Gratis retourtje

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Gratis retourtje

#1 Bericht door Roger » donderdag 24 augustus 2017, 01:46

Net terug uit Thailand, en weer een super tijd gehad daar.
Bangkok, Nong Khai, en nog wat plaatsen in de Isaan.
Wij vlogen dit jaar weer met de Emiraten, en prima service (verder geen klachten over)
Alleen kregen wij te horen bij vertrek naar Nederland, dat ons vliegtuig overboekt was.
Er waren 15 plaatsen teveel geboekt.
De vraag van de maatschappij was of we de volgende vlucht wilde nemen van 6 uur later, en ter compensatie krijgen we 4 gratis tickets (voor het hele gezin dus) Düsseldorf - BKK en weer terug die 1 jaar geldig zijn.
Daar hoefde wij dus niet lang over na te denken.

Mijn vraag is nu: Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of gehoord?
En hoe is dit verder gegaan.?

Wij moeten ons nu binnen 3 maanden aanmelden, en dan is vanaf die datum de aanbieding 1 jaar geldig.
Volgend jaar weer naar Thailand. (voor de 10e keer) http://thailandforum.nl/posting.php?mode=post&f=6#
~ ENJOY THE SILENCE ~

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gratis retourtje

#2 Bericht door driver » donderdag 24 augustus 2017, 18:15

Geen ervaring mee hoe het gaat met aanmelden maar voor 6 uur wachten 4 tickets aangeboden krijgen is uitzonderlijk vlgs mij. Had ik ook niet lang over nagedacht ter plekke. Snel verdiend die tickets met 6 uurtjes wachten

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Gratis retourtje

#3 Bericht door robin33 » zondag 27 augustus 2017, 06:20

Is een standaard praktijk van airlines, meestal kun je kiezen voor geld of een hoger bedrag in vouchers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gratis retourtje

#4 Bericht door driver » zondag 27 augustus 2017, 07:23

robin33 schreef:Is een standaard praktijk van airlines, meestal kun je kiezen voor geld of een hoger bedrag in vouchers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Standaard? Voor 6 uurtjes wachten een ticket pp? Voor mij de eerste keer dat ik dit lees. Meestal een vergoeding maar dat deze de waarde heeft van een vliegticket op BKK. AMS is voor mij echt nieuw.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Gratis retourtje

#5 Bericht door robin33 » zondag 27 augustus 2017, 07:26

Werk op Schiphol , het is wel maatschappij afhankelijk. Maar zie het vaker gebeuren. Collega kreeg vorig jaar 1200 ongeveer het ticket bedrag en kon met een partner airline mee. En kreeg ook nog een business Classic ticket. Was ongeveer 8 uur later.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gratis retourtje

#6 Bericht door driver » zondag 27 augustus 2017, 10:50

robin33 schreef:Werk op Schiphol , het is wel maatschappij afhankelijk. Maar zie het vaker gebeuren. Collega kreeg vorig jaar 1200 ongeveer het ticket bedrag en kon met een partner airline mee. En kreeg ook nog een business Classic ticket. Was ongeveer 8 uur later.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Oké.. Ik kende deze vorm van tegemoet komen op deze manier eigenlijk niet gezien de in mijn ogen niet echt lange extra wachttijd.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Gratis retourtje

#7 Bericht door pong » dinsdag 29 augustus 2017, 19:56

Volgens EU-regels, die velen al veel te ruim vinden, zou je pp 600 eur hebben moeten krijgen+verzorging, MAAR die golden op zich niet, want het is een niet-EU-airline die uit niet-EU vertrekt (andersom zou het wel gelden).
En een gewoon return, vooraf geboekt, low-season kost met EK zo rond de 555 eur.
Maar dat je dat zo maar, zonder veel zeuren, spontaan kreeg vind ik wel redelijk uniek, al vermoed ik dat je wel ''vol'' te horen zal krijgen als je net denkt high-season te willen gaan boeken en met wat zachte overtuiging naar low-season dates gepusht wordt.
Maar eh: 6 uur later uit BKK kan, maar op zowel AMS als DUS gaan ze toch maar 2x daags-dus kwam je uiteindelijk 12 uur later aan met extra lang wachten op Dubai?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Gratis retourtje

#8 Bericht door Joep » woensdag 30 augustus 2017, 03:59

Als je goed oplet zie je regelmatig zo'n aanbieding.
Vliegtuig is overboekt (of er komen ineens "priority-gasten" die ze geen ticket kunnen weigeren) en dan bieden ze vaak een behoorlijk bedrag of gratis tickets.
Dat is voor de maatschappij aantrekkelijk, ze houden hun goede naam hoog (als er een vrijwilliger is hoeven ze niemand te weigeren) en voor hun betrekkelijk goedkoop zonder al te veel poespas met claims.
Voor degene die de ticket/bedrag accepteert ook leuk, als je die tijd wilt/kunt wachten.

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: Gratis retourtje

#9 Bericht door Roger » woensdag 30 augustus 2017, 19:40

pong schreef:Volgens EU-regels, die velen al veel te ruim vinden, zou je pp 600 eur hebben moeten krijgen+verzorging, MAAR die golden op zich niet, want het is een niet-EU-airline die uit niet-EU vertrekt (andersom zou het wel gelden).
En een gewoon return, vooraf geboekt, low-season kost met EK zo rond de 555 eur.
Maar dat je dat zo maar, zonder veel zeuren, spontaan kreeg vind ik wel redelijk uniek, al vermoed ik dat je wel ''vol'' te horen zal krijgen als je net denkt high-season te willen gaan boeken en met wat zachte overtuiging naar low-season dates gepusht wordt.
Maar eh: 6 uur later uit BKK kan, maar op zowel AMS als DUS gaan ze toch maar 2x daags-dus kwam je uiteindelijk 12 uur later aan met extra lang wachten op Dubai?
Ik moet me nu wel binnen 3 maanden aanmelden, en vanaf die datum zijn de tickets 1 jaar geldig.
En ik zal in de zomervakantie weer moeten gaan, want daar ben ik aan gebonden.
Het vliegtuig vertrok vanuit BKK 6 uur later, en wij waren ook 6 uur later in Düsseldorf, met een wachttijd van ongeveer 4 uur in Dubai.
We zouden eigenlijk om 14:00 uur landen, en dat werd 20:00 uur.
~ ENJOY THE SILENCE ~

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”