cheap tickets - tahi airways

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

cheap tickets - tahi airways

#1 Bericht door ilia » zaterdag 28 januari 2012, 03:49

Hallo

Ik heb een vlucht van Khon kaen naar BKK intern Geboekt bij "cheap tickets" voor een vlucht met Thai airways 02.02.2012 (Depart 20.10 and arrive 21.10)

A; Hoe lang voor vertrek moet ik op de luchthaven zijn in Khon Kaen ?
B; Op mijn "confirmation ticket" lees ik bij ...Airline Policies and Procedures
-----Price do not include baggage fees or other fees wich may be charged ....... (Wat moet ik mij daar bij voorstellen +/- nog een 500 Bath extra kosten ) Het normaal toegelaten gewicht van de koffer 20kg. en handbagage 7 Kg = is dit correct

C; Mijn aankomst is voorzien op 02.02.2012 21h10 BKK intern. en mijn vlucht naar Europa vertrekt op 03.02.2012 0h 50 (Heb ik volgens jullie tijd genoeg om me tijdig aan te melden aan de balie van "Egyptair" (ik vermoet 3 uur voor vertrek )


Met vriendelijke groeten

De Jean



TER INFO

Wagen en container inhoud laat ik voorlopig onder het beheer van mijn (ex) vriendin tot ik een beter alternatief heb (..VB..huis huren in de omgeving (+/-30km) van khon kaen en dit om de reden van goede hospilalen in Khon Kaen--- en ik ben een "hart patient" / niet erg ernstig hoop ik "2*STEND GEPLAATST 5 Maand terug )

Nogmaals dank aan alle leden voor hun advies op mijn vorige ONDERWERPEN

Have a nice day

ter info ; volgende week "vorst in europa over dag en 's avonds

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: cheap tickets - tahi airways

#2 Bericht door Mart » zaterdag 28 januari 2012, 09:15

Jean,
Ik heb meerdere keren gebruikgemaakt van genoemde vlucht - KK/BKK.
Normaal gesproken sta je om 22.00 uur met je bagage in de aankomst hal.
Met je karretje naar de lift en naar de vertrekhal gaan.
Dan heb je bijna nog 3 uur tijd voor inchecken.
Ik neem aan dat de bali van Egyptair pas 2 uur voor vertrek open ga.

Je mag normaal 20 kg bagage meenemen en ook wat handbagage, zonder meerprijs.

BTW wat kost een ticket via Cheap Ticket ?

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: cheap tickets - tahi airways

#3 Bericht door frans49 » zaterdag 28 januari 2012, 15:43

ilia schreef:Hallo

B; Op mijn "confirmation ticket" lees ik bij ...Airline Policies and Procedures
-----Price do not include baggage fees or other fees wich may be charged ....... (Wat moet ik mij daar bij voorstellen +/- nog een 500 Bath extra kosten ) Het normaal toegelaten gewicht van de koffer 20kg. en handbagage 7 Kg = is dit correct

Ik wil je zeker niet ongerust maken mede omdat ik geen ervaring heb met de door jou geboekte airline.

Wel even het volgende.
Ik heb de laatste maanden meer dan tien keer gevlogen met AirAsia.
Erg tevreden over maar je moet wel opletten.
Je kan, bij kopen op inetrnet van ticket, aangeven en betalen voor de hoeveelheid bagage.

Als je dat niet doet kan je voor rare verrassingen komen te staan.
Ik stond b.v. op Kuala Lumpur voor een vlucht naar Singapore.
Ik had 15 euro voor de vlucht betaald en 15 euro voor de bagage.
Voor mij in de rij bij de incheckbalie stonden twee klanten die de vlucht gekocht hadden via een "agent".
Toen vertelde ze mij dat ze $ 30 betaald hadden voor de vlucht en waren erg boos dat ze $ 100,-- moesten betalen voor hun koffer.

Moraal van dit verhaal. Goed opletten wat je boekt.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: cheap tickets - tahi airways

#4 Bericht door Mart » zaterdag 28 januari 2012, 17:17

frans49 schreef: Ik wil je zeker niet ongerust maken mede omdat ik geen ervaring heb met de door jou geboekte airline.
Moraal van dit verhaal. Goed opletten wat je boekt.
Jean, Thai Airways is de internationale luchtvaart maatschappy van Thailand, jammer dat de heer Frans dat nog niet weet. Dus wordt niet ongerust.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: cheap tickets - tahi airways

#5 Bericht door ilia » zondag 29 januari 2012, 02:48

@mart

Ik heb bij "cheaptickets" 3490 baht betaald all inn voor een enkele trip KK-naar BKK intern met Thai airways

TER INFO

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: cheap tickets - tahi airways

#6 Bericht door joepattaya » zondag 29 januari 2012, 03:31

Thai Airways is DE internationale carrier in Thailand, maar op nationale vluchten "verlagen" ze zich tot de low-cost carriers zoals AirAsia, NokAir, Orientthai, e.a. en ga je betalen voor "elke scheet".

Bij het boeken altijd opletten en kijken wat je nu eigenlijk krijgt voor je geld.

Bij AirAsia bijvoorbeeld kost het redelijk wat oplettendheid om de kosten laag te houden. De verzekering moet je echt weigeren (als je die niet wilt) en de kosten voor vastgelegde stoelen staan ook automatisch op de afrekening; ook deze kun je weigeren. Dit scheelt alleen al 2 x THB 250 + 2 x THB 65 voor een retourtje.

Probleem ontstaat als je met een internationale vlucht binnenkomt en door wil vliegen met een low-cost carrier; je gaat dan ineens veel betalen voor je bagage omdat je internationaal 20 -23 kg mag meenemen en dit is vaak al 2 klassen aan bagage-kosten bij een low-cost carrier.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: cheap tickets - tahi airways

#7 Bericht door frans49 » zondag 29 januari 2012, 05:01

Mart schreef:
frans49 schreef: Ik wil je zeker niet ongerust maken mede omdat ik geen ervaring heb met de door jou geboekte airline.
Moraal van dit verhaal. Goed opletten wat je boekt.
Jean, Thai Airways is de internationale luchtvaart maatschappy van Thailand, jammer dat de heer Frans dat nog niet weet. Dus wordt niet ongerust.

Misschien ook jammer dat heer Frans wel weet wat en wie Thai Airways is.
Zelf heb ik Thai Airways verschillende malen gevlogen van uit Europa naar Thailand.
Maar NOOIT een binnenlandse vlucht ermee gemaakt.
En daarom wil ik me dan ook niet uitspreken over wat wel en niet kan.
Sommige mensen doen dat wel en ik niet.
Goed lezen is ook niet voor iedereen weggelegd......
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: cheap tickets - tahi airways

#8 Bericht door Mart » zondag 29 januari 2012, 10:40

frans49 schreef:
Mart schreef:
frans49 schreef: Ik wil je zeker niet ongerust maken mede omdat ik geen ervaring heb met de door jou geboekte airline.
Moraal van dit verhaal. Goed opletten wat je boekt.
Jean, Thai Airways is de internationale luchtvaart maatschappy van Thailand, jammer dat de heer Frans dat nog niet weet. Dus wordt niet ongerust.

Misschien ook jammer dat heer Frans wel weet wat en wie Thai Airways is.
Zelf heb ik Thai Airways verschillende malen gevlogen van uit Europa naar Thailand.
Maar NOOIT een binnenlandse vlucht ermee gemaakt.
En daarom wil ik me dan ook niet uitspreken over wat wel en niet kan.
Sommige mensen doen dat wel en ik niet.
Goed lezen is ook niet voor iedereen weggelegd......
:clap:
Thai Airways is DE internationale carrier in Thailand, maar op nationale vluchten "verlagen" ze zich tot de low-cost carriers zoals AirAsia, NokAir, Orientthai, e.a. en ga je betalen voor "elke scheet".

Bij het boeken altijd opletten en kijken wat je nu eigenlijk krijgt voor je geld.
:happyno:

En zo gaat men het schip in.

Men weet het niet, men weet het wel :cheesy:

Op 02.02.12 kost een vlucht KK/BKK 2065 + 50 tax.( zie http://www.thaiairways.com/ )
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: cheap tickets - tahi airways

#9 Bericht door Ka2le » maandag 30 januari 2012, 02:59

joepattaya schreef:Thai Airways is DE internationale carrier in Thailand, maar op nationale vluchten "verlagen" ze zich tot de low-cost carriers zoals AirAsia, NokAir, Orientthai, e.a. en ga je betalen voor "elke scheet".

Bij het boeken altijd opletten en kijken wat je nu eigenlijk krijgt voor je geld.

Bij AirAsia bijvoorbeeld kost het redelijk wat oplettendheid om de kosten laag te houden. De verzekering moet je echt weigeren (als je die niet wilt) en de kosten voor vastgelegde stoelen staan ook automatisch op de afrekening; ook deze kun je weigeren. Dit scheelt alleen al 2 x THB 250 + 2 x THB 65 voor een retourtje.

Probleem ontstaat als je met een internationale vlucht binnenkomt en door wil vliegen met een low-cost carrier; je gaat dan ineens veel betalen voor je bagage omdat je internationaal 20 -23 kg mag meenemen en dit is vaak al 2 klassen aan bagage-kosten bij een low-cost carrier.
Ander nadeel van Air Asia is dat je, wanneer je het vliegtuig uitstapt, nog een stuk met AirAsia-bus richting de terminal moet. Dat kan oplopen tot 15-20 minuten. Op zich geen ramp, maar in combinatie met de andere nadelen (bijbetalen voor bagage, geen snack, minder service) voor mij vaak reden om iets meer te betalen en voor Thai Airways te gaan.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: cheap tickets - tahi airways

#10 Bericht door joepattaya » maandag 30 januari 2012, 13:21

Mart schreef:
Thai Airways is DE internationale carrier in Thailand, maar op nationale vluchten "verlagen" ze zich tot de low-cost carriers zoals AirAsia, NokAir, Orientthai, e.a. en ga je betalen voor "elke scheet".

Bij het boeken altijd opletten en kijken wat je nu eigenlijk krijgt voor je geld.
:happyno:

En zo gaat men het schip in.

Men weet het niet, men weet het wel :cheesy:

Op 02.02.12 kost een vlucht KK/BKK 2065 + 50 tax.( zie http://www.thaiairways.com/ )
Ja Mart, en wat krijg je daar dan voor....hoeveel bagage mag je meenemen, kun je je seat gratis kiezen, kun je online inchecken, hoe zwaar mag je handbagage zijn en mag er dan ook nog een extra laptop tas mee? Als je dat dus niet weet, dan loop je het risico dat je inderdaad het schip ingaat bij het inchecken.
Ik weet het inderdaad niet en om dat te weten te komen, zal ik naar de website van Thai Airways moeten om de voorwaarden door te lezen...........lijkt me dat men dat zelf ook kan. :neus:

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: cheap tickets - tahi airways

#11 Bericht door ilia » dinsdag 31 januari 2012, 02:47

Ik was al blij dat het maar 3490baht was ,'k Had voordien gekeken bij thai airways en toen (dd20.01.2012) was het +/-4095 baht , Toch bizar hoe die prijzen schommelen !

DUS, volgende maal (NOG) beter uitkijken en wat meer tijd spenderen aan het boeken en lezen van de bijlagen ivm bagage ,etc,

Ik weet Nederlanders zijn daar zeer goed in , ook op een InterN. Vlucht zie je vaak nederlanders die het klaarspelen op een nachtvlucht 3 zitplaatsen te bemachtigen en zo lekker te kunnen slapen , 'k Vraag me steeds af "Hoe doen die Nederlanders dit" = een aangeboren 6de zintuig voor vluch zaken in te schatten ?

Toch aan alle forum schrijvers nog een zonnig verblijf hier in het mooie thailand ,terwijl ik in het koude België verblijf om even alles netjes te evalueren.
mvg

de Jean

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: cheap tickets - tahi airways

#12 Bericht door Mart » dinsdag 31 januari 2012, 03:14

joepattaya schreef: Ja Mart, en wat krijg je daar dan voor....hoeveel bagage mag je meenemen, kun je je seat gratis kiezen, kun je online inchecken, hoe zwaar mag je handbagage zijn en mag er dan ook nog een extra laptop tas mee? Als je dat dus niet weet, dan loop je het risico dat je inderdaad het schip ingaat bij het inchecken.
Ik weet het inderdaad niet en om dat te weten te komen, zal ik naar de website van Thai Airways moeten om de voorwaarden door te lezen...........lijkt me dat men dat zelf ook kan. :neus:
Joe, het ging over Thai Airways, KK/BKK. Ik ben een FF, 20 kg bagage, als je vroeg incheck kan je een seat kiezen, mijn handgagage is nog nooit gewogen, in een laptoptas mag zelfs een laptop aanwezig zijn. Tijdens de korte vlucht, 55 minuten, krijgt men ook nog een hapje en een slokje :o

Bovendien kan men vanaf KK uitsluitend met Thai Airways vliegen :?

Maar je hebt gelijk :clap: Voor een cheap ticket wel even goed de voorwaarden lezen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: cheap tickets - tahi airways

#13 Bericht door ilia » zondag 05 februari 2012, 19:57

het vertrek was +/- 20 min vertraagd ----aankomst BKK 21.20 , ruime gratis parking in KK en ja , word enkel gebruikt door thai airways !!! ik was daar veel tevroeg en alle chops waren gesloten 'k ben dan maar naar het eerste resort gereden (+/_ 2km verder) en daar wat gegeten en gedronken in het restaurand !

mvg

De JEAN "ilia"

en parking in verdiepingen , kun je mooi binnen parkeren (overdekt) en ik denk GRATIS
Laatst gewijzigd door ilia op zondag 23 september 2012, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Sascha
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 12 februari 2012, 05:33

Re: cheap tickets - tahi airways

#14 Bericht door Sascha » donderdag 16 februari 2012, 19:45

Ik heb al veel gevlogen met Air Asia en voor zo"n binnelands vluchtje van een uurtje maakt het mij niet uit of ik eten en drinken krijg of niet. Ik koop nog wel een blikje voor ik instap. Het is idd wel altijd je bagage appart betalen maar voor 20kg is het net boven de 300baht dus zo erg is dat ook weer niet. En wie klaagt er dan als hij 2000baht moet betalen voor van BKK naar PHK te vliegen.....ik niet hoor. Mijn handbagage is nog nooit gewogen en daar zit soms ook wel 10kg in.

Kleine lettertjes zijn er bij elke maatschappij dus je moet altijd alles goed lezen.

Groetjes
Sascha

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: cheap tickets - tahi airways

#15 Bericht door sunbird » vrijdag 17 februari 2012, 06:07

Nog steeds alleen ThaiAirways in KK, dat zal in de nabije toekomst veranderen . (KK is Booming)
Over AirAsia zeer tevreden,
voor 2 personen retour Singapore alles inbegrepen (+ hotel minder dan 400 euro) en inderdaad even goed kijken hoe je boekt, (wij hebben alleen handbagage)
Vorig jaar naar Bali minder dan 125 euro ook voor 2 personen (is wel promotie dus een korte tijd om te boeken )

Thai airways enkel Bkk -KK 2165 Bath .KK-BKK 2115 baht (op tijd boeken vluchten zijn bijna altijd vol 3 vluchten per dag)
Retourtje Bali is goedkoper ;)

Het resort vlak bij het vliegveld (maar 5 min lopen) is Rachawadee
http://rachawadeehotel.com/racha_new2/index.php?lang=en
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”