ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#16 Bericht door mooatje » maandag 28 november 2011, 20:59

Ik heb al verschillende malen gevlogen met China Airlines en die hebben steeds alles geaccepteerd.Zowel met een Belgische ID of een Belgische verblijfsvergunning.
Ik denk dat het probleem is dat kantoorbedienden weinig af weten van de praktische regeling.
Vraag daar maar eens inlichtingen aan.De bedienden aan de incheckbalie zijn daarentegen wel op de hoogte.

Als je geen visum hebt,moet je doodeenvoudig met deze papieren kunnen aantonen dat je toegang krijgt in het land van aankomst.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#17 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 30 november 2011, 15:11

Beste Jim

Ik kan het verkeerdt hebben maar ook al ben je door de paspoort controle formeel gezien begeef jij je nog steeds op thais grond gebied en kan jij je er dus niet mee boarden met een nederlandse id kaart simpelweg omdat dat in een ander werelddeel geen geldig reisdocument is.
Ook zeg jij dat je met boarden eigenlijk inchecken bedoelt maar dat is wel een heel verschil.
Maar ben wel benieuwd of het gaat lukken op de mannier zoals jij die graag zal willen doen.

succes

m.v.g.bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#18 Bericht door Duiker » woensdag 30 november 2011, 16:03

Een paspoort is een reisdocument, en een id kaart is om je te kunnen legitimeren. Dat zijn twee heel verschillende zaken. Soms kan het een voor het ander gebruikt worden. Andersom vaak niet!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#19 Bericht door Jim » woensdag 30 november 2011, 16:50

mooatje schreef: Als je geen visum hebt,moet je doodeenvoudig met deze papieren kunnen aantonen dat je toegang krijgt in het land van aankomst.
dat lijkt mij ook.
Duiker schreef:Een paspoort is een reisdocument, en een id kaart is om je te kunnen legitimeren. Dat zijn twee heel verschillende zaken. Soms kan het een voor het ander gebruikt worden. Andersom vaak niet!
het is geen of of situatie.
het is een en en situatie ;)

met en een thais paspoort en een nederlandse verblijfsvergunning (wat helemaal geen reisdocument is) kan ze wel inchecken maar met en een thais paspoort en een nederlandse identiteitskaart niet?
that does not compute ;)

we zullen voor de zekerheid wel een paspoort laten maken, maar zeker eerst proberen te reizen met de id-kaart.
het resultaat post ik in maart wel ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#20 Bericht door Jim » zaterdag 21 april 2012, 15:56

nou we zijn weer terug en het was dus geen enkel probleem om in te checken en te boarden met een thais paspoort en nederlandse identiteitskaart.


in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst..
Laatst gewijzigd door Jim op zaterdag 21 april 2012, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#21 Bericht door prajak » zaterdag 21 april 2012, 16:00

Jim, het dragen van een +4 leesbril en het daarbij hanteren van een loep maken het nog niet echt gemakkelijk.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#22 Bericht door Jim » zaterdag 21 april 2012, 16:03

hahaha sorry prajak :)
met firefox kan je een paar keer op [control] + rammen .. dan wordt het wel groter ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#23 Bericht door prajak » zaterdag 21 april 2012, 16:05

Met IE ook hoor. Maarre...geldt dat alleen voor de computer ?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#24 Bericht door Duiker » zaterdag 21 april 2012, 17:16

Tsja Jim, of je begrijpt het niet, of je leest het niet. Je schrijft dat er met in ieder geval een thais paspoort gereisd wordt. Dat is dus een reisdocument zoals ik al schreef. Die ID kaart doet dan niet meer te zake. En een verblijfsvergunning is weer iets heel anders. Dat heeft met het verblijven te maken, niet met het reizen.

Probeer maar eens met alleen een ID kaart te reizen buiten europa. Dan merk je wel dat dat niet gaat. Binnen europa gaat dat wel. Met een in europa verkregen ID kaart teminste.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#25 Bericht door Jim » zaterdag 21 april 2012, 18:43

duiker,

je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld wordt.

de ID kaart vervangt in dit geval de verblijfsvergunning.
ja ja.. op beiden mag , respectievelijk, niet buiten de EU of schengen worden gereisd, maar dat is hier even niet relevant.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#26 Bericht door nbreeker » vrijdag 27 april 2012, 03:51

Jim schreef:net gedaan en volgens de china air muts kan het niet :roll:

zij: de id kaart is geen geldig reis document in thailand.

ik: ja, maar een VVR is dat ook niet.

zij: een VVR geeft haar wel recht op toegang tot nederland

ik: een ID-kaart ook.

zij: maar dan moet ze een geldig visum in haar paspoort hebben.

ik: een nederlandse heeft geen visum nodig voor nederland en een nederlandse id-kaart is een geldig visum voor alle EU landen.

Nu jij bent degeen die dwars ligt en ik kan me indenken dat die "muts "van China Air ook zegt "Zucht"als die iemand meenemen zonder dat alle papieren kloppen wordt ze op kosten van China air terug gestuurd.
Ze heeft een nederlands paspoort nodig met daarin haar verblijfs vergunning of een thai's paspoort met haar verblijfsvergunning.Je blijft maar doorzeiken over die stomme ID kaart.
China air verkopen vluchten en zijn er niet om te argumenteren over ID kaarten,maar je wilt natuurlijk weer lekker dwars liggen en het hun zo moeilijk mogelijk maken.

zucht.. red tape [|(
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#27 Bericht door Jim » vrijdag 27 april 2012, 06:30

nbreeker schreef: Nu jij bent degeen die dwars ligt en ik kan me indenken dat die "muts "van China Air ook zegt "Zucht"als die iemand meenemen zonder dat alle papieren kloppen wordt ze op kosten van China air terug gestuurd.
Ze heeft een nederlands paspoort nodig met daarin haar verblijfs vergunning of een thai's paspoort met haar verblijfsvergunning.Je blijft maar doorzeiken over die stomme ID kaart.
China air verkopen vluchten en zijn er niet om te argumenteren over ID kaarten,maar je wilt natuurlijk weer lekker dwars liggen en het hun zo moeilijk mogelijk maken.
ik mag de gene zijn die dwarsligt maar ik ben ook de gene die dus gelijk heeft gekregen.

je MAG op suwannapoem van china airlines inchecken met een thais paspoort en nederlandse ID kaart.

wees toch 's niet zo simpel om een callcenter chickie te blijven nababbelen als het bewijs gewoon al is geleverd....
Ze heeft een nederlands paspoort nodig met daarin haar verblijfs vergunning of een thai's paspoort met haar verblijfsvergunning
een nederlands paspoort met daarin een verblijfsvergunning :cheesy:
je lijkt die china airline muts wel...
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.

#28 Bericht door Ben » vrijdag 27 april 2012, 06:40

Jim schreef:
nbreeker schreef: Nu jij bent degeen die dwars ligt en ik kan me indenken dat die "muts "van China Air ook zegt "Zucht"als die iemand meenemen zonder dat alle papieren kloppen wordt ze op kosten van China air terug gestuurd.
Ze heeft een nederlands paspoort nodig met daarin haar verblijfs vergunning of een thai's paspoort met haar verblijfsvergunning.Je blijft maar doorzeiken over die stomme ID kaart.
China air verkopen vluchten en zijn er niet om te argumenteren over ID kaarten,maar je wilt natuurlijk weer lekker dwars liggen en het hun zo moeilijk mogelijk maken.
ik mag de gene zijn die dwarsligt maar ik ben ook de gene die dus gelijk heeft gekregen.

je MAG op suwannapoem van china airlines inchecken met een thais paspoort en nederlandse ID kaart.

wees toch 's niet zo simpel om een callcenter chickie te blijven nababbelen als het bewijs gewoon al is geleverd....
Ze heeft een nederlands paspoort nodig met daarin haar verblijfs vergunning of een thai's paspoort met haar verblijfsvergunning
een nederlands paspoort met daarin een verblijfsvergunning :cheesy:
je lijkt die china airline muts wel...
een nederlands paspoort met daarin een verblijfsvergunning
:cheesy: :cheesy: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”