Inchecken AirAsia

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Inchecken AirAsia

#1 Bericht door joepattaya » zaterdag 07 juli 2012, 05:00

Gisteren even snel op-en-neer naar Singapore vanuit Bangkok.
In Bangkok ruim op tijd aanwezig voor het inchecken, maar aangezien ik online ingecheckt had en mijn boarding-pass ook al had, kon ik direct naar de gate zonder document-check. Bagage had ik niet.

In Singapore dacht ik hetzelfde te doen, dus ik was op tijd voor het sluiten van de gate (20 minuten voor vertrek). De incheck-balie voor de betreffende vlucht was dus al wel gesloten. Stond bij de Immigratie en daar zei men........"You need endorsement-stamp from AirAsia!" en daar ging het fout. Niet dezelfde truc als in Bangkok, maar men moest werkelijk mijn zelf uitgeprinte boarding-pass afstempelen.
Incheck-balie dicht en ondertussen ook te laat voor het boarden.............oplossing: Boeken voor de volgende vlucht welke 2 uur later zou vertrekken en SGD 241 armer.

Les geleerd: Zorg dat je altijd minimaal 45 minuten VOOR vertrek van het vliegtuig bij de incheck-balie staat ook al is het niet nodig (en DAT is vaak niet duidelijk).

Ben de afgelopen jaren zeker 10 keer vanuit Bangkok naar diverse bestemmingen op en neer gevlogen en in geen enkel geval is de procedure 'standaard'.

Een refund is natuurlijk niet mogelijk, behoudens de airport-tax.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Inchecken AirAsia

#2 Bericht door carpediem » zaterdag 07 juli 2012, 08:24

Haastige spoed is zelden goed
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Inchecken AirAsia

#3 Bericht door Edje » zaterdag 07 juli 2012, 16:55

Les geleerd: Zorg dat je altijd minimaal 45 minuten VOOR vertrek van het vliegtuig bij de incheck-balie staat ook al is het niet nodig (en DAT is vaak niet duidelijk).

En dit is al tig jaar duidelijk, zelfs voor binnenlandse vluchten waar ook ter wereld, dient men één uur vóór vertrek ingechect te hebben. Voor intercontinental zelfs al 2,5 uur, E- ticket of niet.
Groetjes; Edje

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Inchecken AirAsia

#4 Bericht door Borat » zaterdag 07 juli 2012, 18:29

Maar edje, joepattaya schrijft toch dat hij online ingecheckt had dus ruim op tijd voor vertrek. Feit dat er ineens een stempel op moet is een andere procedure die van te voren schijnbaar niet kenbaar is gemaakt.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inchecken AirAsia

#5 Bericht door joepattaya » zondag 08 juli 2012, 03:02

Borat schreef:Maar edje, joepattaya schrijft toch dat hij online ingecheckt had dus ruim op tijd voor vertrek. Feit dat er ineens een stempel op moet is een andere procedure die van te voren schijnbaar niet kenbaar is gemaakt.
Dat is inderdaad zo Borat.
Edje is het lezen aan het verleren sinds hij weer in de 'boonies' woont :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”