Airberlin Via Abu Dhabi

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#16 Bericht door robin33 » zondag 27 mei 2012, 17:33

Loe schreef:
future expat harm schreef:Ron, je blijft toch op het internationale gedeelte van de airport??
Waarom moet je dan weer in de rij om gecontroleerd te worden??
Of ben je in die 2 uur van het airport af geweest??
Ook in Dubai moet je weer door controle ook al blijf je in de transfer ruimte, dus ik hoop dat die 500 meter 50 meter is als ik daar ben.
Vraagje: hoe vaak gaan jullie en voor hoeveel moet je betalen?

Ik zelf ga gemiddeld 1 x in de anderhalf jaar.( nu toevallig laatste 3 jaar ieder x 1x daarvoor eens per 2 jaar).

Als ik dan dus zo weinig ga naar een jaar hard werken heb ik er best wat voor over om een directe vlucht te nemen van een vliegveld dichtbij , met een naar mijn ervaring goede airline.

Boek zelf wat extra beenruimte. Betaalde de laatste x 800 euro voor de eva air tussen klasse.. Perfect

Veel verdienen we niet maar ik heb het er dan voor over , vind het zelfs meestal een te klein vrschil om zelfs maar erover na te denken om het anders te doen...

Al begrijp ik dat als je met een grzin met kinderen ben het opgeteld verl word maar samen of alleen...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#17 Bericht door elst99 » maandag 28 mei 2012, 06:26

Heb tot nu toe altijd rechtstreeks gevlogen, de eerst 10 jaar Eva evergreen de luxe, prima! Alleen de tijden toen, 3 uur in de nacht niet fijn en AirBerlin vloog heen en terug overdag. Eva was alleen niet erg flexibel, het voordeel van airBerlin was dat je heen en terugvlucht afzonderlijk kon boeken, dat was voor ons ideaal, daar we 7/8 maanden gaan en dus geen jaarticket nodig hadden.
Ze hebben een servicecard waar je vergunstigingen mee kreeg en 32kg mocht meenemen en rechtstreeks op Bangkok vloog, met daarbij als je business vloog, een limousine je naar Hua Hin bracht.
Nu heb ik vorig jaar november geboekt en is alles veranderd, een week voor onze terugreis werd ons dat medegedeeld, gelukkig nog wel een rechtstreekse vlucht kunnen boeken een paar dagen later.
Maar in oktober zal dat niet meer gaan, dus ben ik benieuwd, vind ik persoonlijk een tussenstop niet zo erg, maar om nu in een lange rij te staan, niet zo aantrekkelijk, het is misschien wel goed even te lopen, goed tegen trombose zullen we maar denken.
Ben alleen benieuwd of de servicecard nog blijft ofdat die ook verdwijnt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#18 Bericht door pong » maandag 28 mei 2012, 11:36

die blijft, maar in andere vorm, beste Elst. Watv er dan precies aan extra's in zitten is vooralsnog afwachten.
Het is inderdaad meestal die overstap die behoorlijk verschillend kan uitpakken in hoe je die overstapvlucht beleeft. Staan in de rij en wachten valt dan niet aan te ontkomen, maar het verschiolt nogal hoe het wordt georganiseerd. AUH (heb zelf vaak =Etihad gevlogen) is meestal nogal menselijk en hulpvaardig als je bvb gehandicapt oid bent. Dat blijft een tip: schaam je er niet voor assistentie te vragen, dik maar wat aan als je wat hebt-dan krijg je een aparte ''butler'' met rolstoel e.d. die overal voorbijgaat.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#19 Bericht door Edje » maandag 28 mei 2012, 13:18

elst99 schreef:Nee Edje, als je een servicecard hebt kon je nog steeds 32 kg. meenemen, afgelopen april nog gedaan! Ook nog voordelig XL stoelen boeken, maar heb een email gekregen dat dat waarschijnlijk ook veranderd in Justfly, Fly Classic of FlyFlex met allemaal andere tarieven e/o het dan nog interressant wordt of is dat moet ik nog uitzoeken.
De servicecard was tot nu toe 60€ p.j.
En wat is de Member Gold Card dan :giggle: :giggle: :giggle: :giggle:
Groetjes; Edje

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#20 Bericht door elst99 » maandag 28 mei 2012, 13:55

Dat is weer wat anders!
Dan moet je 3 of 4 keer p.j. reizen, heb je nog meer vergunstigingen en heb je zo wie zo een hoop kg extra!
Voorheen was als je langer dan 30 dagen in Thailand verbleef 32 kg. Nu moet je daar een servicecard voor hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#21 Bericht door Ervee71 » maandag 28 mei 2012, 14:11

ron schreef:Mijn ervaring met Etihad vliegen vanuit Dusseldorf.

Overstappen in Abu Dhabi viel me vies tegen.
De twee uur die we daar voor hadden,hebben we echt nodig gehad aangezien we in een rij moesten aansluiten van ca.500 meter met zo,n vier personen naast elkaar.(dit dus voor de controle van de handbagage e.d)
Het beste te vergelijken met een flinke veestapel welke door een poortje gedreven worden om gemolken te worden.


Groet Ron.
Wij zijn in februari, met tussenstop in Abu Dhabi, vanuit Brussel vertrokken en moet zeggen dat het bij ons wel mee viel.Ik denk dat we alles bij elkaar een 10 tot 15 minuten moesten aanschuiven. Er waren op dat moment zo'n viertal poortjes open, waar "de kudde" doorheen werd gedreven.
GETROUWD OP 24-08-2011

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Airberlin Via Abu Dhabi

#22 Bericht door ron » donderdag 31 mei 2012, 10:03

future expat harm schreef:Overstappen in Abu Dhabi viel me vies tegen.
De twee uur die we daar voor hadden,hebben we echt nodig gehad aangezien we in een rij moesten aansluiten van ca.500 meter met zo,n vier personen naast elkaar.(dit dus voor de controle van de handbagage e.d)
Het beste te vergelijken met een flinke veestapel welke door een poortje gedreven worden om gemolken te worden.


Ron, je blijft toch op het internationale gedeelte van de airport??
Waarom moet je dan weer in de rij om gecontroleerd te worden??
Of ben je in die 2 uur van het airport af geweest??

Tja Harm,ik vond het ook raar,maar helaas.........
ps.We zijn direct van de ene gate naar de andere gelopen,en konden precies op tijd aan boord,dus geen tijd om even te roken of te shoppen.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”