Aangehouden op Swampie

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Aangehouden op Swampie

#1 Bericht door BKK_Bert » maandag 13 november 2017, 15:23

Voor het eerst in 8 jaar ben ik aangehouden op bkk airport, 17 okt jl., na de immigration en na de douane. Ik had niks om aan te geven . Daarvoor nooit en ik ga toch 2 keer per jaar.
Alles ging vlot en ik was me nergens van bewust. Totdat ik werd vast gegrepen door een beambte en even later een tweede.
Op een of andere manier zag ik dat er werd gewezen op iemand. Dacht niet dat ik het was, maar toch, ze grepen me bij de arm. Hun eerste, tweede en derde onvriendelijke vraag was: How much sigarettes do you have?
Only this i said and showed to them: A halve box of camel and a halve pack of shag,nothing else.
En toen de tweede officer opnieuw... how much do you have and what is in the bag?
Only this and a souvenir for my GF.
Souvenier kocht ik op S'hol voor mijn vriendin.
Home is not where you live, but where they accept you.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Aangehouden op Swampie

#2 Bericht door ron » maandag 13 november 2017, 15:41

Meer Bert.................. :clap:
Is toch nog niet afgelopen?

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Aangehouden op Swampie

#3 Bericht door joepattaya » maandag 13 november 2017, 19:58

BKK_Bert schreef:Voor het eerst in 8 jaar ben ik aangehouden op bkk airport, 17 okt jl., na de immigration en na de douane. Ik had niks om aan te geven . Daarvoor nooit en ik ga toch 2 keer per jaar.
Alles ging vlot en ik was me nergens van bewust. Totdat ik werd vast gegrepen door een beambte en even later een tweede.
Op een of andere manier zag ik dat er werd gewezen op iemand. Dacht niet dat ik het was, maar toch, ze grepen me bij de arm. Hun eerste, tweede en derde onvriendelijke vraag was: How much sigarettes do you have?
Only this i said and showed to them: A halve box of camel and a halve pack of shag,nothing else.
En toen de tweede officer opnieuw... how much do you have and what is in the bag?
Only this and a souvenir for my GF.
Souvenier kocht ik op S'hol voor mijn vriendin.
Typisch geval van oplichting......zo hielden ze een poosje geleden ook mensen aan die buiten op de taxi stonden te wachten, maar ook mensen die op level 4 uit de taxi stapten om naar het buitenland te vertrekken.
Als je er voor valt en je hebt wat te veel bij je, dan komt het volgende hoofdstuk....een belachelijk bedrag wat je "moet" betalen om uit de bak te blijven.
TiT.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Aangehouden op Swampie

#4 Bericht door Joep » dinsdag 14 november 2017, 03:24

Gewoon vragen of de chef erbij komt als je weet dat je niets fout bij je hebt.
Binden e snel in.
Eén keer meegemaakt met een kadoverpakking van Bols (5x 0,2 liter).
Hij beweerde dat ik 5 flessen "whiskey" bij me had.
Hij wou één fles in beslag nemen.
Ik zeg dat is geen "whiskey", maar roep je chef ff erbij.
Boze blik en mocht doorlopen.
Is wel ruim 10 jaar geleden.
Misschien weten ze nu dat er ook andere drank is dan "whiskey". :)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#5 Bericht door Duiker » dinsdag 14 november 2017, 04:13

Goed dat je dat hier meld Bert!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#6 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 14 november 2017, 05:16

Typisch geval van oplichting
Ik ben danwel aangehouden, doch niet opgelicht. Ik heb dus niks betaald.

Na die enkele vragen mocht ik gewoon doorlopen. Mijn vriendin zat al te wachten bij de zitjes, net voorbij het meetingpoint.
Maar je houdt er toch een onprettig gevoel aan over.
Home is not where you live, but where they accept you.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#7 Bericht door Duiker » zaterdag 18 november 2017, 07:24

Bij mijn vertrek vanaf Survarnabhumi gebeurde het volgende:

Ik loop naar de gate F6. Want vanaf daar vertrekt mijn vliegtuig. Bij de gate moet je nog met een trap naar beneden, alwaar men nogmaals je paspoort en instap kaart controleert. Dus de instapkaart wordt gescanned...maar het lapje ging niet groen branden. Oei, wat nou dacht ik nog. Nou ligt daar ook een kaartje met nummers, en echt waar, ik zie daar het woord BINGO staan. Ik maak daar nog een grapje over. Maar heel gek, de meneer scande de kaart niet nogmaals. Wel noteerde hij een nummer op die kaart. Vervolgens mocht ik naar de balie gaan. Wat nou weer? "Misteer"...you have power bank in suitcase? Ehh...ja dus. want mijn handbagage zat nogal aan zijn gewicht, en aangezien ik de indruk had dat ze toch nooit naar de koffer kijken had ik 'm maar daar in gedaan. "You wait there" wijzend op het bankje. Oei, mag ik nou op het strafbankje gaan zitten? Wachten dus. Och, wachten moet ik toch wel. Maar mijn paspoort had ik terug. En instapkaart ook. Maar goed, even later moet ik met iemand mee. We lopen de slurf in. En dan naar buiten de hitte in. Oei oei oei, ik zie mezelf al met het arrestanten busje afgevoerd worden. En ja hoor daar staat inderdaad een busje. "You wait here" Deur open..."is this your suitcase?" En geloof het of niet, maar daar stond mijn koffer. Nou, die moest ik dus open maken. Maar ja, ik heb mijn brilletje niet op. En zonder brilletje gaat dat niet meer lukken. Dus ik op mijn zondagse Thais de nummertjes van het slot verteld. En ploep, open was het slot. En prompt haalt hij de powerbank er uit. En gaf die aan mij! Nou daar stond ik dus echt versteld van. Goed, ik moest nog mijn handtekening onder een formulier zetten. En zo kon ik weer terug de koele slurf in. Eind goed al goed.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aangehouden op Swampie

#8 Bericht door Adrie » zaterdag 18 november 2017, 13:54

Wat is een powerbank ? [|)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#9 Bericht door Duiker » zaterdag 18 november 2017, 15:38

Gebruik je computer maar eens om dat op te zoeken.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#10 Bericht door Gardensafari » zondag 19 november 2017, 02:10

Twee verhalen die je bij vertrek uit Amsterdam ook kunnen overkomen.
Wat is het punt ervan?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aangehouden op Swampie

#11 Bericht door jumbo » zondag 19 november 2017, 02:23

Het staat overal aangegeven wat je wel en niet in je koffer mag meenemen en 1 van die zaken zijn batterijen en powerbanks, beetje te simpel als je dat niet weet en al die borden niet ziet of de vraag bij inchecken negeert...

Aanhouden bij aankomst gebeurd mij nagenoeg overal Amsterdam niet uitgezonderd, Don Muang and Suvarnabhumi zelfde, vetrek en aankomst hebben ze altijd wel vragen... soms kost het een half uurtje soms 5 minuten, laat het lekker van me afglijden..
Phuket zelfs een keer aangehouden, mee naar achter genomen; You have serious problem, ik glimlachte maar wat en vond dit het juise moment geen woord Thai te spreken...30 minuten later mocht ik doorgaan... Any serious problem???..... You go sir...
Reden was mijn visa wordt verlengd in Ayutthaya waar ik woon, ze dachten dat het vals was.... Clouseau is brilliant vergeleken bij deze gasten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#12 Bericht door stevenl » zondag 19 november 2017, 04:05

jumbo schreef:Het staat overal aangegeven wat je wel en niet in je koffer mag meenemen en 1 van die zaken zijn batterijen en powerbanks, beetje te simpel als je dat niet weet en al die borden niet ziet of de vraag bij inchecken negeert...

Aanhouden bij aankomst gebeurd mij nagenoeg overal Amsterdam niet uitgezonderd, Don Muang and Suvarnabhumi zelfde, vetrek en aankomst hebben ze altijd wel vragen... soms kost het een half uurtje soms 5 minuten, laat het lekker van me afglijden..
Phuket zelfs een keer aangehouden, mee naar achter genomen; You have serious problem, ik glimlachte maar wat en vond dit het juise moment geen woord Thai te spreken...30 minuten later mocht ik doorgaan... Any serious problem???..... You go sir...
Reden was mijn visa wordt verlengd in Ayutthaya waar ik woon, ze dachten dat het vals was.... Clouseau is brilliant vergeleken bij deze gasten
En ze hadden gelijk, een verlengd visum is altijd vals.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#13 Bericht door robin33 » zondag 19 november 2017, 04:47

jumbo schreef:Het staat overal aangegeven wat je wel en niet in je koffer mag meenemen en 1 van die zaken zijn batterijen en powerbanks, beetje te simpel als je dat niet weet en al die borden niet ziet of de vraag bij inchecken negeert...

Aanhouden bij aankomst gebeurd mij nagenoeg overal Amsterdam niet uitgezonderd, Don Muang and Suvarnabhumi zelfde, vetrek en aankomst hebben ze altijd wel vragen... soms kost het een half uurtje soms 5 minuten, laat het lekker van me afglijden..
Phuket zelfs een keer aangehouden, mee naar achter genomen; You have serious problem, ik glimlachte maar wat en vond dit het juise moment geen woord Thai te spreken...30 minuten later mocht ik doorgaan... Any serious problem???..... You go sir...
Reden was mijn visa wordt verlengd in Ayutthaya waar ik woon, ze dachten dat het vals was.... Clouseau is brilliant vergeleken bij deze gasten
Een powerbank mag wel in de koffer... tot een bepaald mah.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aangehouden op Swampie

#14 Bericht door wpdl » zondag 19 november 2017, 05:29

Een keer meegemaakt als men over controle spreekt die verder gaat als gewone bagage of reispapieren controle.
2014 terugkeer Thailand men ondekte dat extension visum/90 dagen re-entry permit niet het zelfde office was hoe dat kon.
Mocht even apart.
Het jaar daarvoor mocht dat nog in een andere provincie je extension halen of 90 dagen melding toen niet meer schijnbaar man stempelde mij gelijk af als 'crimineel' wilde mijn twee geperforeerde paspoorten inkijken die die zag [wat ik weigerde] en speelde een minuutje of tien/twintig de badcop met wat kruisverhoor vragen.
Begreep uiteindelijk dat die ietsje te ver doorschoot in zijn drang voor de volgende promotie en spijkers op laag water aan het zoeken was en kon verder gaan.

Nederland was aanzienlijk minder toen mijn vrouw begin deze eeuw naar Nederland ging met een geldig visum.
Werd opgesloten in een kantoortje of ik na controle van papieren even terug naar huis wilde gaan zonder vrouw en de voorbereidende papieren [kopie etcetera] wilde halen zodat hun het nog eens konden bekijken.
Na enkele uren rijden keek men demonstratief op het klokje en zij hardop ja dat klopt wel ongeveer die reistijd papieren bladerde men door men een blik van zo dat is een hoop papier.
Kon na driekwart dag gaan reden was volgens een van de heren die ons naar de openbare ruimte bracht U vrouw spraak over Mister de L ten opzichte van U dat vonden wij vreemd.
U zegt :Whistle:

Ze zijn overal :twisted

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#15 Bericht door Duiker » zondag 19 november 2017, 11:29

Beetje warrig verhaal wpdelange. Maar goed zo zie je maar weer wat er allemaal kan gebeuren.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”