+/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

+/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#1 Bericht door JimiW » zondag 22 november 2015, 16:51

Hey iedereen,

Ik heb me zojuist aangemeld en even korte introductie ik ben 32 en mijn vriendin 28. Houden enorm van reizen maar jaren te druk gehad met carriere etc etc en nu sinds paar jaar de tijd om wat meer te reizen.
Zijn paar keer Florida geweest en afgelopen jaar voor het eerst naar Noord Thailand geweest en beetje verliefd geworden op Azie.

We zijn net terug van een maand Westkust USA waar ik mijn vriendin ten huwelijk gevraagd heb. Trouwdatum en huwelijks reis waren we zo uit... we gaan naar Thailand. Daar heb ik jullie hulp bij nodig

We gaan 11 April naar Thailand. We willen 3 weken gaan, iets langer zou kunnen als dat voor het reisschema goed uitkomt. Wil niet alles vast leggen maar wel een globaal beeld hebben van de plekken die we minimaal willen aandoen en een idee hoeveel tijd we daar nodig hebben.
Zijn geen backpackers, hoeft niet allemaal 5 sterren (Wel de laatste locatie waar we iets langer willen blijven om tot rust te komen) maar willen wel airco, eigen badkamer. Verder als de reviews positief zijn en alles is schoon niet te veeleisend.

Heb al natuurlijk rondgezocht en een hoop plaatsen gevonden die er prachtig uitzien en deze in google maps ingevuld en gekeken welke volgorde daar het beste bij past. Maar graag daar jullie advies over, wat is de moeite en wat niet? Wat mis ik? Wat is eigenlijk nagenoeg hetzelfde en kan eruit? En... is het teveel voor 3 weken?
We willen ons richten op Zuid Thailand, de prachtige natuur, strand, flora en fauna. Grote massa toerisme plekken trekken ons niet echt en feesten ook niet. Daarom ook de vraag is Koi Samui, Phuket iets voor ons? Of enkel aandoen op doorreis of als vliegbestemming.

Vanuitgaande dat we op Bangkok vliegen en ALLES interessant is had ik deze plekken en volgorde. Maar jullie zijn de experts dus aub geef tips!!!

-Bangkok (landen en afhankelijk van tijd direct door of slapen en daarna direct door)
-Phetchaburi
-Khao Sam Roy
-Khao Sok
-Koh Tao
-Koh Paghnan
-Koh Samui
-Koh Tarurato
-Koh Mook
-Koh Kradan
-Koh Phi Phi
-Krabi
-Phuket (Mss enkel als plek om naar BKK te vliegen)

Nu de vraag.... wat is de moeite en wat niet? Hoe lang op een plek blijven of welke plekken enkel op doorreis of dagtrip? Afgelopen jaren op onze reizen zelden langer dan 1 nacht op een plek gebleven. Deze keer willen we indien mogelijk wat langer op een plek blijven en behalve avontuur ook wat tot rust komen.

En is het veel goedkoper om te boeken vooraf met optie tot gratis annuleren. Of is het op de dag zelf boeken even duur?

Hoor het graag!!!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#2 Bericht door prajak » zondag 22 november 2015, 17:15

Proficiat!

Je kiest wel de heetste maand van het jaar uit om te komen, maart en april zijn op het land bloedheet, en 13-14-15 april is ook Songkran dus Thais nieuwjaar en vergeet maar dat je het droog houdt. Emmers water over je hoofd. Wegen zijn sowieso al link hier maar in die tijd levensgevaarlijk dus vergeet die dagen eigen vervoer.

Hou rekening met lastig in Thailand vervoer boeken van 9 tot en met 18 april, het halve land is aan het reizen, dus als je een domestic vlucht boekt doe dat tijdig in NL. Boten en bussen zullen overvol zijn.

Ik zou me concentreren op de eilanden maar de adviezen kan ik je niet geven, daar zijn zat andere forumleden beter voor ingericht. Maar ik adviseer altijd ruimtijdig naar Bangkok terug te gaan, dus minstens een dag speling voor de vlucht terug naar NL.

Veel plezier!

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#3 Bericht door asiantraveler » zondag 22 november 2015, 17:36

Alles wat je noemt is mooi, zeker de eilanden. Persoonlijk zou ik me beperken tot de eilanden aan de oost- of westkust. Je bent anders echt elke dag aan het reizen en zo heb je geen tijd om de plaats van bestemming te ontdekken. Zelf heb ik bijvoorbeeld de oostkust van Koh Phangan in een weekje bezocht. 3 verschillende stranden aangedaan en overal overnacht. Op deze manier heb je korte reisdagen en ben je toch telkens op een andere plek maar krijg je toch veel mee.

Kijk op mijn youtube kanaal voor diverse filmpjes van deze trip maar ook van andere plaatsen in Thailand!

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... B3bKAatXGu

JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#4 Bericht door JimiW » maandag 23 november 2015, 09:58

Bedankt zo snel voor de tips!

Dat ik nat ging worden wist ik al :). Binnenlandse vlucht zal ik vantevoren boeken ja als ik die gebruik. Als ik zo'n minibusje zou willen voor bijvoorbeeld Bangkok > Petchaburi is dat beste ook van te voren te boeken? Of een soort taxibedrijf bellen? Of gewoon iemand aanspreken? Niet alleen voor de eerste dagen maar ook voor de rest van de vakantie. Gaan gewoon reizen met trolley koffers ipv backpacks.

@asiantraveler: Net even snel je youtube kanaal bekeken. Gave filmpjes. Vnv even uitgebreid neuzen :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#5 Bericht door Jeanette » maandag 23 november 2015, 11:26

Ik zie dat je westelijk langs de Golf van Thailand wil reizen en dan is ....

-Koh Tao
-Koh Paghnan
-Koh Samui

.... een soort van teruggaan.
Vanaf Koh Tarurato zit je in de Andamanzee.
Na Khao Sok (Tree Tops Jungle Safari) - dat zit op een soort van bergrug - ga je dan zuidelijk.

Er bestaan 'bouwstenen' voor de verschillende onderdelen van jullie geplande/gewenste reis.
Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?
Met 2 grote koffers en tassen reis je vaak ook met z'n tweeën in een busje en waarom zou je voor al die lege plaatsen betalen?
Wij zouden skypen met greenwoodtravel en delen zelf- en delen gezamenlijk reizen.
De Emerald-gave op Koh Mook is een fantastische ervaring maar daar hoef je niet voor op dat eiland te boeken, dat kan - en moet sowieso - ook als excursie vanaf andere eilanden.

Mijn bezoek aan ... http://asalanta.com/about/ Anke en Aoi blijft me altijd bij. Ongelooflijk wat ze met eigen handen opgebouwd hebben in 9 jaar tijd.
Zij is Nederlandse en ze hebben nu een baby.

Wij vonden Krabi een prima plaats om van terug te vliegen naar Bangkok.

[|)

JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#6 Bericht door JimiW » maandag 23 november 2015, 13:07

Sorry ben nog een leek betreft Zuid Thailand. Hoe bedoel je terug gaan?
Inefficient reizen? De reis kan ook helemaal omgedraaid worden hoor, had gewoon de plekken op Google Maps gezocht en in volgorde gezet. Als in de praktijk een andere reisroute efficienter is doen we dat natuurlijk.

Dacht dat je bij een soort van georganiseerde reis altijd de hoofdprijs betaalde. Noord Thailand namelijk vooraf gepland gedaan en dat was fantastich maar miste toch de vrijheid van als iets leuk is langer blijven en iets tegenviel eerder weg.

Verder al onze rondreizen in de USA helemaal zelf gepland en hotels flexibel gehouden maar nog nooit in Zuid Thailand natuurlijk, als dat niet handig of werkbaar is moet ik maar wat meer vastleggen. Moet bekennen de site van Greenwoodtravel ziet er wel veelbelovend uit.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#7 Bericht door Jeanette » maandag 23 november 2015, 14:27

Op de route Bangkok - Trang (die je ook met de Nachttrein kunt doen) zijn je eerste 2 stops mij onbekend.
De 3 eilanden erna lijken voor mij 1 om te duiken, 2 te feesten en 3 het Scheveningen-gevoel.

Voor deze eilanden zou je bij Chumpon de ferry moeten pakken maar er staat eerst Khao Sok op je lijstje en dat is rechtsaf na Surathani de bergen in.
Bij Surathani kun je ook de ferry nemen naar die golf van Thailand eilanden maar dat is verder en er gaan minder boten.
En je moet later nog steeds die bergen over.
Krabi en Trang zijn beide goede startplaatsen om de eilanden van de Andamanzee te bezoeken.
Sommige eilanden zijn op een route van een ferry en sommige daar vaar je uren naar toe in een longtailboot, is uiteraard duurder.

Zelfs bij Greenwood laten ze je de ferry's - en de transfer er naar - meestal zelf ter plekke regelen en boek je b.v. alleen de trein.
Maar zo'n treetops 3 daagse is ongeveer dezelfde als de lokale winkeltjes aan jullie met z'n tweeën verkopen, voordeel is dat er nu in het Nederlands gesproken wordt.

Ik denk dat niemand hier expert is in reizen door de Andamanzee, de eerste keer onthoud je de fouten en de 2de keer maak je andere. :D

Na een jaar of 5 heb je een - voor jou - ideaal plekje gevonden ergens in het grote Thailand en kun je om anderen te helpen maar uit enkele herinneringen kiezen.
Ik weet b.v. niks over het weer in April.

Een hele fijne tijd gewenst.

[|)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#8 Bericht door serpay » maandag 23 november 2015, 20:11

3 weken en dan zo veel eilanden willen zien.
ok ieder zijn ding .
maar een vraag zie je ook iets van thailand!

JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#9 Bericht door JimiW » maandag 23 november 2015, 23:28

Even nog goed gelezen en jullie tips nogmaals gelezen.

Ga proberen te vliegen op Phuket en me te beperken tot;

Khao Sok
Krabi
Koh Lanta
Koh Phi Phi

En mogelijk

Koh Mook
Koh Kradan
Koh Taraturo (al is dit mss weer ver reizen)

Denk dat ik beter die rustig aan 3 weken kan doen en in Oktober keer terug komen en de andere kant doen. Al moet ik bekennen dat hoe meer ik lees en opzoek ik niet echt de meerwaarde voor ons zie om de eilanden bij Koh Samui te bezoeken. Of is de natuur echt anders daar?

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#10 Bericht door asiantraveler » dinsdag 24 november 2015, 03:37

De eilanden Samui, Changan en Koh Tao zijn prachtig en zeker de ooit waard om te bezoeken. Dat ze al snel een stempel krijgen voor een bepaalde attractie/activiteit is niet altijd terecht.

Vanaf Koh Lanta gaat er een boot naar het zuiden die een aantal eilanden aan doet met als laatste bestemming Koh Lipe. Dat zou een aardige optie zijn maar dan zou ik op Krabi vliegen en niet op Phuket.

JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#11 Bericht door JimiW » dinsdag 24 november 2015, 16:16

Bedankt voor de tip. Heb nog niks geboekt dus tijd zat om plannen aan te passen. Zo'n eilanden trip lijkt me zeker wel wat. Om me de goede richting in te helpen een idee hoeveel dagen ik hiervoor uit moet trekken en op welk eiland beste overnachten?

Kom ik meteen in de buurt van Koh Taraturo waar ik veel positiefs over gehoord heb.

Wel echt blij dat ik de helft geschrapt heb, was echt teveel anders. Even schakelen dat Thailand anders reizen is dan USA of Europa.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#12 Bericht door prajak » dinsdag 24 november 2015, 16:26

Tarurato ?
Taraturo ?

Van mij mag het hoor maar ik adviseer je dan toch....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park_Tarutao

:giggle:

JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#13 Bericht door JimiW » dinsdag 24 november 2015, 16:43

Haha :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#14 Bericht door Arietwee » dinsdag 24 november 2015, 18:43

JimiW schreef:Even nog goed gelezen en jullie tips nogmaals gelezen.

Ga proberen te vliegen op Phuket en me te beperken tot;

Khao Sok
Krabi
Koh Lanta
Koh Phi Phi

En mogelijk

Koh Mook
Koh Kradan
Koh Taraturo (al is dit mss weer ver reizen)

Denk dat ik beter die rustig aan 3 weken kan doen en in Oktober keer terug komen en de andere kant doen. Al moet ik bekennen dat hoe meer ik lees en opzoek ik niet echt de meerwaarde voor ons zie om de eilanden bij Koh Samui te bezoeken. Of is de natuur echt anders daar?

De kant van phuket is veel en veel mooier. De Samui kant lekker laten zitten!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#15 Bericht door prajak » woensdag 25 november 2015, 00:02

JimiW, als je nu toch richting Provincie Satun gaat, misschien is dit wat voor je. Er staat info in over de werelderfgoed-status en een paar filmpjes.

viewtopic.php?f=7&t=824947&p=8285179&hi ... n#p8285179

Op de eilanden is minder 'vertier' dan elders want het is natuurpark. Maar dat vertellen de websites je wel.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”