Vliegen met baby: EVA of KLM?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Vliegen met baby: EVA of KLM?

#1 Bericht door Chompoo » zondag 05 augustus 2018, 11:37

Begin februari verwachten mijn (Thaise) man en ik ons eerste kindje. Mijn man is nu al een bezoek aan zijn familie aan het plannen, waarschijnlijk wordt dat i.v.m. ons werk in juni als de baby 4,5 maand oud is. Wij willen graag rechtstreeks vliegen, dus met EVA of KLM. Graag zou ik ervaringen horen van mensen die met een baby met één van deze twee maatschappijen hebben gevlogen. Hoe was jullie ervaring en welke airline bevelen jullie aan? (Wij vliegen normaal met EVA in economy omdat je daar meer ruimte hebt).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vriendelijke groeten,
Eveline

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#2 Bericht door Adrie » zondag 05 augustus 2018, 12:25

Verdiep je eerst eens in de buis van eustasius en dan kom je tot de conclusie dat met name lange vluchten met een baby helemaal niet zo gezond zijn en blijvende schade kunnen aanrichten bij je kind.

Dan hebben we het nog niet over het gehuil van de baby, die pijn ervaart maar dat helaas nog niet kan zeggen :giggle:

Vaak komt dat gehuil omdat de baby pijn heeft.

Ps, dit is mij duidelijk gemaakt door iemand die ervaren is op dit gebied, en niet mijn vakgebied [|)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#3 Bericht door Duiker » zondag 05 augustus 2018, 17:39

Het hele vliegtuig mag gedurende 12 uur met je meegenieten van het gekrijs. Ga je toch vliegen, vlieg dan EVA.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#4 Bericht door Gardensafari » maandag 06 augustus 2018, 00:02

Duiker schreef:Het hele vliegtuig mag gedurende 12 uur met je meegenieten van het gekrijs. Ga je toch vliegen, vlieg dan EVA.
Nee, vlieg KLM, want ik vlieg altijd EVA.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#5 Bericht door jumbo » maandag 06 augustus 2018, 00:18

Met babies vliegen is wat oncomfortabel. maar voor iedere ouder meer voor henzelf dan voor de andere reizigersm die weten dat het noch jullie noch de baby ijn schuld is. Een antihistamine brengt wat rust voor de baby als dat al gegeven mag worden
Vraag de apotheker of dokter

http://havebabywilltravel.com/flying-wi ... ant-3-mos/
https://www.nerdwallet.com/blog/credit- ... th-babies/

Ik vloog zelf met KLM toentertijd, 20 jaar geleden en later eigenlijk alleen maar EVA van wege de vriendelijkere bediening, ik zou EVA nemen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#6 Bericht door trangerkuda » maandag 06 augustus 2018, 01:28

EVA

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#7 Bericht door wpdl » maandag 06 augustus 2018, 05:28

Nog een handige aanvulling van jumbo zijn reactie in het Nederlands.

https://www.minime.nl/artikelen/70/vliegen-met-baby

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#8 Bericht door ron » maandag 06 augustus 2018, 06:45

Per ooievaar! :crazy:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#9 Bericht door wanadee » maandag 06 augustus 2018, 12:10

Gardensafari schreef:
Duiker schreef:Het hele vliegtuig mag gedurende 12 uur met je meegenieten van het gekrijs. Ga je toch vliegen, vlieg dan EVA.
Nee, vlieg KLM, want ik vlieg altijd EVA.
:clap: :clap:
Ik heb vorig jaar mee mogen genieten met een kind van een jaar of twee. Een jongetje met adhd die de hele reis probeerde om bij het raamplje te komen waar ik zat. Had een comfortabele plaats gekozen waar je een cm of 80 voor je hebt en die ruimte is de hele reis speelplaats geweest. Af en toe nam pa hem op schoot die naast mij zat en werd er getrapt en geduwd. Ben nog nooit zo bekaf uit een vliegtuig gekomen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#10 Bericht door driver » maandag 06 augustus 2018, 18:06

wanadee schreef:
Gardensafari schreef:
Duiker schreef:Het hele vliegtuig mag gedurende 12 uur met je meegenieten van het gekrijs. Ga je toch vliegen, vlieg dan EVA.
Nee, vlieg KLM, want ik vlieg altijd EVA.
:clap: :clap:
Ik heb vorig jaar mee mogen genieten met een kind van een jaar of twee. Een jongetje met adhd die de hele reis probeerde om bij het raamplje te komen waar ik zat. Had een comfortabele plaats gekozen waar je een cm of 80 voor je hebt en die ruimte is de hele reis speelplaats geweest. Af en toe nam pa hem op schoot die naast mij zat en werd er getrapt en geduwd. Ben nog nooit zo bekaf uit een vliegtuig gekomen
Dan had ik het kind na enige tijd ffe opgepakt en tegen pa gezegt nu bij je houden en mij verder met rust laten of ffe naar elders verkassen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#11 Bericht door Gardensafari » maandag 06 augustus 2018, 20:35

driver schreef:
wanadee schreef:
Duiker schreef:Het hele vliegtuig mag gedurende 12 uur met je meegenieten van het gekrijs. Ga je toch vliegen, vlieg dan EVA.


:clap: :clap:
Ik heb vorig jaar mee mogen genieten met een kind van een jaar of twee. Een jongetje met adhd die de hele reis probeerde om bij het raamplje te komen waar ik zat. Had een comfortabele plaats gekozen waar je een cm of 80 voor je hebt en die ruimte is de hele reis speelplaats geweest. Af en toe nam pa hem op schoot die naast mij zat en werd er getrapt en geduwd. Ben nog nooit zo bekaf uit een vliegtuig gekomen
Dan had ik het kind na enige tijd ffe opgepakt en tegen pa gezegt nu bij je houden en mij verder met rust laten of ffe naar elders verkassen.
Bij het teruggeven aan papa kan'ie toch zijn hoofdje stoten, of zijn handje komt klem, of het beentje verdraait?
Ik ben een echte BKV (bewust kinderloze vader) en bij mij had zulks nog geen 10 minuten geduurd. Etterbak, ADHD of niet.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#12 Bericht door driver » maandag 06 augustus 2018, 21:50

Hans .. Wat ben jij hard :mrgreen:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#13 Bericht door wanadee » dinsdag 07 augustus 2018, 01:12

Punt is dat pa en ma wel hun best deden om dat kind rustig en bij mij vandaan te houden, hn viel wat dat betreft niets te verwijten. Maar dat ventje was razendsnel, het ene moment was hij voor de voeten van pa en ma aan net spelen en het andere klom hij over mijn benen heen. Hij werd dan gelijk wel weg gehaald maar je kunt niet e ht uitrusten met zon kind naast je.
En als hij dan even op schoot werd genomen om een gedwongen slaapje te doen sloeg hij de hele tijd met armen en benen om zich heen. Pa probeerde hem wel in bedwang te houden maar in die smalle stoeltjes krijg je alles mee.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#14 Bericht door jomel17 » dinsdag 07 augustus 2018, 10:19

Ik had het kind dan toch een beetje whiskey gevoerd....
หลงรัก

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#15 Bericht door robin33 » dinsdag 07 augustus 2018, 10:24

Bij gelijke prijzen .... eva altijd.


Vergeet ook niet dat voor een stoel kiezen je bij klm weer extra moet betalen. Dus zelfs bij iets goedkoper....eve
(Service , stoel ruimte ,personeel).

Enige voordeel van klm vond ik , ben altijd veel te vroeg op schiphol.. dat je bij klm ondat ze caste balies hebben gelijk je koffer kan inchecken.
Bij eva beginnen ze zo rond 18;40


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”