Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#1 Bericht door Champa » zaterdag 24 september 2011, 17:52

Wie heeft ervaring met A'dam-London- BKK en retour met Britisch Airways?
Wachttijd is iets van 2 uur en voor iets meer dan 700 Euro.

Hoeveel bagage mag je meenemen? (ik ga 3-4 maanden weg)
De site is ...verwarrend. :crazy:

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#2 Bericht door fvliege » zaterdag 24 september 2011, 18:44

Champa schreef:Wie heeft ervaring met A'dam-London- BKK en retour met Britisch Airways?
Wachttijd is iets van 2 uur en voor iets meer dan 700 Euro.

Hoeveel bagage mag je meenemen? (ik ga 3-4 maanden weg)
De site is ...verwarrend. :crazy:
hallo Champa valt wel mee met de site, The dimensions of the bag should be:

•90cm x 75cm x 43cm (35.5 x 29.5 x 16 inches), including the handle, pockets and wheels en 23 kg. zou zeker niet meer mee nemen, wassen van kleding kost circa 40 bath p.kg en nieuwe kleding is spot goedkoop ./ ervaring zeer goed. fije reis toe gewenst :worshippy:

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#3 Bericht door mooatje » zaterdag 24 september 2011, 19:54

Heenreis normaal geen probleem.Terugreis is moeilijker als je maar 2 uur hebt.De tijd kan te kort zijn om tijdig door alle controles te geraken voor je volgende vlucht.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#4 Bericht door Champa » zaterdag 24 september 2011, 20:33

Dank jullie wel. 23 kg... niet veel, ik moet ook nog kaas meenemen... :D

2 uur krap om over te stappen? Je zou denken dat bij een vlucht Adam-BKK dat de ticketaanbieder hierop let.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#5 Bericht door Jeanette » zaterdag 24 september 2011, 22:12

fvliege schreef: ...... 23 kg. zou zeker niet meer mee nemen, wassen van kleding kost circa 40 bath p.kg en nieuwe kleding is spot goedkoop ......
Deze raad wordt hier vaker gegeven, hoogstwaarschijnlijk steeds door een man. :o

Het gaat niet zo zeer om kleding bij het inpakken. Er is zoveel dat je graag mee wil nemen, zeker als je wat langer gaat en in Thailand bij bekenden komt. Ten eerste zit je al met je jas. Wij reizen hartje winter al met een zomer jas maar dat ding moet toch mee alle weken van de reis voor de reis terug, na de terugvlucht. Dan tandenborstels, telefoons, laptop en ze hebben allemaal een oplader. De duikspullen (bril op sterkte) luchtbedden (heb ik me rot naar gewinkeld) en, nee, ik neem nog steeds niet de stap naar E-books. Ook zou ik zo een grote zak te kleine kinderkleren kunnen meenemen van de kleinkinderen.

Ja, kleding is goedkoop. Maar als je geen maatje 36 hebt en groter bent dan 1.60 mtr. is proberen iets leuks te kopen een langdradige bezigheid waar 'die van mij' maar gelimiteerd toe te bewegen is. Zwemkleding 80D, vergeet het maar, 2 driehoekjes aan een touwtje of iets met veel vulling, duidelijk voor toeristen want de meeste Thai gaan met hun kleding aan de zee in.

Ik zal eens wegen deze keer wat het percentege is dat de kleding in beslag neemt.
[|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#6 Bericht door pong » zondag 25 september 2011, 11:16

mensen gaan steds meer dingen vragen die de gewone reisagent weet te beantwoorden,. En dan denken ze ook nog het wel beter te weten, dat zal wel tiepies NL zijn.
Het zit voor LHR ongeveer zo:
ja, zoals elke airport zijn er minimum connection times-het systeem laat je gewoon niet boeken op een eerdere vlucht. Vaak heb je wel de keus uit latere flights, als bvb nog zou willen gaan sjoppen
Sinds ruim 1 jaar is in LHR de brand new terminal 5 , die exclusief door BA wordt gebruikt en enkele partners, dus je hoeft niet van terminal te wisselen.
HET -onder reisagenten dus- overbekende problem van LHR, en van LGW trouwens ook is de zeer trage bagagetransfer. Die engelsen willen gewoon niet hard werken of zoiets. Terug NAAR Nl is dat geen ramp-want dan hoef je niet te slepen vanaf S''hol (duurt wel ff voor je er achter bent-tijd weg), en wordt nabezorgd (al zullen ze wel te zo proberen te voorkomen dat je zelf weer moet ophalen). NAAR BKK kan dat dus betekenen met 1 flight/day dat je echte grote koffer pas dag later arriveert. Zoals meest met NLers; hard sreuwen of gillen helpt je geen zier, rustig en kalm en beleefd blijven wel.
Grenscontroles e.d. hebben amper invloed op dit-dat is klets-want als je in transit blijft HOEF je niet eens door die checks, de UK is nl. geen Schengen zone, dus in NL ''verlaat'' je met pascontrole al Europa (net als je bvb met TUrk via IST zou vliegen).

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#7 Bericht door Pieter » zondag 25 september 2011, 11:31

Ik weet alleen van vroeger toen ik nogal eens meer vloog
dat Heatrow van terminal 1 of 2 naar terminal 4 gewoon een uur in de bus zitten is en gedurende de spits haal je dat niet

die terminal is gewoon een ander vliegveld en dat duurt dus wel even

ook ooit in 1996 op het laatste moment met twee man een reis naar Jakarta geboekt voor een congres

dat ging via A'dam , Londen, Hongkong, Jakarta en Ja hoor kleding / koffers waren er niet pas 36 uur later

Op Heatrow gaat nogal eens wat fout met koffers zeker als minder dan 2 uur verschil

Pieter

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#8 Bericht door Champa » zondag 25 september 2011, 14:11

Best een gedoe dus... mmm...beter iets anders zoeken.

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#9 Bericht door west » zondag 25 september 2011, 15:37

Champa schreef:Best een gedoe dus... mmm...beter iets anders zoeken.
Inderdaad ja. Londen is een uur verder van Bangkok, en daarom mijd ik het ook, en al zeker nu ik bovenstaande ervaringen lees.
Heb persoonlijke ervaringen met Frankfurt en CDG Parijs, ook daar een miserie om van de ene terminal naar de andere te gaan.
Schiphol ken ik niet, Brussel des te meer; kleine luchthaven a la Chiang Mai of Phuket.
Denk er over na om Dusseldorf eens aan te doen. Niet zo ver, bovendien goedkoop om je wagen een paar weken achter te laten en mijn favourite airline : Etihad gaat ook vliegen vanaf 16/12 vanaf Dusseldorf.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#10 Bericht door Akang » zondag 25 september 2011, 15:56

En daarbij voor 700 + euro heb je ook rechtsreekse vluchten...
Even the longest journey starts with the first step...

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#11 Bericht door Champa » zondag 25 september 2011, 19:06

Maar niet vanuit Adam en niet voor 4 maanden... maar misschien kijk ik niet goed?

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#12 Bericht door Akang » maandag 26 september 2011, 08:37

Ligt eraan wanneer je wilt gaan
Even the longest journey starts with the first step...

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#13 Bericht door Champa » maandag 03 oktober 2011, 15:49

Heb net geboekt voor volgende week via een online reisbureau. In febr. is de retourvlucht.
ADAM-BKK-ADAM, met 1,5 uur tussenstop. Heenreis met Austrian Airlines en terug met SAS.
Het enige wat me echt tegenvalt is 1 stuk bagage van max 20 kg. Is me nog niet eerder voorgekomen dat ik zo weinig mee kan nemen, terwijl ik 4 maanden wegblijf.

Maar naar Dusseldorf is ook zo'n gedoe, openbaar vervoer is al onmogelijk (of je moet een hele dag wachten daar) en A'dam is slechts 30 min. met de auto.

http://www.chase.nl gebruikt (door een van de forumleden getipt)

Tja, de 20 kg bagage wordt echt een probleem. Ik denk dat ik mijn zware sportuitrusting maar thuislaat... :roll:

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#14 Bericht door fvliege » maandag 03 oktober 2011, 16:07

als je tot 23 kg meeneemt geeft dat geen probleem doe dit altijd en een grotere handtas/rugzakje
fijne vakantie

Champa
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 02 mei 2011, 06:37

Re: Britisch Airways: ervaring? En hoeveel bagage?

#15 Bericht door Champa » maandag 03 oktober 2011, 20:27

Ik snap je even niet, wat bedoel je?
Ruimbagage 20 kg, emailde de reisorganisatie me. En handbagage 8 kg.
Heb je ervaring Tyrolian Air/ Austrian & SAS?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”