Vliegen met baby: EVA of KLM?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#31 Bericht door ron » woensdag 08 augustus 2018, 18:58

Nog even iets voor Eveline.
Bij EVA hebben ze voor baby,s speciale "reiswiegjes" welke op de voorste rij door hen bevestigd worden.
Op die plaats heb je zelf trouwens prima beenruimte.

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#32 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 01:16

ron schreef:
Duiker schreef:Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat een dergelijk kind nou in Thailand moet.
Blijf er mee thuis, of ga er mee naar een camping. Daar heeft dat kind plezier.
Chompoo schreef:Begin februari verwachten mijn (Thaise) man en ik ons eerste kindje.
Denk dat deze mensen gewoon hun Thaise familie het kindje willen laten zien....... :idea:
Wat bedoel je trouwens met "een dergelijk kind"..... :?:
Het waren beide nederlandse ouders dus dat van die familie denk ik niet.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#33 Bericht door ron » donderdag 09 augustus 2018, 01:19

Afbeelding
Chompoo schreef:Begin februari verwachten mijn (Thaise) man en ik ons eerste kindje. Mijn man is nu al een bezoek aan zijn familie aan het plannen, waarschijnlijk wordt dat i.v.m. ons werk in juni als de baby 4,5 maand oud is. Wij willen graag rechtstreeks vliegen, dus met EVA of KLM. Graag zou ik ervaringen horen van mensen die met een baby met één van deze twee maatschappijen hebben gevlogen. Hoe was jullie ervaring en welke airline bevelen jullie aan? (Wij vliegen normaal met EVA in economy omdat je daar meer ruimte hebt).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vriendelijke groeten,
Eveline
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#34 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 01:25

Ik had het idee dat hij het over mijn adhd jochie had.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#35 Bericht door ron » donderdag 09 augustus 2018, 01:27

Tja wordt verwarrend als het niet meer over de orginele oproep/vraag gaat van topic-starter. :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#36 Bericht door Kees » donderdag 09 augustus 2018, 03:46

Om het nog leuker te maken hier :cheesy:

Kinderen onder de twaalf jaar niet in het vliegtuig, of anders in de bagageruimte ;)
Niet klagen, maar dragen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#37 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 03:49

Kees schreef:Om het nog leuker te maken hier :cheesy:

Kinderen onder de twaalf jaar niet in het vliegtuig, of anders in de bagageruimte ;)
In een kennel of zo. Je hond moet ook in het vrachtruim :crazy:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#38 Bericht door Kees » donderdag 09 augustus 2018, 05:08

wanadee schreef:
Kees schreef:Om het nog leuker te maken hier :cheesy:

Kinderen onder de twaalf jaar niet in het vliegtuig, of anders in de bagageruimte ;)
In een kennel of zo. Je hond moet ook in het vrachtruim :crazy:
Ja en die komen er altijd heel blij uit. Moet je ze eens zijn als ze het baasje weer terug zien :mrgreen:
Niet klagen, maar dragen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#39 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 05:22

Kees schreef:
wanadee schreef:
Kees schreef:Om het nog leuker te maken hier :cheesy:

Kinderen onder de twaalf jaar niet in het vliegtuig, of anders in de bagageruimte ;)
In een kennel of zo. Je hond moet ook in het vrachtruim :crazy:
Ja en die komen er altijd heel blij uit. Moet je ze eens zijn als ze het baasje weer terug zien :mrgreen:
:cheesy: :cheesy: :clap:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#40 Bericht door wpdl » donderdag 09 augustus 2018, 05:34

Dit is dan weer niet aan te raden. :(

Bagageruimte [klikken] :Whistle:

Moet je niet op in gaan Eveline Chompoo

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#41 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 06:36

wpdelange schreef:Dit is dan weer niet aan te raden. :(

Bagageruimte [klikken] :Whistle:

Moet je niet op in gaan Eveline Chompoo
Wat een mafkikker, zowel de stewardes als de eigenaar.
Denk trouwens dat die bagageruimte niet groot genoeg is voor kinderen van 10/11 jaar. Dus humaner is dan toch in het ruim bij de honden.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#42 Bericht door Gardensafari » donderdag 09 augustus 2018, 18:28

wanadee schreef:
Wat een mafkikker, zowel de stewardes als de eigenaar.
Denk trouwens dat die bagageruimte niet groot genoeg is voor kinderen van 10/11 jaar. Dus humaner is dan toch in het ruim bij de honden.
Gewoon in de cockpit dumpen. Duurt zo’n vlucht meteen twee uur korter...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#43 Bericht door max » zondag 19 augustus 2018, 13:18

Zowel met EVA als met KLM met een baby naar Bangkok gevlogen, beide keren op de family row, de voorste rij stoelen, waar ze de babybedjes kunnen hangen aan de muur. De beenruimte en stoelbreedte is bij beide maatschappijen gelijkwaardig. Bij beide maatschappijen mag je bij boarden eerder aan boord.

Met de oudste (9 maanden) hadden we gekozen voor KLM, dit was prijstechnisch omdat EVA voor de baby de volle mep belasting vroeg. Meteen na het boeken met de KLM gebeld om plaatsen op de family-row te reserveren, dit was kosteloos voor ons allemaal. Wel de mededeling als er jongere kinderen meevliegen en de family-row reserveren wij onze plaatsen moeten afstaan. Dat was niet het geval. Omdat onze oudste inmiddels te zwaar was voor het bedje werd er op de grond met dekens en kussens een 'nestje' gebouwd. Het maximale gewicht van het babybedje is 10 kg. Hoewel we bij boeking om een babymaaltijd hadden gevraagd hadden ze hier niet op gerekend, er waren slechts een paar potjes olvarit aan boord. Er was geregeld een stewardess die kwam vragen of alles goed ging of bereid om even te ondersteunen. Bij het inchecken/koffers afgeven op Schiphol gewoon in de rij (kort), Bangkok voorrang.

De tweede keer met de oudste, inmiddels een peuter, en jongste (7 maanden) naar de familie in Thailand gevlogen. Deze keer met EVA, nu omdat zij goedkoper waren. Ook nu meteen na het boeken naar EVA gebeld en plaatsen op de family-row gereserveerd. Ook hier kosteloos voor het hele gezin. EVA heeft 2 verschillende bedjes, een kleine tot 10 kg (?) en een grote tot 16 kg. We hebben om het grote bed gevraagd om te voorkomen dat de jongste op de grond moet liggen, dat is toch minder veilig en plezierig. Ook hier bij het boeken om een babymaaltijd gevraagd, dat was bij EVA aan boord goed geregeld. We kregen een baby-overlevingspakket waar we de eerste dagen in Bangkok nog gebruik van hebben gemaakt. Alles wat we voor de jongste nodig hadden tijdens de vlucht zat in overvloed in het pakket. Ook hier kwamen regelmatig de stewardessen (Thaise) aan mijn vrouw vragen of alles goed ging en ook hier was men bereid om even te helpen als dat nodig was. Bij het inchecken/koffers afgeven zowel op Schiphol als Bangkok voorrang.

Qua vervoer zijn EVA en KLM gelijkwaardig, de babyservice is bij EVA door het pakket en grotere bedje beter. De service naar volwassenen is bij EVA net even iets beter. Door het vliegen met KLM begint je vakantie pas op de luchthaven van Bangkok, bij EVA al op Schiphol. Ik zou zelf kiezen voor EVA.

Dan nog dit: een baby huilt. Je kunt niet verwachten dat deze tijdens de 10 uur durende vlucht altijd stil is. Ik zou mij dan vooral ook niet druk maken om de mensen om je heen. Er zullen best mensen zijn die zich storen of ergeren als de kleine geluid maakt. Veel erger zijn bijv. de mensen die een ruk aan de rugleuning van je stoel geven als zij gaan staan terwijl jij bijna lag te slapen of de stoel in de 'slaapstand' zetten als jij erachter zit te eten, tijdens de 'nachtvlucht' het gordijntje omhoog doen om buiten te kijken of het al licht is of de elleboog breed neerleggen terwijl jij er naast zit of naar zweet stinken, applaudisseren bij het landen, ertc. Het is geven en het is nemen in het vliegtuig. Het is misschien erg hinderlijk als een kind (langdurig) huilt. het is onsympathiek om dat zo'n kleine aan te rekenen. Bovendien mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de ouders hun best doen, het scheelt wanneer je als medereiziger de ouders ongemerkt gaat helpen door bijv. kiekeboe te gaan spelen. 9 van de 10 keer zal de kleine stil worden.
Als ouder is het beste om de tijden van thuis zoveel mogelijk vast te houden door op dezelfde tijden te eten en bij het slapen de kleine ook een pyjama aan te trekken. Wij nemen bij het vliegen ook altijd iets nieuws mee om mee te spelen, maar ook de tablet gevuld met filmpjes om afleiding te bieden.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#44 Bericht door Duiker » maandag 20 augustus 2018, 17:01

Naar mijn mening is het buitengewoon onsympathiek om met een dergelijk lange reis je mede reisgenoten met jouw probleem op te zadelen. Boek een stoel ergens achterin waar toch al meer lawaai is. De stoelen voor je dempen het geluid wat. Je medereizigers zullen het waarderen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#45 Bericht door Adrie » maandag 20 augustus 2018, 18:44

Als ze te veel herrie maken verplicht naar het vrachtruim :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”