Airberlin Via Abu Dhabi

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Airberlin Via Abu Dhabi

#1 Bericht door Ben » maandag 26 maart 2012, 17:02

Check de stops

voorbeeld van 23 augustus BKK DUSS
Vertrek Aankomst Carrier Vluchtnr.
20:35 Bangkok, BKK 00:05 Abu Dhabi, AUH (EY) 4025
02:30 Abu Dhabi, AUH 07:00 Berlijn, BER (AB) 7495
08:20 Berlijn, BER 09:30 Düsseldorf, DUS (AB) 6439

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#2 Bericht door ron » maandag 26 maart 2012, 18:18

Zijn die stops ook overstappen naar andere vliegtuigen Ben?

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#3 Bericht door Ben » maandag 26 maart 2012, 18:47

ron schreef:Zijn die stops ook overstappen naar andere vliegtuigen Ben?

Groet Ron.

Ja is overstap welliswaar kort maar toch .
kijk op de website en kies een vlucht klik op de + en je ziet wie je gaat vliegen
overstap naar etihad bv
sommige vluchten met 2 x overstappen bv in berlijn en munchen dan nog een keer in Abu Dhabi dat gaat ze klanten kosten .zeker tegen de prijzen die ze nog handhaven.

Airberlin rechtstreek zover ik kan zien is gedaan .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#4 Bericht door Wouter_Udon » maandag 26 maart 2012, 20:21

Ben schreef:
ron schreef:Zijn die stops ook overstappen naar andere vliegtuigen Ben?

Groet Ron.

Ja is overstap welliswaar kort maar toch .
kijk op de website en kies een vlucht klik op de + en je ziet wie je gaat vliegen
overstap naar etihad bv
sommige vluchten met 2 x overstappen bv in berlijn en munchen dan nog een keer in Abu Dhabi dat gaat ze klanten kosten .zeker tegen de prijzen die ze nog handhaven.

Airberlin rechtstreek zover ik kan zien is gedaan .

Klopt, AB stopt aan het eind van deze maand met rechtstreekse vluchten DUS-BKK.
En een deel van de route met een stop in Abu Dabi wordt nu gedaan Etihad.
Live your dream, don't dream your life.

JanD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 21 mei 2012, 11:13

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#5 Bericht door JanD » dinsdag 22 mei 2012, 13:06

AB is inderdaad gestopt met vliegen op BKK. Ook op de site van Etihad kan je nog wel DUS-BKK selecteren maar dan zal je toch via Abu Dhabi moeten.

Heb ook niet echt het idee, dat de tarieven erg gewijzigd zijn (in positieve zin dan)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#6 Bericht door ron » zondag 27 mei 2012, 05:20

Mijn ervaring met Etihad vliegen vanuit Dusseldorf.

Had ook AB geboekt maar werd door Etihad uitgevoerd.
Dusseldorf is een kleine luchthaven,waar we snel geholpen werden bij de ticket-balie.
Toiletten waren zeer smerig,en de prijs/kwalitet voor een paar oude broodjes waren zeker niet voor herhaling vatbaar te noemen.

Met de maatschappij Etihad een prima ervaring opgedaan,maar de stoeltjes bevallen mij minder.
Waarschijnlijk omdat wij eigenlijk altijd EVA-evergreen vliegen........
Service van deze maatschappij is hetzelfde of zelfs beter dan bij EVA.
De service bij EVA heeft de laatste jaren ook te wensen over gelaten.

Overstappen in Abu Dhabi viel me vies tegen.
De twee uur die we daar voor hadden,hebben we echt nodig gehad aangezien we in een rij moesten aansluiten van ca.500 meter met zo,n vier personen naast elkaar.(dit dus voor de controle van de handbagage e.d)
Het beste te vergelijken met een flinke veestapel welke door een poortje gedreven worden om gemolken te worden.

Voor mij persoonlijk is dit de laatste keer geweest,maar waarschijnlijk zullen er zeker mensen zijn die erbij zweren om deze manier van reizen aan te bevelen aan anderen.
Kijk eigenlijk zelfs tegen de terugreis op,maar heb dan wel het voordeel dat mijn vrouw Jeab en zoon Kevin in Thailand blijven en ik dus alleen terug reis.
Voor de prijs heb ik het niet hoeven doen,aangezien ik voor twee volwassenen en 1 kind zo,n 2400 euro kwijt ben,plus 100 euro parkeerplaats.(parkeertarief valt mij reuze mee)

Hoop hiermee anderen die zich afvragen hoe het is om deze route te gaan doen,een stukje inzicht heb kunnen geven.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#7 Bericht door Harm » zondag 27 mei 2012, 10:21

Dank Ron,

Was al niet echt meer gecharmeerd van AB maar de prijs deed het hem, nu ik dit lees zeker niet meer en dan ook nog eens tegen de prijs van de directe vlucht.
Ga wel met de trein naar Schiphol ( geen parkeer kosten) en dan met EVA Of China
Misschien ga ik nog wel kijken of er iets direct uit Brussel naar BKK gaat maar dan moet dat aanzienlijk goedkoper zijn anders houden ze de aanbieding maar.
Ik ben namelijk pas op vakantie als ik ter plaatse ben, een vlucht met een vliegtuig is voor mij afzien en niet bepaald een pretje. Alleen dat verplichte 12 uur of langer zitten is al een hele opgave en dan ook nog eens als haringen in een ton.
Nee dank je wel.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#8 Bericht door Loe » zondag 27 mei 2012, 11:54

future expat harm schreef: Alleen dat verplichte 12 uur of langer zitten is al een hele opgave en dan ook nog eens als haringen in een ton.
Nee dank je wel.
Daarom kies ik juist om een tussenstop halverwege. Met de Emirates van Dusseldorf altijd zeer tevreden geweest. Nu ga ik 15 juni met Airberlin/Ethihad met tussenstop in Abu Dabi. Ik zal wel zien wat de overstop inhoud, maar voor een prijsje van 530 retour all inn mag je ook niet te veel klagen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#9 Bericht door elst99 » zondag 27 mei 2012, 12:19

Loe, dat is echt goedkoop! Een trip van 2 of 3 weken?
Heb vorig jaar november geboekt bij AirBerlin, in April pas de mededing dat er geen rechtstreekse vluchten naar Düsseldorf meer waren, toch nog een vlucht kunnen boeken weliswaar 4 dagen later, voor ons geen probleem, maar nu wil ik de vlucht van medio september veranderen, i.v.m. Geboorte kleinkind, nu maken ze allerlei problemen.
Vervolgens weet ik niet wat er met de service,aart gebeurt, of de 32kg nog mogelijk is en dat maakt het allemaal niet leuker!
Deze week maar weer is bellen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#10 Bericht door Harm » zondag 27 mei 2012, 12:26

Overstappen in Abu Dhabi viel me vies tegen.
De twee uur die we daar voor hadden,hebben we echt nodig gehad aangezien we in een rij moesten aansluiten van ca.500 meter met zo,n vier personen naast elkaar.(dit dus voor de controle van de handbagage e.d)
Het beste te vergelijken met een flinke veestapel welke door een poortje gedreven worden om gemolken te worden.


Ron, je blijft toch op het internationale gedeelte van de airport??
Waarom moet je dan weer in de rij om gecontroleerd te worden??
Of ben je in die 2 uur van het airport af geweest??
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#11 Bericht door Edje » zondag 27 mei 2012, 13:37

elst99 schreef: of de 32kg nog mogelijk is
Neen. deze was alleen mogelijk bij een verblijf van meer dan 30 dagen op de eind bestemming.
Allemaal verdwenen, OF je moet in het bezit zijn van een Member Gold card van AB. Hoelang dit nog werkt moeten we afwachten.
Heb jaren lang met AB gevlogen maar de lol is er van af (mede door rechtstreekse vlucht)
Vanaf Brussel één airline rechtstreeks, TA, niet de goedkoopste maar wel 500% betere service.
Voor die 1x per 15 a 18 mnd dat ik nog vlieg een zeer goede optie.
Groetjes; Edje

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#12 Bericht door elst99 » zondag 27 mei 2012, 15:05

Nee Edje, als je een servicecard hebt kon je nog steeds 32 kg. meenemen, afgelopen april nog gedaan! Ook nog voordelig XL stoelen boeken, maar heb een email gekregen dat dat waarschijnlijk ook veranderd in Justfly, Fly Classic of FlyFlex met allemaal andere tarieven e/o het dan nog interressant wordt of is dat moet ik nog uitzoeken.
De servicecard was tot nu toe 60€ p.j.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#13 Bericht door prajak » zondag 27 mei 2012, 15:19

Ik ben meer dan 15 jaar terug eens met Gulf Air gevlogen met overstap in een zandbak en daarvan herinner ik me ook lange wachtrijen en volstrekt onoverzichtelijke aanduiding van welke gate je moest hebben. Vanaf die ervaring vloog ik Thai vanaf Amsterdam, en toen dat niet meer ging vanaf Frankfurt met een stukje KLM of Lufthansa naar/van Schiphol.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#14 Bericht door Loe » zondag 27 mei 2012, 17:09

Elst99,

Ja 530 is echt goedkoop en ik vlieg met Ethihad, waarvan de service ook goed is. Het was de laatste periode ik vlieg 15 juni en terug 26 juli. Na deze datum komt er meteen 200 euro bij.
De service van AB is inderdaad dagelijks slechter aan het worden, aan je gespaarde punten heb je ook niet veel meer. Je kunt alleen de basis kosten boeken voor 30000 maar ze boekten 40000 af(even nog bellen) De belastingen en alle extra kosten moet je contant betalen, voorheen kon je voor 0 euro vliegen enkele reis voor 40000 punten. De extra kosten zijn 2/3 van de totale kosten, dus weg voordeel.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#15 Bericht door Loe » zondag 27 mei 2012, 17:12

future expat harm schreef:Ron, je blijft toch op het internationale gedeelte van de airport??
Waarom moet je dan weer in de rij om gecontroleerd te worden??
Of ben je in die 2 uur van het airport af geweest??
Ook in Dubai moet je weer door controle ook al blijf je in de transfer ruimte, dus ik hoop dat die 500 meter 50 meter is als ik daar ben.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”