
dag 6: vertrek naar Chiang Mai
dag 7: olifanten reservaat
dag 8: jungle wandeling? (hoe werkt dat? Wij zijn geen ervaren wandelaars dus als het tochten zijn van 5 uur zie ik niet in hoe we dat volhouden :giggle: )
dag 9: tempel bezoeken en uitrusten
dag 10: vertrek naar Krabi
dag 11: -
dag 12: -
dag 13: vertrek naar een eiland niet te ver van Krabi of een ander eiland met meer kans op mooi weer
dag 14: -
dag 15: -
dag 16: -
dag 17: -
dag 18: terugreis

Op het eiland willen we vooral weinig plannen lekker bijkomen, snorkelen misschien nog een excursie of mooie wandeling.


Zoals jullie wel zien sta ik echt in het begin van uitzoeken van de reis. Ik ben ook nog nooit in Azië geweest.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#2 Bericht door jumbo » maandag 10 juli 2017, 02:56

Keuze van periode is inderdaad een beetje een keuze van weertype.
Zaken als canoen en floating villa of poedelen in een waterval zijn niet altijd ongevaarlijk in het 2e gedeelte van het regenseizoen
mede door de aanvoer van water uit het Noorden..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#3 Bericht door Tonboy » maandag 10 juli 2017, 03:52

bembi schreef:We houden niet van feesten, wel van avontuur. en natuur Hiken, grotten bezoeken, snorkelen etc. we zijn echte natuur liefhebbers.
Je houdt van avontuur ? Plan dan niet teveel, bv wel de hotels en mogelijk een auto. Met Google maps kom je heel ver.
Een redelijk grote auto zoals een Toyota Avana (voor jullie koffers en zo) kost tussen de 700 en 900 baht per dag.
Maak een account aan bij bookings.com, boek je eerste hotel in BKK (ik had zelf goede ervaring met Elizabeth Hotel, 1700 baht per nacht incl. ontbijt) , en laat het voor de rest op zijn loop. De route naar Chiang Mai, loopt langs Ayutthaya, de vroeger hoofdstad van Siam, en staat barstensvol met tempels. Als je het daar interessant genoeg vindt open je de Bookings.com app en zoekt een hotel in de omgeving. Zodra je in Chiang Mai bent kan je vandaar uit ook nog even naar Chiang Rai en Birma, en dan kom je vanzelf door veel natuur. Terug via Uden Thani, dan Khorat, bezoek Pii Mai (ook een oude stad) en dan een laatste week in Pattaya of op 1 van de eilanden. Mijn ervaring is dat als je op avontuur wilt gaan en geen auto huurt, je afhankelijk bent van het "openbaar" vervoer, taxi's, tuk-tuks en al wat meer. Ok, in BKK is een taxi gebruiken een must, tenzij je graag zélf uren in de file staat. Tuk-tuk is overigens duur in vergelijking tot normale taxi's. De vrijheid die je hebt met een huurauto is enorm. En avontuur genoeg te vinden in Thailand.

bembi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 05 juli 2017, 18:49

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#4 Bericht door bembi » maandag 10 juli 2017, 07:38

Ik bedoelde eigenlijk meer avontuurlijke activiteiten, haha sorry. Juist qua overnachtingen, vervoer etc leg ik alles het liefst zoveel mogelijk vast en zelf de rijden zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd. Ik doelde meer op bergbeklimmen, surfen, ziplinen, duiken, donkere grotten en uitdagende wandelpaden.

Ik las dat Koh Samui en de omliggende eilanden het meeste kans hebben op goed weer in die periode, welke van de eilanden in die regio is het meest aan te raden?

En hoe is Krabi in die tijd van het jaar of kan ik dan ook beter het vaste land aan de oostkant kiezen?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#5 Bericht door pong » maandag 10 juli 2017, 20:20

1.dat jul+aug goedkoper zouden zijn is al jaren onzin. Vliegen is juist de hoofdprijs-duur en dat is toch een grote kostenpost. Het grote aantal toeristen uit de regio hier verhindert dat. Wel is het zo dat Thaise HTLs, die zich op vooral Thaise binnenland toerist, of ASEAN richten, het dan low-season vinden. Maar daar kom je dus niet.
2.waarschuwing voor die zgn floating rafts in Kan: ik heb het 1 nacht geprobeerd met dat idee en was blij de next day naar vaste wal te kunnen verkassen. Alsof je op een plank in een zwembad probeert te slapen, maar je klotst alle kanten op. EN voor alles (WC, bad, etc>) moet je eerst naar de wal, soms wel over vele andere van die dingen.
3.lesje moesson regens (dat heb ik ooit op school moeten leren bij aardrijkskunde): de regen komt als de wind vanaf zee naar land toekomt-de heersende wind in die tijd is vanaf ZW naar NO. Dus inderdaad ligt Samui min of meer in de regenluwte dan, maar alles is maar heel relatief.

bembi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 05 juli 2017, 18:49

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#6 Bericht door bembi » maandag 10 juli 2017, 21:40

Goed dat je het zegt, ik wil wel een wc bij mn verblijf hebben eigenlijk :giggle: misschien beter dan toch kijken naar iets op het vaste land met uitzicht op de rivier of enkel een nacht verblijven in een floating villa.

Met mn werk ontkom ik er helaas niet aan om in juli of augustus te gaan als ik wat langer weg wil. Vind het ook lastig te zeggen wat tickets kosten want als je nu kijkt is het dan vooral duur omdat er nog weinig keus is voor deze periode of zijn de prijzen aardig gelijk? Ik dacht misschien scheelt het straks nog iets met vroegboekkorting?

PJ en Erna
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 04 juli 2017, 12:48

Re: 3 plaatsen in 3 weken, welke plaatsen?

#7 Bericht door PJ en Erna » dinsdag 11 juli 2017, 14:01

Als je een eiland zoekt niet ver van Krabi, dan zou je voor een paar dagen naar phi phi island kunnen gaan. Wij hebben het er in ieder geval enorm naar onze zin gehad en enorm genoten van het snorkelen daar.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”