Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Koenusss
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 26 april 2012, 12:53
Locatie: Zwolle

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#16 Bericht door Koenusss » woensdag 02 mei 2012, 13:00

Ik zat er aan te denken dit ook te gaan gebruiken tijdens onze komende rondreis maar dit is geen hele goede reclame :P
Mijn eigen site over rondreizen in Thailand :) Rondreis Thailand

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#17 Bericht door Gardensafari » woensdag 02 mei 2012, 15:56

Mij werd het spul zo'n 20 jaar geleden voorgeschreven voor een trip naar Borneo.

Mijn huisarts gaf mij toen al een foldertje meer waarin wat "mogelijke bijwerkingen" stonden.
Die waren onderveerdeeld in kortetermijnbijwerkingen en langeretermijnbijwerkingen.
Over die laatste hoefde ik mij niet druk te maken.
Mijn huisarts gaf aan dat ik 1 maand eerder met de kuur moest beginnen dan nodig was.
Want de kortetermijnbijwerkingen openbaarden zich bijna altijd al in de eerste zes weken.
Mocht ik er last van krijgen, dan konden we overstappen op (ik meen Paludrine).

Heb nergens last van gehad, gelukkig.
Ook niet van malaria.

En voordat de grapjurken weer beginnen: mijn huidige geestestoestand dateert van later, veel later.
De oorzaak heb ik ooit geweten, maar die ben ik nu vergeten.

PS mijn vriendin kon goedkoop aan Thaise longans komen, dus dat was weer smikkelen en smullen.
En nog net op tijd, want volgens mij is het seizoen bijna voorbij.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#18 Bericht door prajak » donderdag 03 mei 2012, 07:42

Lariam helpt een beetje tegen malaria; het zwakt de aanval af. Het helpt niet tegen beten van de mug die dengue verspreidt en ook niet tegen die andere muggenziektes, Japanse hersenvliesontsteking en elephantiasis. Dus waarom pillen slikken als je je ook tegen muggen kunt beschermen op een andere manier ?

Kleding, horren, muggenolie en dan liefst die Thaise blauw/witte flesjes, en op jouw hotelkamer even gif spuiten en dan de deur dicht en gaan eten. Horren controleren op gaatjes, desnoods leukoplast er op. En als je toch aan het controleren bent: kijk beddegoed na op beessies en op gif tegen beessies, de les van Chiang Mai.

Ik gebruik al 10 jaar niets aan pillen tegen muggen. Ik smeer wel dat spul dat ก.ย. 15 heet en een smeersel met de naam Sketelene en die bevatten resp. 25 en 12 procent DEET.

Ik meende dat men in NL geen malariapillen meer voorschreef als voorzorgsmaatregel, alleen bij bepaalde risicogroepen: hart, longen, rokers en zuipers....

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#19 Bericht door DeDe » donderdag 03 mei 2012, 10:16

prajak schreef:Lariam helpt een beetje tegen malaria; het zwakt de aanval af. Het helpt niet tegen beten van de mug die dengue verspreidt en ook niet tegen die andere muggenziektes, Japanse hersenvliesontsteking en elephantiasis. Dus waarom pillen slikken als je je ook tegen muggen kunt beschermen op een andere manier ?

Kleding, horren, muggenolie en dan liefst die Thaise blauw/witte flesjes, en op jouw hotelkamer even gif spuiten en dan de deur dicht en gaan eten. Horren controleren op gaatjes, desnoods leukoplast er op. En als je toch aan het controleren bent: kijk beddegoed na op beessies en op gif tegen beessies, de les van Chiang Mai.

Ik gebruik al 10 jaar niets aan pillen tegen muggen. Ik smeer wel dat spul dat ก.ย. 15 heet en een smeersel met de naam Sketelene en die bevatten resp. 25 en 12 procent DEET.

Ik meende dat men in NL geen malariapillen meer voorschreef als voorzorgsmaatregel, alleen bij bepaalde risicogroepen: hart, longen, rokers en zuipers....
Komen er ook andere Nederlanders naar Thailand dan? Vooral de laatste groep is rijkelijk vertegenwoordigd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#20 Bericht door Gardensafari » donderdag 03 mei 2012, 10:34

DeDe schreef:
prajak schreef:Lariam helpt een beetje tegen malaria; het zwakt de aanval af. Het helpt niet tegen beten van de mug die dengue verspreidt en ook niet tegen die andere muggenziektes, Japanse hersenvliesontsteking en elephantiasis. Dus waarom pillen slikken als je je ook tegen muggen kunt beschermen op een andere manier ?

Kleding, horren, muggenolie en dan liefst die Thaise blauw/witte flesjes, en op jouw hotelkamer even gif spuiten en dan de deur dicht en gaan eten. Horren controleren op gaatjes, desnoods leukoplast er op. En als je toch aan het controleren bent: kijk beddegoed na op beessies en op gif tegen beessies, de les van Chiang Mai.

Ik gebruik al 10 jaar niets aan pillen tegen muggen. Ik smeer wel dat spul dat ก.ย. 15 heet en een smeersel met de naam Sketelene en die bevatten resp. 25 en 12 procent DEET.

Ik meende dat men in NL geen malariapillen meer voorschreef als voorzorgsmaatregel, alleen bij bepaalde risicogroepen: hart, longen, rokers en zuipers....
Komen er ook andere Nederlanders naar Thailand dan? Vooral de laatste groep is rijkelijk vertegenwoordigd.
Nee, hoor.
Die zijn gewoon goed geïntegreerd :cheesy: :cheesy: :clap: :clap: :cheesy: :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#21 Bericht door prajak » donderdag 03 mei 2012, 15:15

Dede, ik bedoel toeristen. Wij 'blijvers' kijken wel uit de lever te vergiftigen met pillen. Er zijn leukere dingen om in de lever te stoppen zoals dat glas 'rood' waar ik nu tegenaan kijk en dadelijk aan ga beginnen.....

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#22 Bericht door DeDe » donderdag 03 mei 2012, 16:46

prajak schreef:Dede, ik bedoel toeristen. Wij 'blijvers' kijken wel uit de lever te vergiftigen met pillen. Er zijn leukere dingen om in de lever te stoppen zoals dat glas 'rood' waar ik nu tegenaan kijk en dadelijk aan ga beginnen.....
Proost, heb ooit eens gelezen dat zo'n glas rood zeer gezond is!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#23 Bericht door prajak » donderdag 03 mei 2012, 16:51

DeDe, goed gelezen doch met de nadruk op EEN per dag.

Tja, en op EEN been kun je niet staan.....dus je neemt er twee. En dan begint het te smaken en pak je een derde. Maar een auto op drie wielen of op drie poten loopt ook niet lekker, dus er komt een vierde glas..... en het drinken is gelegitimeerd..... Gelukkig houdt Kai een glaasje in het zeil..... Ze is niet-drinker en vindt dat wijngedoe maar niks....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 mei 2012, 12:26

Niet alleen Lariam is rotzooi maar het is nog veel meer mis met anti-malariamedicijnen:

126 Teletekst di 22 mei
***************************************
V Veel malaria-medicijnen slecht

***************************************
` Eenderde van de malariamedicijnen die
wereldwijd in omloop zijn,is slecht van
kwaliteit of zelfs namaak.Dat zegt een
Amerikaans onderzoeksinstituut.De
onderzoekers bekeken medicijnen uit
Zuidoost-Azië en Afrika.Malaria eist
elk jaar meer dan een miljoen levens.

Een groot deel van de onderzochte
medicijnen bevatte een te laag gehalte
aan werkzame stoffen.Mensen die die
medicijnen gebruiken,lopen het risico
dat die daardoor niet meer werken.

De studie bevestigt de resultaten van
onderzoek in Afrika,waaruit ook al
was gebleken dat er veel mis is met de
kwaliteit van de malaria-medicijnen.
***************************************

Alleen: welke medicijnen zijn fout en welke goed?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Anti-malariamiddel Lariam "zombiemedicijn"

#25 Bericht door prajak » dinsdag 22 mei 2012, 15:42

Een groot deel van die handel stinkt en via internet vertrouw ik ook weinig tot niets. Ik gebruik geen enkel malariamiddel want ik vergiftig mijn lever liever met een pilsje en een wijntje.... En er zijn muggenziektes te over waar de malariapil niets tegen kan aanrichten.

Een ander onderwerp in dit kader. Oma heeft last van kuchjes, ze is 77, slijm zit vast, enfin, de ouwedagskwaaltjes, en ze heeft daar een pilletje voor naast een lading pillen en pitamientjes en ze heeft zelfs een zoutpil tegen trombose en een plaspil om die zoutpil weer uit te plassen...het moet niet gekker worden...

Die kuchpillen zijn bijna op dus ik ga met het ziekenhuiszakje naar de apotheek en vraag of ze de naam kunnen lezen. Staat er geen naam op behalve die van oma.... Dan zoek ik wat anders tegen een kuchje en meneer de apotheker legt drie soorten medicijn op tafel tegen kuchjes en iedere soort bevat een minimale hoeveelheid anti-kuchspul en 500 mg paracetamol.

Paracetamol tegen een kuchje ? Dat lijkt op dat verrekte Tiffy spul waar ze je mee doodgooien hier en als je eens op de verpakking kijkt dat zit er in 500 mg paracetamol en een middeltje om slijm los te maken. En dan mag je per dag nemen, en dat is dan gelijk aanbevolen, ZES pillen ofwel 3 gram paracetamol. Dat is genoeg om de lever een oplawaai te verkopen waar de lever niet overheen komt.

Ik heb dus maar Strepsils gekocht want die helpen tegen een kuchje en Bisolvon, een broomproduct en erkend werkzaam als slijm moet los komen.

Er is meer mis dan fake medicatie. Fake instructies bijvoorbeeld. Maar ja, de omzetcijfers.......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”