bangkok en koh chang eind juli

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
vanpoecke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2012, 13:52

bangkok en koh chang eind juli

#1 Bericht door vanpoecke » dinsdag 10 januari 2012, 17:04

Hallo, ik denk eraan om eind juli naar Bangkok te vliegen daar een paar dagen blijven dan met een minibus naar koh chang. IK reis met 2 volwassenen en 2 kinderen. Iemand ervaring? Hoe is het weer? Hoe zit het met malaria?

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 00:31

Re: bangkok en koh chang eind juli

#2 Bericht door ponchovogel » dinsdag 14 februari 2012, 22:35

minibus kan vast geregeld worden vanuit hotel, of in de buurt als je in de toeristenbuurt zit
zelf ga ik altijd naar ekamai bus station (naast skytrain halte ekamai) en dan kan je daar de bus pakken
pak de bus wel lekker vroeg...

in juli heb je best sterke stromingen en zijn er ook wel wat ongelukken gebeurt daar, dus met kids oppassen

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: bangkok en koh chang eind juli

#3 Bericht door pong » woensdag 15 februari 2012, 02:51

1. er is een eindeloze hoeveelheid busen-vliegtuigen *duur-BKKair) en minibusjes van BKK-niet enkel Ekamai- naar Trat of direct naar de ferrypier. Via HTL etc betaal je de extra commissie-tis maar hoe bezorgd je bent. Er is een site die de actuele info heeft (heb die voor 2-3 weken nog bijgewerkt) iets als kohchangeguide.com (was ooit whitesandspublications-met google kom je er wel).
2. ziektes etc laat ik aan dokters over. Chang is altijd bekend geweest dat de mlr er nog lang niet was uitgeroeid, maar zoals het meest gaat-in de overduidelijke toeristenzones-waar knusse gezinnetjes ongetwijfeld zullen bivakkeren-is het hooguit minimaal. Meer danger in de ehcte jungle-en wist je dat die muggen enkel steken na sunset? Dan ben je met je knusse gezinnetje niet meer in de jungle. In die kleine eilandjes nabij Chang is WEL en nog steeds verhoogd risico. ((zeer recente info van reisverzekering en de nare gevolgen van meldingen).

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: bangkok en koh chang eind juli

#4 Bericht door Mart » woensdag 15 februari 2012, 06:01

en wist je dat die muggen enkel steken na sunset?
Dat is beslist onjuist ! :happyno:

De Dengue mug is juist overdag actief :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”