Na 12 jaar Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Na 12 jaar Thailand

#16 Bericht door elst99 » zaterdag 11 februari 2012, 07:15

Het is hier ook topdrukte, heel veel Scandinaviërs die ieder jaar weer terugkomen en die de klappen van de bekende zweep kennen.
Maar de 1e of 2e keer toerist die is het Jan met de korte achternaam.
Zoals sommige al schrijven, zijn er leuke strandjes iets zuidelijker, maar daar moet je met taxi of motorbike naar toe, dus geen optie!
De meeste toeristen komen per vliegtuig, zoals men weet, als je dan nog een auto moet huren om een leuk strandjes te vinden, is het snel gedaan met de toeristen.
Corinneke jij bezoekt nu voor de 2e keer HuaHin, je kan dus geen oordeel geven hoe het hier was.
Q
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Na 12 jaar Thailand

#17 Bericht door Corinne » zaterdag 11 februari 2012, 10:07

elst99 schreef:Het is hier ook topdrukte, heel veel Scandinaviërs die ieder jaar weer terugkomen en die de klappen van de bekende zweep kennen.
Maar de 1e of 2e keer toerist die is het Jan met de korte achternaam.
Zoals sommige al schrijven, zijn er leuke strandjes iets zuidelijker, maar daar moet je met taxi of motorbike naar toe, dus geen optie!
De meeste toeristen komen per vliegtuig, zoals men weet, als je dan nog een auto moet huren om een leuk strandjes te vinden, is het snel gedaan met de toeristen.
Corinneke jij bezoekt nu voor de 2e keer HuaHin, je kan dus geen oordeel geven hoe het hier was.
Q
Ik geloof ook niet dat ik ergens een oordeel ergens over geef, ik heb alleen een stukje bijgedrage aan de topic.
Tuurlijk weet ik niet hoe het 12 jaar geleden hier was, maar ik kan mij daar een hele goede voorstelling van maken.
Het ging er mij om hoe men zich hier nog steeds goed kan vermaken met de mogelijkheden die er zijn.
En uiteindelijk ben ik van mening dat je dan eigen vervoer nodig hebt, zeker als je overwinterd.
Maar nogmaals, leven en laten leven. Ik respecteer een ieders keuze.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Na 12 jaar Thailand

#18 Bericht door driver » maandag 13 februari 2012, 20:33

elst99 schreef:Wat ervaringen opgedaan, leuke en minder leuke!
Wat opvalt is weinig kennis, zo wel bij "Rijken" als zeer arme, interesse in wereldgebeuren nihil. Geografie zelfs in Thailand slecht, onderwijs slecht. Kennis van een andere taal nihil, in Cambodje, Laos en Vietnam beduidend beter .
Lieve mensen, maar veel draait toch om geld, niet onbegrijpelijk, er is veel te Koop voor de farang en voor hen vaak onbetaalbaar, maar maakt de verhoudingen vaak minder gezellig, dus moet je steeds op je quivive zijn, dat is jammer.
Zeker de laatste paar jaar wordt het vooral in de toeristische oorden crimineler.
Gezichtsverlies is of wordt denk ik de grootste bottleneck, je met een kluitje het riet in sturen is niet zo moeilijk, maar gebeurt wel regelmatig.
Het overvragen van een prijs met soms wel 250% is ook niet pienter, daar knapt iedereen op af en tuint niemand meer in.
In Hua Hin is de afgelopen tijd gigantisch veel gebouwd, zowel huizen als hotels er is een overcapaciteit aan accommodatie, maar aan de infrastructuur niets, op het strand veel te weinig ligbedden, zodat de prijzen buitenproportie gestegen zijn, omdat er te weinig plaatsen zijn.
Je moet al om 8uur naar het strand voor een plekkie! Openbaar vervoer in Hua Hin is te weinig, er zijn er wel genoeg, maar daar maken de tuktuk en motortaxi's bezwaar tegen.
Misschien niet een optimistisch verhaal, maar wel de realiteit van het laatste jaar.
Jammer!
Misschien tijd om Hua Inn te verlaten na 12 jaar en het eens elders te gaan proberen in of buiten Thailand ?

mvg driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Na 12 jaar Thailand

#19 Bericht door Gardensafari » maandag 13 februari 2012, 22:32

Ach, jongens. Dit geldt voor heel veel landen.
En over 20 jaar ook voor Cambodja, Laos en Birma.
De landen met de meest vriendelijke bevolking zullen overleven.

Midden jaren '70 vierde ik vakantie in Tunesië.
Een Arabisch en dus islamitisch land.
Maar de bevolking was hartelijk en vriendelijk.
Oh ja, echt wel verkoperig en soms opdringerig, maar vele malen beter dan wat ik later in Egypte en Marokko heb ervaren.
Vanaf de jaren '80 zijn ze daar helaas in een vreselijke dictatuur terecht gekomen.
Maar in mijn beleving zijn het heel open, eerlijke en leuke Arabieren.
Zo zie ik de Thai ook.
Ze hebben een eigen cultuur en het toerisme heeft ze enigszins verpest.
Maar het zijn leuke en lieve mensen.

Cambodjanen, Laotianen en Birmezen moeten dat nog bewijzen.
Dat ligt niet aan de mensen, maar aan de mensonterende regimes.
Cambodja: een koninklijk communisme: wat mot je daar nu mee?
Laos, een volksrepubliek op afstand bestuurd door Vietnam: da's ook niks.
Birma: gaat het nu wel, of gaat het nu niet de goede kant op?

Als je in Azië wilt wonen met alleen AOW, dan zijn het prijstechnisch goede alternatieven.
Ik wacht nog even af.
Bovendien heb ik niet veel keus met een Thaise vrouw...

Maar of ik ooit nog ga wonen in Thailand?
De pensioengerechtigde leeftijd gaat in Nederland elke maand met een jaar omhoog....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Na 12 jaar Thailand

#20 Bericht door elst99 » maandag 13 februari 2012, 22:53

Zeg ook niet dat ik moeite met de Thai heb, integendeel, maar wel met hun expansie drift, zoals hier, waar als je in september komt, bijna alles leegstaat en er wordt als gekken gebouwd, terwijl er niet naar de infrastructuur gekeken wordt.
Ben zo bang dat de boem die het had en met de financiëlecrisis de ballon wel is uit elkaar gaat spatten.
En dan krijg je als er minder toeristen komen, voor veel Thaien, toch problemen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Na 12 jaar Thailand

#21 Bericht door driver » maandag 13 februari 2012, 23:35

Denk dat de gemiddelde Thai niet echt nadenkt over wat gaat komen maar meer bezig is met vandaag en iets vooruit plannen ?
Vlgs mij maakt de gemiddelde Thai zich niet zo gauw om iets druk maar daar kan ik ook fiks naast zitten natuurlijk maar als ik zag hoe bijv Suks moeder met de water overlast omging...heel rustig en relaxt onder het motto het komt wel weer goed.Maar als ik nu in jouw schoenen stond Elst dan zou ik me niet al te druk maken over alle veranderingen maar zelf misschien wat mee veranderen en het gewoon accepteren zodat je de komende jaren nog lekker kunt overwinteren waar dan ook want besef wel : Je behoort tot een groep mensen die de mogelijk heid heeft om dit te doen terwijl velen wel zouden willen maar het niet kunnen om wat voor reden dan ook.

mvg driver

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Na 12 jaar Thailand

#22 Bericht door Mart » dinsdag 14 februari 2012, 03:07

Ik heb Cha-am en in het bijzonder Hua Hin - sinds 1993 - zien veranderen van vissersdorp tot toeristen stad.
Het toerisme is daar de oorzaak van, dus in het bijzonder de buitenlanders, die na een leuke vakantie vol lof terug keerden met de mooiste verhalen, foto’s en maatkleding. Het werd steeds drukker. Steeds meer buitenlanders kochten er en huis, omdat het zo goedkoop was.
De projectontwikkelaars speelden daar gelijk op in. En nu ……. Leegstand.
Maatkleding was ook zo goedkoop, dus steeds meer “kleermakers” die zorgden voor werkgelegenheid en nu…….. veel zaken zijn gesloten en veel naai ateliers hebben geen werk meer.
Medicijnen, brillen enz enz waren ook zo goedkoop, steeds meer pharmacie's en opticiens.
Koffieshops waren er niet, koffie werd uit het buitenland mee gebracht, en nu ……. Over al.
Eet gelegenheden, de straat restaurant verdwijnen steeds meer, want de Thai heeft de Foodshop gevonden.
Vervoer van en naar de luchthaven, ook zo goedkoop. Iedereen nam en eigen taxi naar de luchthaven, en nu …….. we nemen een minibusje, is lekker goedkoop.
Vroeger koste benzine 12 b/liter en nu……. Bijna een euro
De oude bekende tuktuks warden verboden, daar door kwam er de opstap taxi.
De ontwikkeling staat niet stil, afbetaling werd gemeen goed. Eerst de telefoon apparaten, toen de brommers en de auto’s, gevolg …… iedereen loopt of zit te telefoneren, parkeren is een ramp geworden.
Bereikbaarheid. 12 jaar geleden was de weg van Bangkok naar Hua Hin nog 2 baans, en nu ….. hier en daar zelfs 2 x 3 baans. Ze hebben het toch voor elkaar gekregen.
Helaas is het vliegveld nog niet open voor het toerisme, maar dat komt ook nog wel.
Dat e r steeds meer Scandinaviërs naar Hua Hin gaan is het gevolg van het feit dat Phuket overvol en peper duur is, dus …. Dan maar naar het goedkopere Hua Hin.
Strand gebeuren, iedereen wil op de eerste rij zitten, op een piep klein stukje strand. Maar daar is een oplossing voor. Geen hotel of appartement boeken in het centrum, maar in zuidelijke richting gaan zoeken.

Ach, vroeger was alles anders en …. Die tijd komt niet meer terug.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Na 12 jaar Thailand

#23 Bericht door Ka2le » dinsdag 14 februari 2012, 03:40

Morgen is vandaag gisteren :cheesy:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Na 12 jaar Thailand

#24 Bericht door v@go » dinsdag 14 februari 2012, 22:38

Ka2le schreef:Morgen is vandaag gisteren :cheesy:
Net als dat cafe met het bord boven de bar "morgen gratis bier" :giggle2:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”