Thailand September

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Thailand September

#1 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 29 mei 2012, 12:18

Hallo mensen

in september ga ik voor het eerst en alleen naar thailand (3 weken)

wat zijn nu de zaken die ik echt mee moet nemen, en wat kan ik beter thuis laten?
en hoe zit het met geldzaken, hier omwisselen of daar?

vast bedankt voor jullie tips

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Thailand September

#2 Bericht door Edje » dinsdag 29 mei 2012, 13:54

thaitaaipop schreef:Hallo mensen

in september ga ik voor het eerst en alleen naar thailand (3 weken)

wat zijn nu de zaken die ik echt mee moet nemen, en wat kan ik beter thuis laten?
en hoe zit het met geldzaken, hier omwisselen of daar?

vast bedankt voor jullie tips
Voor de eerste dag een set schone kleren, trek die aan en ga dan shoppen.
Alles verkrijgbaar in dit land.
PS, vergeet geld, paspoort en ticket niet. Geld overal te wisselen. ATM's op elke hoek van de straat, zelfs meer dan 7/11's en tatooshop's.

Prettige vakantie.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand September

#3 Bericht door prajak » dinsdag 29 mei 2012, 16:36

Als je in NL geld wisselt in baht, als het al kan bij de GWK, wordt jouw vakantie akelig duur.........

Tja, en wat je meeneemt. Ik weet niet of je vrijgezel bent..... Maar de maat van die dingen is hier wel kleiner dan in NL.
En of ze betrouwbaar zijn........

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Thailand September

#4 Bericht door ramsy1980 » dinsdag 29 mei 2012, 16:43

Waarom krijg ik ook steeds datzelfde advies als ik zeg dat ik naar Thailand ga?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand September

#5 Bericht door prajak » dinsdag 29 mei 2012, 16:49

Goed bedoeld hoor maar buiten de grote steden kom je er echt niet aan. Ik nam ze altijd mee. En vaak weer terug ook....

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Thailand September

#6 Bericht door ramsy1980 » dinsdag 29 mei 2012, 16:52

Als je echt gaat voor het vrouwelijke vertier zou ik ze echt uit NL meenemen, voor 20 euro per avond heb je makkelijk zat iedere avond een andere vrouw.
Helemaal mee eens, echter heeft het land zo veel meer te bieden dan een hotel kamer iedere avond ;-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand September

#7 Bericht door prajak » dinsdag 29 mei 2012, 16:57

20 Euro maar ? Devaluatie alom in Nederland ! Ik moet teruggaan, ik begrijp het ineens !

20 Euro; dat kost hier een 2 uur oliemassage al en voor extra vertier moet er meer uit de handen komen....... Blij dat ik al voorzien ben....

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Thailand September

#8 Bericht door Edje » dinsdag 29 mei 2012, 17:10

prajak schreef:20 Euro maar ? Devaluatie alom in Nederland ! Ik moet teruggaan, ik begrijp het ineens !

20 Euro; dat kost hier een 2 uur oliemassage al en voor extra vertier moet er meer uit de handen komen....... Blij dat ik al voorzien ben....
Mijnheer Prajak;

In PTY, zo ongeveer het duurste deel van Th.
Voor een goede olie massage in een gerenomeerde salon 250 p/u en 400THB voor 2 uur (geen ander vertier)
Voor echt vertier ben je met 1000 ook wel klaar :angel: :cheesy:
Dan zal het in de provincie Nong Khai toch iets goedkoper kunnen.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand September

#9 Bericht door prajak » dinsdag 29 mei 2012, 17:16

Mijnheer Edje, in de provincie Nongkhai vind je dit niet, maar in de stad Nongkhai liggen de prijzen echt hoger dan in de 'vertierplaatsen'. Al begrijp je natuurlijk dat ik dit maar van 'horen zeggen' heb [|(

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Thailand September

#10 Bericht door Edje » dinsdag 29 mei 2012, 17:25

prajak schreef:Mijnheer Edje, in de provincie Nongkhai vind je dit niet, maar in de stad Nongkhai liggen de prijzen echt hoger dan in de 'vertierplaatsen'. Al begrijp je natuurlijk dat ik dit maar van 'horen zeggen' heb [|(
Je geeft het zelf al aan: 5555
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand September

#11 Bericht door Ben » dinsdag 29 mei 2012, 17:45

Edje schreef:
prajak schreef:20 Euro maar ? Devaluatie alom in Nederland ! Ik moet teruggaan, ik begrijp het ineens !

20 Euro; dat kost hier een 2 uur oliemassage al en voor extra vertier moet er meer uit de handen komen....... Blij dat ik al voorzien ben....
Mijnheer Prajak;

In PTY, zo ongeveer het duurste deel van Th.
Voor een goede olie massage in een gerenomeerde salon 250 p/u en 400THB voor 2 uur (geen ander vertier)
Voor echt vertier ben je met 1000 ook wel klaar :angel: :cheesy:
Dan zal het in de provincie Nong Khai toch iets goedkoper kunnen.
PTY Duur Mwa Edje .
BKK het dubbele .

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Thailand September

#12 Bericht door Edje » dinsdag 29 mei 2012, 18:17

Ben schreef:
Edje schreef:
prajak schreef:20 Euro maar ? Devaluatie alom in Nederland ! Ik moet teruggaan, ik begrijp het ineens !

20 Euro; dat kost hier een 2 uur oliemassage al en voor extra vertier moet er meer uit de handen komen....... Blij dat ik al voorzien ben....
Mijnheer Prajak;

In PTY, zo ongeveer het duurste deel van Th.
Voor een goede olie massage in een gerenomeerde salon 250 p/u en 400THB voor 2 uur (geen ander vertier)
Voor echt vertier ben je met 1000 ook wel klaar :angel: :cheesy:
Dan zal het in de provincie Nong Khai toch iets goedkoper kunnen.
PTY Duur Mwa Edje .
BKK het dubbele .
Daarom met ingang van 01-06 terug naar Tat kha, Loei. En omdat ik voorzien ben geen :angel: :angel:
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand September

#13 Bericht door joepattaya » woensdag 30 mei 2012, 02:32

Nou Thaitaaipop........dat wordt dus de nodige condooms (ik zal maar man en paard noemen), geld, paspoort, internationaal rijbewijs en ticket. Verder niet te veel kleding.
Mocht je een leptop meenemen (of een ander middel om op het net actief te zijn) dan zou de stekker moeten passen in de Thaise stopcontacten.
Verder is hier alles te krijgen.......van afwasmiddel tot zwachtels.
Als je een normale kleding maat hebt dan is hier ook alles te koop. Met name zaken, genaamd Xport, Big Size, Export, FN hebben grote maten, maar misschien kun je beter terecht op de lokale markten en voor slechts THB 2000 een komplete zomer-out-fit kopen die je vervolgens in je hotel achterlaat.

Neem je contant geld mee dan wissel je om te beginnen op de lucthaven........pak 'm beet zo'n Euro 50 omwisselen is voldoende voor de taxi en de eerste dag. Daarna wissel je bij een bank in de buurt of bij 1 van de vele money-exchanges (even rond-shoppen).
Neem je geen contanten mee, pin dan direct bij aankomst op de luchthaven....direct achter Immigratie vind je de eerste ATM. Houd er rekening mee, dat ATM-transactie meestal THB 150 kost, dus pin niet al te kleine bedragen. Meestal kun je maximaal THB 20.000 (20 briefjes van 1.000 pinnen).
Ja, er zijn automaten die 30 briefjes geven en ja, er zijn ook automaten die geen THB 150 rekenen; daarmee is het woord "meestal" verklaard.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand September

#14 Bericht door joepattaya » woensdag 30 mei 2012, 02:48

Verder Thaitaaipop.......je visum.......dat heb je dus niet nodig. Je gaat 3 weken en dat valt binnen de 30 dagen die je bij aankomst in je paspoort gestempeld krijgt. Dat stempel is GEEN visum, maar een "toestemming tot verblijf" van 30 dagen. Dit hele gebeuren heet "visum vrijstelling".
Je krijgt in het vliegtuig vrijwel zeker een arrival/departure card uitgereikt; zorg dat je die volledig invult en tekent. Hou daarvoor je paspoort en boarding-pas bij de hand.....voor de gegevens.
De ingevulde kaart wordt bij aankomst door immigratie gesplitst en de departure-card wordt in je paspoort geniet.........verlies deze niet!

Blijf verder ver weg van drugs. Het in bezit hebben van welke drugs dan ook in welke hoeveelheid dan ook wordt zwaar afgestraft.

Mocht je toch per ongeluk tegen een (tijdelijke) partner oplopen........de minimum leeftijd voor het bezoek aan een bar is 20 jaar, de minimum-leeftijd om in een bar te mogen werken is 18 jaar. De wettelijke toegestane minimum leeftijd voor het hebben van een sexuele relatie met wederzijdse instemming is 18 jaar. Vraag (bij twijfel) altijd naar de ID-card. Ligt de geboorte-datum voor xx-09-2537 dan zit je goed (wettelijk gezien).

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thailand September

#15 Bericht door Jim » woensdag 30 mei 2012, 06:32

joepattaya schreef:de minimum leeftijd voor het bezoek aan een bar is 20 jaar, de minimum-leeftijd om in een bar te mogen werken is 18 jaar
grappig :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”