Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
xxlienxx
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 11 juni 2012, 11:04

Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#1 Bericht door xxlienxx » dinsdag 12 juni 2012, 14:35

Hallo allemaal,

Wij zouden graag in 2013 naar thailand voor 4 weken op vakantie willen.
Nu zitten we te denken aan de periode van 3 januari tot 3 februari, aangezien andere weken jammer genoeg niet mogelijk zijn ivm werk.

Ik hoor alleen van verschillende mensen dat deze maand ontzettend druk is ivm de vakantie van de lokale bevolking.
Hierdoor hebben we er al voor gekozen om niet rond de feestdagen te zitten maar al 3 dagen later te vertekken.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of het inderdaad af te raden is om in januari daar naar toe te gaan of dat het allemaal wel mee valt.

De verhalen die ik te horen heb gekregen zijn dat we alles van te voren al vast moeten leggen zoals hotels/guesthouses en excursies ivm de drukte.
Ons idee van de reis is alleen dat we zoveel mogelijk ter plaatsen willen kijken wat we doen en zelf bepalen wanneer we weer door gaan of ergens blijven hangen.

Ik zou graag jullie ervaringen eens willen horen en wat jullie adviezen zijn. Ik zou het namelijk jammer vinden om zo'n fantastische reis te gaan maken en er dan achter te komen dat we het beter niet hadden kunnen doen.

Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#2 Bericht door vleespet » dinsdag 12 juni 2012, 15:04

xxlienxx schreef:Hallo allemaal,

Wij zouden graag in 2013 naar thailand voor 4 weken op vakantie willen.
Nu zitten we te denken aan de periode van 3 januari tot 3 februari, aangezien andere weken jammer genoeg niet mogelijk zijn ivm werk.

Ik hoor alleen van verschillende mensen dat deze maand ontzettend druk is ivm de vakantie van de lokale bevolking.
Hierdoor hebben we er al voor gekozen om niet rond de feestdagen te zitten maar al 3 dagen later te vertekken.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of het inderdaad af te raden is om in januari daar naar toe te gaan of dat het allemaal wel mee valt.

De verhalen die ik te horen heb gekregen zijn dat we alles van te voren al vast moeten leggen zoals hotels/guesthouses en excursies ivm de drukte.
Ons idee van de reis is alleen dat we zoveel mogelijk ter plaatsen willen kijken wat we doen en zelf bepalen wanneer we weer door gaan of ergens blijven hangen.

Ik zou graag jullie ervaringen eens willen horen en wat jullie adviezen zijn. Ik zou het namelijk jammer vinden om zo'n fantastische reis te gaan maken en er dan achter te komen dat we het beter niet hadden kunnen doen.

Ik ben benieuwd!
Geen enkel probleem,de "vakantie"van de lokale bevolking beperkt zich tot 3 of 4 dagen.

:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#3 Bericht door Kees » dinsdag 12 juni 2012, 15:09

Valt reuze mee hoor. Ja het is in januari drukker dan gemiddeld, maar er is nagenoeg overal accomodatie te krijgen.
De prijzen liggen dan ook wel wat hoger. De maand januari is één van de beste maanden om in Thailand te vertoeven, redelijke temperaturen en nagenoeg geen neerslag.
Dus gewoon boeken en lekker de Hollandse kou ontvluchten.
Niet klagen, maar dragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#4 Bericht door Jeanette » dinsdag 12 juni 2012, 20:01

Januari is heerlijk in Thailand. Echt vol is het zelden of nooit. Wij overwinteren er nu voor het 6de jaar.
Daarvan hebben we de eerste jaren rondgereisd en de laatste 2 op 1 stekkie in Ban Phe gezeten.

Alleen (nacht)treinreizen zouden we nu nog vooruit boeken. Maar voor een eerste reis moet je doen waar je je goed bij voelt.

Scrijf maar op waar je interesse naar uit gaat, misschien krijg je goede tips.

[|)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#5 Bericht door joepattaya » woensdag 13 juni 2012, 02:45

31 december en 1 januari zijn vaak landelijke feestdagen.
2 januari wordt daar vaak aan vast geplakt, maar op 3 januari is alles weer bij het oude.

Chinees Nieuwjaar is in 2013 op 10 Februari, dus daar heb je qua drukte ook geen last van.

xxlienxx
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 11 juni 2012, 11:04

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#6 Bericht door xxlienxx » woensdag 13 juni 2012, 08:59

Fijn! Bedankt voor jullie antwoorden, dit stelt me gerust dat we in ieder geval toch nog lekker op vakantie kunnen!

Ben benieuwd, wil al echt zooo lang naar Thailand en nu gaat het er dan echt van komen gelukkig (jammer genoeg nog tot januari wachten :( )

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 13 juni 2012, 10:21

xxlienxx schreef: Hallo allemaal,

Wij zouden graag in 2013 naar thailand voor 4 weken op vakantie willen.
Nu zitten we te denken aan de periode van 3 januari tot 3 februari, aangezien andere weken jammer genoeg niet mogelijk zijn ivm werk.
Ik ben benieuwd!
Dit is 31 dagen en wel erg trickie om zonder visa te reizen. Er is dan maar 30 dagen toegestaan.
Je redt het net wel omdat je de 4de dan in Thailand aankomt.

xxlienxx
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 11 juni 2012, 11:04

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#8 Bericht door xxlienxx » woensdag 13 juni 2012, 12:53

Hallo Jeanette,

Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
Bedankt voor de tip! De kans is groter dan we pas de 4e vertrekken ipv de 3e dus dan is het helemaal geen probleem lijkt mij.

xxlienxx
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 11 juni 2012, 11:04

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#9 Bericht door xxlienxx » woensdag 13 juni 2012, 12:55

Jeanette schreef:Januari is heerlijk in Thailand. Echt vol is het zelden of nooit. Wij overwinteren er nu voor het 6de jaar.
Daarvan hebben we de eerste jaren rondgereisd en de laatste 2 op 1 stekkie in Ban Phe gezeten.

Alleen (nacht)treinreizen zouden we nu nog vooruit boeken. Maar voor een eerste reis moet je doen waar je je goed bij voelt.

Scrijf maar op waar je interesse naar uit gaat, misschien krijg je goede tips.

[|)

Jeanette, bedoel je met vooruit boeken ook echt vanuit Nederland boeken, of wanneer we daar zijn om dan alvast voor de week erop te boeken?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#10 Bericht door prajak » woensdag 13 juni 2012, 16:13

Als je de 3e vertrekt, is dat kort na middernacht ? Dan zul je waarschijnlijk op de 2e 'uitloggen' en de paspoortcontrole doorgaan.

Maar is er niet een regeling dat een paar uur te laat niet tot maatregelen leidt ? Dat moet Ben weten.......

Maar vertrek je uit NL op de 4e dan is er niks aan de hand als je hier de 3e vertrekt. Tenzij de 3e eigenlijk heel vroeg op de 4e is.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#11 Bericht door Jeanette » woensdag 13 juni 2012, 19:36

xxlienxx schreef: Jeanette, bedoel je met vooruit boeken ook echt vanuit Nederland boeken, of wanneer we daar zijn om dan alvast voor de week erop te boeken?
Ligt er aan of de treinreis in week 1 plaatsvind.

Weet je al wat je wil gaan zien?
Bedenk wel dat het noorden dan wat frisjes kan zijn voor een tropische vakantie.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#12 Bericht door prajak » donderdag 14 juni 2012, 00:51

"...wat frisjes kan zijn ..."

Zeg maar gerust koud ! Zeker als je 'wild' gaat doen en een trektocht neemt en gaat slapen bij de lokale bevolking in de heuvels. Neem dus wat warms mee als je het noorden bezoekt in maand 11, 12 en 1.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand in Januari?? te doen met de drukte?

#13 Bericht door joepattaya » donderdag 14 juni 2012, 02:54

prajak schreef:Als je de 3e vertrekt, is dat kort na middernacht ? Dan zul je waarschijnlijk op de 2e 'uitloggen' en de paspoortcontrole doorgaan.

Maar is er niet een regeling dat een paar uur te laat niet tot maatregelen leidt ? Dat moet Ben weten.......

Maar vertrek je uit NL op de 4e dan is er niks aan de hand als je hier de 3e vertrekt. Tenzij de 3e eigenlijk heel vroeg op de 4e is.....
Dat met dat op de 30e dag door de douane gaan en op de 31e dag pas daadwerkelijk vertrekken moet je uitkijken. Is een grijs gebied en afhankelijk van de immigratie-beambte heb je wel of geen overstay.

Officieel dien je Thailand te verlaten op de 30e dag na aankomst (de aankomstdag meegerekend).
De problemen kunnen al beginnen bij het inchecken op bv. Schiphol: De visum-vrijstelling dekt je verblijf niet en je zou geweigerd kunnen worden bij binnenkomst op Suvarnabuhmi; de vliegmaatschappij heeft dan de verplichting je weer mee terug te nemen. Zij zijn het, die op Schiphol al moeilijk kunnen gaan doen.

Als je toch lekker naar Thailand mag en je hebt een dag overstay is er niets aan de hand. Het kost je niets en je krijgt hooguit een stempel in je paspoort met de vermelding dat je 1 dag overstay hebt. Ook deze stempel heeft geen consequenties voor toekomstige reizen naar Thailand.

DUS.......om mogelijke problemen voor te zijn:
- boek je vluchten zodanig dat er tussen aankomst en vertrek 30 dagen zit waarbij de eerste dag de dag van aankomst is en de dertigste dag, de dag van vertrek OF
- regel een toeristen-visum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”