Vliegen met baby: EVA of KLM?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#16 Bericht door robin33 » dinsdag 07 augustus 2018, 10:26

Gardensafari schreef:
driver schreef:
wanadee schreef:

:clap: :clap:
Ik heb vorig jaar mee mogen genieten met een kind van een jaar of twee. Een jongetje met adhd die de hele reis probeerde om bij het raamplje te komen waar ik zat. Had een comfortabele plaats gekozen waar je een cm of 80 voor je hebt en die ruimte is de hele reis speelplaats geweest. Af en toe nam pa hem op schoot die naast mij zat en werd er getrapt en geduwd. Ben nog nooit zo bekaf uit een vliegtuig gekomen
Dan had ik het kind na enige tijd ffe opgepakt en tegen pa gezegt nu bij je houden en mij verder met rust laten of ffe naar elders verkassen.
Bij het teruggeven aan papa kan'ie toch zijn hoofdje stoten, of zijn handje komt klem, of het beentje verdraait?
Ik ben een echte BKV (bewust kinderloze vader) en bij mij had zulks nog geen 10 minuten geduurd. Etterbak, ADHD of niet.
Haha. Dat zeggen alle kinderloze mensen..(ben er zelf ook 1). Maar zo werkt het echt niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#17 Bericht door ron » dinsdag 07 augustus 2018, 10:46

http://www.youtube.com/watch?v=Cg6jvKt2h6s
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#18 Bericht door ron » dinsdag 07 augustus 2018, 11:00

Weet je dit nog....? [|(

http://www.youtube.com/watch?v=6sCZDJMpXcU

https://goo.gl/m3enHH
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#19 Bericht door wpdl » dinsdag 07 augustus 2018, 13:54

Heb het in het verleden meerdere keren mee mogen maken.
Kinderen die helemaal door het lint gingen waardoor vele mensen die wel hun ticket betaald hadden [kind is gratis] de service niet kregen die ze verwachten.
'Moeders' daar in tegen was van mening dat dit heel normaal was als eerste naar binnen stoeltje aanwijzen en die dan ook krijgen.
De vele mede passagiers afblaffen extra service en weet ik veel wat meer.
Het is aan beide zijde slecht gesteld met de mentaliteit en de drang om alle stoelen bezet te krijgen en niet alleen met kinderen.

Eigenlijk schandalig maar vaak niet de fout van passagiers die wel meer nukken hebben.
Vliegmaatschappij geeft deze 'service' te kosten van andere passagiers helaas.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#20 Bericht door ron » dinsdag 07 augustus 2018, 14:55

Om maar het o zo geliefde kooswoordje "generaliseren" ook een keer te gebruiken;
Niet alle kinderen janken in het vliegtuig,laten we dat voorop stellen.
Mijn zoon Kevin van 12 jaar is vanaf zijn 3e maand al een passagier van EVA-Air geweest
en heeft daar zeker 15 keer een retourvlucht mee gemaakt.

Vlogen altijd EVA-"Evergreen"klasse en hebben een fijne service mogen ervaren.
Op al deze vluchten heeft die jongen geen overlast veroorzaakt,integendeel zelfs....
Bijna op iedere vlucht heeft hij wel "fans" ,dit al vanaf baby zijnde.

Ligt er volgens mij aan hoe je zelf tegenover je kind staat,zeker qua opvoeding.
Het is trouwens niet alleen in het vliegtuig waar je afwijkend gedrag van kinderen kan spotten.
Zie het vaak op straat of in de supermarkt waar een dreinerig jochie zijn vader/moeder voor de poten schopt
omdat hij zijn zin niet krijgt.
Nou,daar ben ik heel vlug klaar mee hoor.

Ook met de auto op vakantie gaan met de kinderen is bij ons in ieder geval geen probleem,(zowel in Thailand als NL)
gewoon zorgen dat die jongens wat te doen hebben en aan de nodige tussenstops denken.
Laatst gewijzigd door ron op dinsdag 07 augustus 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#21 Bericht door robin33 » dinsdag 07 augustus 2018, 15:10

ron schreef:Om maar het o zo geliefde kooswoordje "generaliseren" ook een keer te gebruiken;
Niet alle kinderen janken in het vliegtuig,laten we dat voorop stellen.
Mijn zoon Kevin van 12 jaar is vanaf zijn 3e maand al een passagier van EVA-Air geweest
en heeft daar zeker 15 keer een retourvlucht mee gemaakt.

Vlogen altijd EVA-"Evergreen"klasse en hebben altijd een fijne service mogen ervaren.
Op al deze vluchten heeft die jongen geen overlast veroorzaakt,integendeel zelfs....
Bijna op iedere vlucht heeft hij altijd wel "fans" ,dit al vanaf baby zijnde.

Ligt er volgens mij aan hoe je zelf tegenover je kind staat,zeker qua opvoeding.
Het is trouwens niet alleen in het vliegtuig waar je afwijkend gedrag van kinderen kan spotten.
Zie het vaak op straat of in de supermarkt waar een dreinerig jochie zijn vader/moeder voor de poten schopt
omdat hij zijn zin niet krijgt.
Nou,daar ben ik heel vlug klaar mee hoor.

Ook met de auto op vakantie gaan met de kinderen is bij ons in ieder geval geen probleem,(zowel in Thailand als NL)
gewoon zorgen dat die jongens wat te doen hebben en aan de nodige tussenstops denken.
Klopt niet alle kinderen zijn hetzelfde .
Mijn nichtje meegenomen toen ze 3 , en 13 was niks geen probleem.. maar ze is gewoon. Rustig

Er zijn kindere. Die drukker zijn. Niet altijd de schuld van de ouder .. iedereen is anders.

En natuurlijk heb je heel vervelende kinderen.. en soms is een kind gewoon uit hun doen of ziek.

Denk dat je ook naar je zelf kan kijken. Iedereen is anders en sommige mensen ergeren zich overal aan.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#22 Bericht door KhunSugar » dinsdag 07 augustus 2018, 17:25

wpdelange schreef:Heb het in het verleden meerdere keren mee mogen maken.
Kinderen die helemaal door het lint gingen waardoor vele mensen die wel hun ticket betaald hadden [kind is gratis] de service niet kregen die ze verwachten.
'Moeders' daar in tegen was van mening dat dit heel normaal was als eerste naar binnen stoeltje aanwijzen en die dan ook krijgen.
De vele mede passagiers afblaffen extra service en weet ik veel wat meer.
Het is aan beide zijde slecht gesteld met de mentaliteit en de drang om alle stoelen bezet te krijgen en niet alleen met kinderen.

Eigenlijk schandalig maar vaak niet de fout van passagiers die wel meer nukken hebben.
Vliegmaatschappij geeft deze 'service' te kosten van andere passagiers helaas.
De enigen die schuld hebben aan het gedrag van kinderen zijn de ouders/opvoeders.
Wanneer je weet dat het ettertjes of drukdoeners zijn dan ga je ermee niet in een vliegtuig, restaurant of whatever waar je de medemens stoort. Jammer genoeg kunnen die ouders en later hun kinderen dat respect niet opbrengen. het zal er dus niet op verbeteren.
Gelukkig zijn er brave rustige en welopgevoede kinderen waar je overal mee kan komen en die niemand tot last zijn.
Op langeafstandsvluchten moet je geluk hebben, je kan er doorgaans wel wat op anticiperen met de keuze van je seat. ;-)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#23 Bericht door driver » dinsdag 07 augustus 2018, 17:58

jomel17 schreef:Ik had het kind dan toch een beetje whiskey gevoerd....
Én een slaappilletje

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#24 Bericht door Chompoo » dinsdag 07 augustus 2018, 18:14

Aan de mensen die een serieuze reactie hebben gegeven op mijn vraag: bedankt.

Het was echter niet mijn bedoeling dat dit zou uitdraaien op een discussie over de vraag of ik als toekomstig ouder wel of niet het ‘recht’ heb mijn kind mee te nemen in het vliegtuig, sorry maar alleen op de roze wolk kom ik er namelijk niet ;)

Ja, je moet absoluut rekening met elkaar houden en overlast -van wie dan ook- moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Ik realiseer dat mij ook maar al te goed. Als een kind zich niet gedraagt moet je als ouder ingrijpen. Ik heb ook wel eens te maken gehad met huilende baby’s en kinderen die tegen mijn stoel zaten te trappen, maar net zo goed last gehad van dikke, stinkende en/of beschonken mannen naast me. Dat was allemaal zeer storend. Maar je kunt die mensen niet verbieden te vliegen.

Waarschijnlijk vliegen wij op 22/6 en 13/7/2019 met EVA. Jullie zijn gewaarschuwd :mrgreen:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#25 Bericht door robin33 » dinsdag 07 augustus 2018, 18:47

Chompoo schreef:Aan de mensen die een serieuze reactie hebben gegeven op mijn vraag: bedankt.

Het was echter niet mijn bedoeling dat dit zou uitdraaien op een discussie over de vraag of ik als toekomstig ouder wel of niet het ‘recht’ heb mijn kind mee te nemen in het vliegtuig, sorry maar alleen op de roze wolk kom ik er namelijk niet ;)

Ja, je moet absoluut rekening met elkaar houden en overlast -van wie dan ook- moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Ik realiseer dat mij ook maar al te goed. Als een kind zich niet gedraagt moet je als ouder ingrijpen. Ik heb ook wel eens te maken gehad met huilende baby’s en kinderen die tegen mijn stoel zaten te trappen, maar net zo goed last gehad van dikke, stinkende en/of beschonken mannen naast me. Dat was allemaal zeer storend. Maar je kunt die mensen niet verbieden te vliegen.

Waarschijnlijk vliegen wij op 22/6 en 13/7/2019 met EVA. Jullie zijn gewaarschuwd :mrgreen:
Precies....

Goede keuze


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#26 Bericht door wpdl » woensdag 08 augustus 2018, 04:49

Ja, je moet absoluut rekening met elkaar houden en overlast -van wie dan ook- moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Ik realiseer dat mij ook maar al te goed. Als een kind zich niet gedraagt moet je als ouder ingrijpen. Ik heb ook wel eens te maken gehad met huilende baby’s en kinderen die tegen mijn stoel zaten te trappen, maar net zo goed last gehad van dikke, stinkende en/of beschonken mannen naast me.
Zo is dat Eveline het gaat ook bij de meeste wel goed.
En die BKV ers en dikke stinkende mannen om maar te zwijgen over die eeuwige vrijgezellen zijn ook wat in zo'n bus met vleugels. ;)

Fijne vakantie Eveline

Het zou natuurlijk BKM[annen] er moeten zijn gardensafari of speel je een beetje vader voor je gescheiden buurvrouw haar kinderen. :D

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#27 Bericht door Joep » woensdag 08 augustus 2018, 05:46

Fijne vakantie.

En mocht een huilende baby echt een onoverkombaar probleem zijn zou het bij de vliegtuigmaatschappijen klachten regelen en zouden ze ongetwijfeld een baby/kind vrije vlucht of zone aanbieden tegen een leuke meerprijs.
We zouden met z'n allen eens iets meer moeten accepteren van elkaar, zou de wereld een stuk leuker maken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#28 Bericht door wanadee » woensdag 08 augustus 2018, 15:49

Ik ben opgevoed met het idee dat je anderen niet tot last moet zijn. Kinderen kun je niet altijd in de hand houden maar als je weet dat je een adhd kind hebt die niet rustig te krijgen is ga je mi niet 11 uur in een vliegtuig zitten of in een chic restaurant.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#29 Bericht door Duiker » woensdag 08 augustus 2018, 17:47

Je kind voorbereiden op een dergelijke reis lijkt me heel normaal. Net als een stoel voor dat kind reserveren. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat een dergelijk kind nou in Thailand moet. Blijf er mee thuis, of ga er mee naar een camping. Daar heeft dat kind plezier.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met baby: EVA of KLM?

#30 Bericht door ron » woensdag 08 augustus 2018, 17:52

Duiker schreef:Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat een dergelijk kind nou in Thailand moet.
Blijf er mee thuis, of ga er mee naar een camping. Daar heeft dat kind plezier.
Chompoo schreef:Begin februari verwachten mijn (Thaise) man en ik ons eerste kindje.
Denk dat deze mensen gewoon hun Thaise familie het kindje willen laten zien....... :idea:
Wat bedoel je trouwens met "een dergelijk kind"..... :?:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”