Reis Thailand juli 2016

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Myloki
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 02 augustus 2015, 16:44

Reis Thailand juli 2016

#1 Bericht door Myloki » donderdag 06 augustus 2015, 19:30

Na 3 jaar geleden samen met mijn partner naar West Amerika en afgelopen maand naar Flordia te zijn geweest (met onze zoon van 2) willen we misschien volgend jaar wel eens de andere kant op vliegen. En ik zat zelf te denken aan Thailand. Ik heb van het allesamerika forum heel veel informatie en tips gehaald en gekregen voor onze 2 reizen naar Amerika. ik zit met heel veel vragen dus ik hoop dat mensen me wat antwoorden kunnen geven zodat we misschien echt kunnen gaan kijken of we aankomende zomer een reis naar Thailand willen maken. Om te beginnen is Thailand een land waar we met onze zoon die dan 3 is naar toe kunnen gaan en dan doel ik op veiligheid, kindvriendelijkheid?, de hitte is geen probleem afgelopen maand erge vochtige hitte gehad in Florida waar onze zoon weinig tot geen last van heeft gehad. Is Juli een gunstige tijd om te gaan of juist niet ivm eventuele regenseizoenen?
We willen er een relaxte vakantie van maken maar ook zeker wat zien van Thailand is dat ook mogelijk met een mannetje van 3 en waar? Hoe verplaats je je in Thailand? in Amerika is het normaal dat je een auto of camper huurt maar kan me voorstellen dat dat daar anders is? Taxi? hoop dat iemand me als begin wat antwoorden kan geven op een aantal puntjes.

Bedankt alvast

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis Thailand juli 2016

#2 Bericht door elst99 » donderdag 06 augustus 2015, 21:00

Kijk is op Google 'Thailand met kinderen' kun je veel informatie vinden.
Reizen in Thailand is makkelijk, per trein of zelf een afspraak maken met taxi.
Het kan in juli wel regenen maar geen dagen achtereen.
Stel hier gerust vragen er is altijd iemand die een antwoord heeft

Succes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Reis Thailand juli 2016

#3 Bericht door pong » zaterdag 08 augustus 2015, 13:33

1. TH is zeer kindvrindelijk-mogelijk zelfs wat te veel voor kleine blonde blauwoogjes. iedereen zit /zal aan hem zitten, aaien en bewonderen en nee, dat zijn niet meteen enge ouwe mannen.
2. Maar VEILig-als je zo'n moderne ouder bent die op elke slak zout legt, is het bepaald niet. Wat dat betreft is de USA wel het andere uiterste. Het is (omdat veel mensen tegenwoordig niet meer gewoon kunnen nadenken ) daarmee ook niet meteen 100% ONveilig- heb zelf ooit wat jaren voor reisverzekeringen gewerkt, o.a.a hulp organiseren-e nde meeste problems komen door verkeersongelukken. Dat wat mindere overalles+nogwat overbezorgd zijn, is juist een aantrekkingskracht voor velen.
Raadpleeg wel een buro voor tropen e.d. zo'n 2-3 mnd voor vertrek voor nodige prikken of voorzorgen.
3.vrijwel alles wat je vraagt staat in die oude vertrouwde reisgids. Lees er eerst eens een-en dan vooral de algemene hoofdstukken, voor vervoer e.d. Ook een 2e handsje of uit de bieb doet het nog prima daarvoor.
Dit forum is vooral een soort kletsclub van expats en frequente TH-gangers. Specifieke vragen over tiepiese toeristenplekken blijven nogal eens onbeantwoord, omdat daar niemand het juiste antw op weet-of het is vaak gewoon: je ziet maar, vaak pakken dat soort worries voor iedereen anders uit.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis Thailand juli 2016

#4 Bericht door elst99 » zaterdag 08 augustus 2015, 16:31

Ze zijn gewend om te reizen, dat Thailand totaal verschilt van Florida, denk dat ze dat wel weten.
Dat dit een kletsclubje is, zijn jouw woorden!
Hebben heel Thailand bereisd, heb best evaring,in 15 jaar, 7/8 maanden, omdat nou af te doen, dat niemand daar een antwoordt op weet of 'je ziet maar', schiet me effe in het verkeerde keelgat, Pong!
Dat het anders vakantie vieren is met een peuter is logisch, daarom de verwijzing 'Thailand met kleine kinderen'.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Reis Thailand juli 2016

#5 Bericht door Manos » donderdag 13 augustus 2015, 07:55

Denk dat een camper in Thailand moeilijk te vinden zal zijn [$)
Wat ik zou doen met kleine peuter, na aankomst naar Hua Hin of Cha am (hotel van thuis uit boeken) lekker bekomen van de reis .
Na een paar dagen rust een auto huren en langzaam afzakken richting Phuket of Krabi enz en daar de wagen achterlaten en terug vliegen naar Bkk.
Wij doen dat al jaren op die manier, een klein plan opstellen zonder te veel verwachtingen en gaan met die banaan.
Waar het mooi en leuk is blijven plakken.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#6 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 11:54

Manos schreef:Denk dat een camper in Thailand moeilijk te vinden zal zijn [$)
Wat ik zou doen met kleine peuter, na aankomst naar Hua Hin of Cha am (hotel van thuis uit boeken) lekker bekomen van de reis .
Na een paar dagen rust een auto huren en langzaam afzakken richting Phuket of Krabi enz en daar de wagen achterlaten en terug vliegen naar Bkk.
Wij doen dat al jaren op die manier, een klein plan opstellen zonder te veel verwachtingen en gaan met die banaan.
Waar het mooi en leuk is blijven plakken.
:Whistle:

Afbeelding

http://www.thailandgek.com/t1075-authen ... er-verhuur
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#7 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 14:02

Nog eentje wel wat aan de prijzige kant......... :Whistle:
Maar dan heb je ook wel iets. ;)

Afbeelding

Afbeelding
The area above the driver’s cab offers ample storage for luggage. There are also several interior drawers with locking doors as well as cubbies and shelves to hold items. There is even a small wardrobe area to hang up clothes.

Afbeelding
The vehicle is equipped with a microwave, mini fridge, flat screen TV, and radio with a speaker system. There is also a small sink attached to its own small water tank.

Afbeelding
The interior lighting, air conditioning, and converter run off the campervan’s battery. We only used these amenities when the vehicle was running. At night, we used the generator for power.

Afbeelding
The dining table can sit four people, but it’s more comfortable if two people sit at the table and the other two sit on the bench across the narrow aisle. There are four cup holders and several small shelving areas to keep containers and other small items from sliding around.

Afbeelding
The bathroom is equipped with a shower and toilet, which are hooked up to a water tank in the campervan or an external water source. There is a shower curtain and two small shelves for toiletries. Although the bathroom is small (wide and tall people may find it tight), it’s completely functional and also has a sink and a small trashcan.

Afbeelding
The camper has two sleeping areas that fit two adults comfortably each. One is above the driver’s cab, which expands by 1.5ft to produce extra sleeping room. Even though Chris is 6’1″ tall (185cm) with broad shoulders, we were both able to sleep next to each other comfortably with room to spare. The second sleeping area is made by converting the dining table in the main area. There is privacy curtain that separates the two sleeping areas.

Afbeelding
The windows can be opened at night (not while driving though) to let in a nice cross breeze. There are mosquito screens and privacy screens on every window.

Extra Features
•220V converter for electrical appliances
•Two double prong outlets on fridge and two additional double prong outlets next to the TV (one of which is used by the TV)
• Wifi and GPS, which can be provided by requesting in advance
• Onboard first aid kit
• 5kW generator
• Freshwater, grey water, and sewage tanks
• Automatic transmission with four-wheel drive and ABS

The Cost

Campervan Thai offers three different vehicle sizes:
• Small (Terra): 6,000 baht ($180 USD) per night
• Medium (Zil): 9,000 baht ($270 USD) per night
• Large (Vega): 12,000 baht ($360 USD) per night


http://tielandtothailand.com/exploring- ... rvan-thai/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Reis Thailand juli 2016

#8 Bericht door brake034 » donderdag 13 augustus 2015, 14:57

Via de voordeur van Special Journey kom je niet binnen: http://specialjourney.com/
Via de achterdeur wel, maar het lijkt me niet zo een vertrouwen wekkende site? http://specialjourney.com/peter.php
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#9 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 15:04

pffffffffffffffff
Dan maar optie 2?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Reis Thailand juli 2016

#10 Bericht door brake034 » donderdag 13 augustus 2015, 15:08

Ben bang van niet.
Het was Bill Gates die sprak over 3 soorten ware:
-Er is Hard Ware
-Er is Soft Ware
-En er is Dream Ware

Website 2 is vast dream ware, maar laat het me weten als ik het mis heb :thumbsup:
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#11 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 15:10

Is het weer tijd voor......... ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Reis Thailand juli 2016

#12 Bericht door Rens » donderdag 13 augustus 2015, 15:21

En waar vindt je de broodnodige ondersteuning die je met een camper nu eenmaal zo af en toe nodig hebt en dan bedoel ik dus water laden, toilet legen en dat soort zaken? IK heb wel eens een camping gezien in Thailand maar dat was altijd minimaal aan faciliteiten en dergelijke, een paaltje voor stroom heb ik niet gezien. Want je gaat mij niet vertellen dat je zonder airco slaapt in een camper-oven, zeker niet met kinderen. Op de accu`s met een inverter is een hele tijd te doen maar dan moet je voor een beetje airco toch wel een redelijke accubank aan boord hebben. Overigens het feit dat ik het niet gezien heb, dat betekent niet dat het niet bestaat, ik mis wel eens meer wat. :mrgreen:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#13 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 15:27

Ik heb er ook geen ervaring mee Rens,maar wilde gewoon aantonen dat er WEL campers te huur zijn.
Lees de reviews van mensen die al eens gehuurd hebben.........
Zelf lijkt het mij ook niets,maar een ieder z,n wens toch?

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis Thailand juli 2016

#14 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 16:57

brake034 schreef:
Via de voordeur van Special Journey kom je niet binnen: http://specialjourney.com/
Via de achterdeur wel, maar het lijkt me niet zo een vertrouwen wekkende site? http://specialjourney.com/peter.php
Op de fles,zo te lezen...............
Moest even zoeken......http://www.ttrweekly.com/site/2014/04/s ... rney-ends/

Website is nog in de lucht,zodoende eigenlijk mijn plaatsing.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Reis Thailand juli 2016

#15 Bericht door Manos » vrijdag 14 augustus 2015, 00:24

Ok Ron , ze zijn er maar je mag me 101 duizend bachtjes bijgeven maar ik ga er niet in maffen , geef mij maar leuk hotel met zwembad brrrrrr mag er niet aan denken .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”