Eurowings, nieuwe prijsvechter

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#106 Bericht door gerrit11 » donderdag 02 juni 2016, 09:20

nou,, we zijn met ze 4en, 2 kids af 3 jaar en 2 volwassenen.
De school vakantie begint op de 8e juli om 12u en op de 22e augustus weer naar school.
ik kijk dus vanaf die vrijdag de 8e tot zo'n beetje de 16e augustus. De oudste moet ff paar daagjes bijkomen voor ie naar school gaat..
die dagen schuif ik dan naar voren en langer korter.

Langer wil ik wel maar dan krijg ik weer die leerplichtambtenaar op me dak. (100,- per dag te laat op school)

vertrek, t liefs vanaf a.dam maar mocht t veel schelen dusseldorf of zo. vorig jaar vanaf dusseldorf met emirates, scheelde ons zo'n 450,- met a.dam, das incl auto parkeren 7 weken!! (parkos)
Maar nu zijn die prijzen anders, uiteraard. en de wachttijd, ik heb geen zin om 5 of 6uur midden in de nacht met 2 kinderen op een vliegveld te wachten dus heb als maximale reistijd zo'n 16u staan.

Ik heb ook gekeken naar bv me vrouw met 1 kleine en ik met ze broer samen, heb ik 2 jaar geleden gedaan met ik eva en zei klm.
scheelde half uurtje.

kijk maar naar die prijzen, 3000 komt eerst minimaal,, ja geen aeroflot natuurlijk!! 8-) [|(

Update; Maar ik heb net geboekt,idd met dat eurowings. was ietsie voordeliger (2550 incl 3 koffers) dan gister maar scheelde nog altijd ruim 1000 euro met elk andere en nu rechtstreeks. parkeren erbij a 141,- en klaar. over 5 weken zijn we weer in ons 2e thuisland!! 8-) 8-)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#107 Bericht door De Beweerder » donderdag 02 juni 2016, 15:20

neus hier is even rond, prijzen verschillen per dag !!
http://www.greenwoodtravel.nl/vliegtickets/#

Afbeelding

Afbeelding

succes.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#108 Bericht door gerrit11 » donderdag 02 juni 2016, 15:39

Ik zie t ja,, heb op de site gekeken en idd, ze geven die prijzen aan. wat je niet ziet is de vertrek en aankomsttijden of en hoeveel tussenlandingen, en daar zal t verschil zijn. nu vlieg ik rechtstreeks,, ja wel vanuit keulen, das tog 225 km rijden ..
Bedankt voor t meedenken :thumbsup:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#109 Bericht door jomel17 » vrijdag 03 juni 2016, 00:24

Op die site van Hua Thale vind ik die prijs van Thai Airways ook wel mooi nog geen 600 en 30 kilo pp
หลงรัก

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#110 Bericht door gerrit11 » vrijdag 03 juni 2016, 09:08

welke site,, als je googled zie je een plaatsnaam, meer niet.
maar ik heb al geboekt bij eurowings,, een keer kijken of dat wat word/is..
Laatst gewijzigd door gerrit11 op zaterdag 04 juni 2016, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#111 Bericht door Joep » vrijdag 03 juni 2016, 09:44

Eurowings is prima, maar het is en blijft een prijsvechter.
Zij hanteren het principe "You get what you pay".

Welke klasse heb je geboekt als ik vragen mag ??

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#112 Bericht door gerrit11 » vrijdag 03 juni 2016, 16:58

ik heb gewoon het basic genomen. uiteraard wel 3 x bagage erbij 180,-.
eten en drinken koop ik aan boord wel, zag en las dat een broodje smakelijk was en zo'n 3,- koste,, das goedkoper dan bij de pomp!!
warme maaltijd zo'n 10,-. dat overleven we wel. mocht het te krap zijn voor mij kwa stoel betaal ik daar wel bij.
Ff een keertje proberen, is t niks, dan niet meer.

vorig jaar met emirates, mooie vliegtuigen (a380 en 777 ) en redelijke service. maar dat vliegveld in dubai,,, wat een verschikking, wat een zooitje, wat een puinhoop!!
Dat personeel,, ze hebben t erover dat er 20 nationaliteiten aan boord zijn,, nou dat merk je. miscominucatie noem maar op, echt een puinhoop!! nooit meer!!

groet gerrit

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#113 Bericht door torkom » vrijdag 03 juni 2016, 17:14

gerrit11 schreef:ik heb gewoon het basic genomen. uiteraard wel 3 x bagage erbij 180,-.
eten en drinken koop ik aan boord wel, zag en las dat een broodje smakelijk was en zo'n 3,- koste,, das goedkoper dan bij de pomp!!
warme maaltijd zo'n 10,-. dat overleven we wel. mocht het te krap zijn voor mij kwa stoel betaal ik daar wel bij.
Ff een keertje proberen, is t niks, dan niet meer.

vorig jaar met emirates, mooie vliegtuigen (a380 en 777 ) en redelijke service. maar dat vliegveld in dubai,,, wat een verschikking, wat een zooitje, wat een puinhoop!!
Dat personeel,, ze hebben t erover dat er 20 nationaliteiten aan boord zijn,, nou dat merk je. miscominucatie noem maar op, echt een puinhoop!! nooit meer!!

groet gerrit

Hoe bedoel je "mocht het te krap zijn voor mij kwa stoel betaal ik daar wel bij" ?

Ik vind 10 a 11 uur vliegen een lijdensweg als ik te krap zit...en als het vliegtuig vol zit is er niks meer te regelen, daarom denk ik binnenkort weer met emirates te vliegen, de a380 heeft wat meer ruimte en die 3 uur in Dubai gebruik ik dan maar om de benen wat te strekken..

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#114 Bericht door gerrit11 » vrijdag 03 juni 2016, 21:51

ik zag dat ie halfvol zat,, en voor 90,- extra heb je een stoel voorin zag ik.

ja die 380 zit perfect en is echt veel stillen dan menig ander vliegtuig. jammer van dat vreselijke vliegveld...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#115 Bericht door Ben » maandag 06 juni 2016, 11:18

gerrit11 schreef:ik zag dat ie halfvol zat,, en voor 90,- extra heb je een stoel voorin zag ik.

ja die 380 zit perfect en is echt veel stillen dan menig ander vliegtuig. jammer van dat vreselijke vliegveld...

Dreamliner en A 350 zijn nog stiller [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#116 Bericht door elst99 » dinsdag 07 juni 2016, 07:51

Ik weet niet wat er mis is op het vliegveld in Dubai, ja groot, maar alles is goed aangegeven! Vriendelijke mensen als je wat vraagt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#117 Bericht door gerrit11 » dinsdag 07 juni 2016, 08:40

het vervoer van t vliegtuig naar t vliegveld, dat ging met de bus, die ree als een achterlijke door bochten, remde zo hard, mensen vlogen door de bus heen. aangekomen op t vliegveld moest je met een tram mee, het was best druk en iedereen moest zich door 1 deurtje :?: wringen met zo'n personeelslid die liep te schreeuwen, hurry up hurry up alsof de boel in de brand stond en wij een kudde schapen waren!! chaos !! uit de tram kwam je in een ander gedeelte waar het een puinhoop was van bouwafval en waar t personeel niet kon omgaan met de mensen naar hun bestemming te sturen, ze keken elkaar radeloos aan, communiceren maar met die walkytalky's.. aangekomen bij je vertrekhal of vliegtuig stond er zo'n alarm te gillen, zeker 20 min lang, iedereen probeerde terug of weg te lopen, werd gewoon niks aan gedaan, wat een mafketels daar zeg.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#118 Bericht door elst99 » dinsdag 07 juni 2016, 11:02

Jouw ervaring, niet leuk! Ik heb andere ervaringen en dat was heel relaxt, als je 3uur tussenlanding hebt, zul je dat niet ervaren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#119 Bericht door gerrit11 » vrijdag 10 juni 2016, 09:04

wij hadden op de heenweg een stop van 3 uur, terug dacht 1.5u. terug ging redelijk goed, hoewel je in de vertrekhal wacht bij t vliegtuig en niet zoals bij andere vliegvelden in zo arm bij t vliegtuig. nu was t dus heel druk met passagiers en iedereen die daar werkt, chaotisch.
Ik ben toch wel een keertje of 70 naar thailand gevlogeen de afgelopen 22 jaar maar dit was toch wel de slechtste ervaring kwa vliegveld. Vliegtuigen waren perfect. Brritisch airways en philipino Airways t slechts!!! En ik heb wat vliegvelden gezien door de jaren!!! :lol: :lol:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#120 Bericht door elst99 » vrijdag 10 juni 2016, 11:44

Heb ook veel ervaring, maar in Dubai was het voor ons geen probleem! Ideaal als je tijdens een vlucht niet kunt slapen 6 uur, er uit, lopen en vervolgens nog een keer 6 uur.
Fijn vliegtuig de 380 en genoeg beenruimte, voor ons beter dan een rechtstreekse vlucht! We gaan dan ook langer dan 14 dag of 3 weken en dan maakt een tussenstop dus niet veel uit.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”