kerst 2012

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
manonh87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 14 december 2011, 18:39

kerst 2012

#1 Bericht door manonh87 » woensdag 14 december 2011, 19:26

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook nog nooit in Thailand geweest. Nu gaan vrienden van ons dit jaar in de kerstvakantie naar Thailand. Zij hebben een heel duur ticket bij KLM geboekt, dus hier hebben we niet zoveel aan. Wij willen graag volgend jaar in de kerstvakantie (2012) naar Thailand. Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen bij het kopen van vliegtickets. Is 1000 euro rond deze tijd echt gemiddeld, of zijn er ook wel aanbiedingen zo nu en dan tegen een paar honderd euro goedkoper? Waarvandaan we vliegen maakt niet zoveel uit, NL-BE of DU, allemaal prima.. vliegen op BKK. We zijn totaal niet flexibel qua data aangezien we beiden nog studeren. Ik weet dat tickets pas over 2 maanden te krijgen zijn, maar misschien kan iemand mijn humeur alvast opvrolijken door zijn "goedkope;)" ervaring te delen? Anders ben ik bang dat ik mijn partner niet zover krijg mee te gaan, die gaat dan liever naar Amerika.. :(

Groetjes,

En alvast bedankt voor de antwoorden!

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: kerst 2012

#2 Bericht door afra » woensdag 14 december 2011, 21:15

Dit jaar had Eva air een aanbieding voor kerstavond. Voor mij te laat: was in mei al vol.
Ik weet het niet meer zeker maar had rond de 700 in mijn hoofd.
Eva is een hele goede maatschappij.(wij vertrekken er morgen weer mee :D )
Als je bij bmair of 333-travel boekt krijg je er ook nog een nacht Bangkok bij en de transfer.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: kerst 2012

#3 Bericht door Duiker » donderdag 15 december 2011, 00:05

Zelf boek ik de laatste tijd rechtstreeks bij china airlines. Daar koop ik alleen een ticket. En dat ongeveer 5 maanden voor vertrek. Ik denk dat je op die manier het voordeligst uit bent. Mijn reisperiode is in april en in oktober. Meestal betaal ik ongeveer €700,- Voor komende april was het iets van €730,-, en afgelopen oktober was het €680,-. Je zou eens kunnen kijken wat het zou kosten wanneer je dit jaar gegaan zou zijn. Dan heb je een indruk.

Maar als je een hotelkamer voor de 1e nacht wilt, dan kan je beter bij 333 of bmair of zo boeken.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: kerst 2012

#4 Bericht door pong » donderdag 15 december 2011, 02:01

allereerst dit; je kan/kon altijd pas 364 dagen voor de RETOUR boeken-dat is een erfenis van vroeger, toen er geen jaren bijstonden. Heel weinig airlines doen het voor langer vooruit (soms airberlin-vanaf DUS)
De goedkopere aanbiedingen komen niet per 2/1/12 op je scherm-airlines wachten op elkaar en volgen elkaar dan razendsnel op.-meestal zo rond febr/mrt-als er meer kijk is op de kerosineprijzen etc. Dan moet je razensnel toeslaan als je echt aan die periode gebonden bent en goedkoop wilt.
de bekende en al 100en keren herhaalde tips gelden ook dan: wees flexibel met je data, met een overstap is altijd minder als direct, onbekende airls of waarvan NLers vaak denken'zal wel slecht zijn'' zijn ook goedkoper-daarom kan die KLM altijd de hoofdprijs aanrekenen en soms/vaak is bvb vanaf DUS ook een stuk goedkoper. Let heel goed op de voorwaarden die bij elk ticket plakken-over omboeken, cancellen etc, en licht je in.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: kerst 2012

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 15 december 2011, 03:03

Half-om-half off topic:
Als je rond de kerst naar Thailand gaat, zorg dan dat je in een hotel terecht komt, waar je niet ook nog eens extra MOET betalen voor een gezellige kerstavond.
De hotel-rates liggen al een stuk hoger (het is tenslotte hoogseizoen), maar het hotel stelt vaak ook nog deelname aan de Kerstavond en Oudjaarsavond verplicht.
Dit kan uiteenlopen van THB 400 per persoon per avond tot wel THB 8,000 per persoon per avond.

Op hotelsites en boekings sites MOET dit apart vermeld zijn!!

Een voorbeeldje van Amari in Pattaya......schrik maar gerust van de prijs:
"The above rates are subjected to compulsory gala dinner for 31 Dec - 7,850 THB per adult / and for 31 Dec - 3,925 THB per child/"
Compulsary betekent: verplicht!!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: kerst 2012

#6 Bericht door Duncan » donderdag 15 december 2011, 17:09

Valk voor Kerst is het vliegticket duurder dan tijdens de Kerst.
Ik heb 3 dagen geleden geboekt ( vlieg maandag ) voor iets minder dan 1000 euro.
Duur, maar het was een "moetje", wilde eigenlijk pas half januari gaan.
Wat betreft hotels, reserveer tijdig, wellicht dat dat in de prijs scheelt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”