Bagage airberlin

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Bagage airberlin

#1 Bericht door NieTan » zondag 15 januari 2012, 12:58

We vliegen as Dinsdag Met air berlin van Dusseldorf naar bangkok.
We hebben nogal wat spullen mee en weet niet of de toegestaande 20 kg voldoende voor ons is. We mogen ook nog eens per persoon 8 kg (incl laptop) aan handbagage mee nemen.

Hoe streng zijn ze bij het inchecken van de bagage? Word de hand bagage ook gewogen?
We vliegen met ze tweeen betekent het dat we samen 40 kg mee mogen nemen?

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: Bagage airberlin

#2 Bericht door gjastip » zondag 15 januari 2012, 14:03

De tijd van tolerantie is voorbij en yes de handbagage wordt meegewogen.
In het verleden mocht je bij een reisduur van 6 weken 35 kg meenemen maar ook deze maatregel is volgens mij ingetrokken.

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: Bagage airberlin

#3 Bericht door gjastip » zondag 15 januari 2012, 14:05

Oh ja nog vergeten het geldt inderdaad per persoon dus totaal 40 kg (over 'n paar kg meer doen ze niet moeilijk b.v. 2 kg)

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 918
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Bagage airberlin

#4 Bericht door jodokus » zondag 15 januari 2012, 14:23

Handbagage kunnen ze streng zijn over de afmeting (Deutsche Grundlichkeit), ze hebben een mal waar het in moet passen, een kilootje meer maakt dan niet uit.
Toch wel...

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Bagage airberlin

#5 Bericht door NieTan » zondag 15 januari 2012, 16:25

Het is voor mij de eerste keer dat ik met airberlin naar thailand vlieg, weet niet hoe hun met de bagage regels omgaan. Heb wel op de site enorme bedragen gelezen voor 1 extra kilo over bagage rekenen ze 30 euro.

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Bagage airberlin

#6 Bericht door Meritus » zondag 15 januari 2012, 18:13

jodokus schreef:Handbagage kunnen ze streng zijn over de afmeting (Deutsche Grundlichkeit), ze hebben een mal waar het in moet passen, een kilootje meer maakt dan niet uit.
@ jodokus .... Afbeelding en alle begeleidenden ...

Ja, da met die 'Duitse nauwkeurigheid' kloppt meestal, maar, die kan je dan ook ergens opzoeken. In dit geval bij Air Berlijn in het internet ... zelfs in het nederlands ...

Afbeelding

... hier ...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bagage airberlin

#7 Bericht door Ben » zondag 15 januari 2012, 19:14

Bagage 20 kg iets meer geen probleem handbagage 8 kg geen probleem

Mocht het meer zijn Check dan in online en ga naar de drop off balie afzonderlijk
van handbagage bied de 20 kg koffer aan je handbabage wordt wel later gescand
maar niet meer gewogen :idea:

Voor de verdere rest blijft het een lowcost carrier. de service wordt minder en minder
zullen binnenkort wel opgeslokt worden door Etihad die al een groot aandeel van Airberlin in handen heeft .

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Bagage airberlin

#8 Bericht door Ka2le » maandag 16 januari 2012, 03:09

Ik had laatst hetzelfde probleem en heb toen voor 79 euro (dat was de prijs afgelopen zomer) een topbonus Card gekocht. Met deze pas mag je extra bagage meenenen en krijg je een gereduceerd tarief bij extra bagage. Tenminste, indien je de extra bagage vooraf meldt. Op het vliegveld ben je sowieso duurder uit.

Exacte bedragen weet ik niet meer, maar bel ze even op. Het kan zijn dat je dit tot 48 uur voor de vlucht kan regelen. Daarna wordt het lastiger.

Succes!

Ter aanvulling: die 79 euro voor een topbonus Card betaal je per jaar. Je kunt deze echter direct na je vlucht per email opzeggen, dus dan is het eenmalig :cheesy:
Laatst gewijzigd door Ka2le op maandag 16 januari 2012, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bagage airberlin

#9 Bericht door Wouter_Udon » maandag 16 januari 2012, 10:12

En meer dan 1 kg overgewicht p.p. kun je gelijk betalen.
Live your dream, don't dream your life.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Bagage airberlin

#10 Bericht door NieTan » maandag 16 januari 2012, 10:58

Ben schreef:Bagage 20 kg iets meer geen probleem handbagage 8 kg geen probleem

Mocht het meer zijn Check dan in online en ga naar de drop off balie afzonderlijk
van handbagage bied de 20 kg koffer aan je handbabage wordt wel later gescand
maar niet meer gewogen :idea:

Voor de verdere rest blijft het een lowcost carrier. de service wordt minder en minder
zullen binnenkort wel opgeslokt worden door Etihad die al een groot aandeel van Airberlin in handen heeft .
Goeie tip Ben! Bedankt we gaan het op deze manier doen, 2x koffer aanbieden totaal 40 kg.
(we reizen samen 1 koffer zal rond de 22 kg wegen de andere rond de 18 kg geen probleem hoop ik?)

En dan hand bagage vol proppen met zware kleine dingen hopelijk wegen ze dit niet dan!

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Bagage airberlin

#11 Bericht door Champa » woensdag 18 januari 2012, 14:12

Ik heb vaak een rugzak met laptop als handbagage (vaak meer dan 8kg) en dan nog een handtas waar ook het e.e.a. in kan. En dan nog wat losse dingen in de hand.

Als truc heb ik ook weleens zware dingen om mijn middel vastgemaakt...haha...

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Bagage airberlin

#12 Bericht door Duiker » woensdag 18 januari 2012, 17:49

Op de nederlandse tv was een programma dat ging over nederlande goedkope airliners. Daarin werd bevestigd dat de truc met alles om je middel / in je jaszak werkt. Zeker bij de goedkope luchtvaartmaatschappijen telt iedere euro die ze binnen kunnen halen. Iemand van 90 kilo betaald evenveel als iemand van 60 kilo. En dat is niet schoon aan de haak gemeten. Tot nu toe teminste.

Maar ik zou met voor jou onbekende maatschappijen gewoon geen risico nemen, en alles van te voren wegen. Moet echt alles mee?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Bagage airberlin

#13 Bericht door Meritus » donderdag 19 januari 2012, 21:35

Duiker schreef:Op de nederlandse tv was een programma dat ging over nederlande goedkope airliners. Daarin werd bevestigd dat de truc met alles om je middel / in je jaszak werkt. Zeker bij de goedkope luchtvaartmaatschappijen telt iedere euro die ze binnen kunnen halen. Iemand van 90 kilo betaald evenveel als iemand van 60 kilo. En dat is niet schoon aan de haak gemeten. Tot nu toe teminste.

Maar ik zou met voor jou onbekende maatschappijen gewoon geen risico nemen, en alles van te voren wegen. Moet echt alles mee?
... iemand die tijdens de vlucht gaat pissen is minder zwaar? Of anders om ... als je niet gaat pissen moet je extra betaalen ... blijkt de idee van RYAN AIR ...

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Bagage airberlin

#14 Bericht door NieTan » vrijdag 20 januari 2012, 12:51

Inmiddels in Thailand aangekomen zonder problemen! We hadden van te voren online ingechecked. 2 koffers van 20,5 kg en 2 x hand bagage van 13 en 15,5 kg. De koffers hebben we bij het drop point afgegeven. Daarna zonder problemen met de hand bagage het vliegtuig in!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”