reischema Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
janetjuhh87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2012, 03:26

reischema Thailand

#1 Bericht door janetjuhh87 » dinsdag 30 oktober 2012, 01:26

hallo,

Halfverwege januari 2013 ga ik samen met mijn vriend voor 3weken naar Thailand. Dit is voor ons beide de aller eerste keer dat we een verre reis gaan maken en kunnen dan ook wel wat tips en adviezen gebruiken.

Ik heb al een reisschema'tje gemaakt maar kom er toch niet helemaal uit en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

-aankomst bangkok 15 januari (hier willen wij 2 nachten verblijven)
-vervolgens naar Kanchanaburi ( 2 nachten evt 3 als jullie denken dat dit te kort is)
-Khao Sok National Park (tree top jungle safari 3 nachten/4 dagen)
-eiland hoppen<- zelf dacht ik aan Koh samiu en koh tao of koh phangan (beide eilanden 4nachten)
-eindigen in bangkok (3 nachten, 6 februari terug vliegen)

wij willen graag nog tussen Kanchanaburi en Khao Sok NP naar Chiang mai. Denken jullie dat dit haalbaar? Wij willen namelijk niet een volgepropte vakantie waarin we meer aan het reizen zijn dan aan het genieten. Wat adviseren jullie anders om nog naar toe te gaan.

In ieder geval alvast bedankt en wij wachten de reacties af.

Groetjessss

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: reischema Thailand

#2 Bericht door Jeanette » dinsdag 30 oktober 2012, 09:07

Volgens mij kun je Chiang Mai beter een andere keer bekijken. Het zal er - in januari - ook minder warm zijn als in ziud-Thailand.

Gaan jullie alles zelf boeken of nemen jullie de modules/bouwstenen?

--> modules of bouwstenen Thailand <-- (google dit)

Wat je opgeschreven hebt is vast wel een bestaande rondreis maar met modules zit je niet 3 weken met dezelfde mensen in de bus.


[|)

janetjuhh87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2012, 03:26

Re: reischema Thailand

#3 Bericht door janetjuhh87 » dinsdag 30 oktober 2012, 14:54

Bedankt voor je reactie Jeanette

het schema dat ik nu heb gemaakt hebben wij zelf uitgestippelt. Dus geen modules of bouwstenen.
De tickets en eerste 2 nachten in bangkok willen wij vast leggen. De rest van onze reis willen wij vast gaan leggen in Thailand, op advies van anderen.

Nu nog mijn vraag: Tussen kanchanaburi en khao sok NP willen wij nog ergens heen, alleen ik kom er momenteel nog niet uit. Raad je iets aan?

gr

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: reischema Thailand

#4 Bericht door Jeanette » dinsdag 30 oktober 2012, 22:04

Ach Janet, hier in Nederland worden het modules genoemd, daar heten het meerdaagse excursies.

Als je bedenkt hoe lastig het is om van Zeeland naar Groningen te reizen per bus en hoeveel tijd dat kost, dan snap je dat reizen in Thailand ook langdurig is.
Dus ik zou daar een meerdaagse excursie boeken naar de River Kwai.

De (nacht)trein naar het zuiden moet je wel van te voren boeken - 2de klas is prima - en als je dan in Surathani uitstapt is weer een meerdaagse excursie voor the tree tops het goedkoopst.
Daarna is misschien de nachtboot Surathani - Koh Tao leuk. Die heb ik zelf niet gedaan want Rob is snel zeeziek maar ik las ergens dat de bedden de zachtste zijn van heel Thailand.
Wel oordoppen meenemen. :mrgreen:

En na Koh Tao zou ik niks meer plannen. Zo gauw je het zat bent zoek je een volgend strand/eiland op.
Voor je het weet is het al weer tijd om gebruind en uitgerust weer naar Nederland te gaan.


[|)

janetjuhh87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2012, 03:26

Re: reischema Thailand

#5 Bericht door janetjuhh87 » woensdag 31 oktober 2012, 11:36

Sorry ik begreep je verkeerd over de Modules/bouwstenen

Verder bedankt voor de tips. Het heeft me aan het nadenken gezet!

Gr

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”