Tickets Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Tickets Mahan Air

#31 Bericht door nbreeker » zondag 22 mei 2011, 07:05

RuudThai schreef:Op advies van Chang dus even hier verder:
Er worden allerlei volkomen oneigenlijke argumenten gebruikt om mijn redenatie onderuit te halen zoals: zit lekker veilig achter z'n computer, zit in het ook niet erg mensenrechtenvriendelijke (o.i.d.) Thailand, vliegt met dure (onzin!) maatschappijen als Thai en KLM.
Maar het is heel simpel om het woord principeloos onderuit te halen! Iemand die met bijv. Mahan vliegt puur om zo goedkoop mogelijk uit te zijn heeft toch een principe? Zo goedkoop mogelijk uit zijn!
En het woord principeloos klinkt natuurlijk erg ontluisterend, ja, zelfs confronterend, maar iemand die niet de achtergronden van een bedrijf bij zijn keus betrekt heeft daar geen principes over. En wat is "geen principes hebben"? Principeloos.... Dus het is allemaal met goed Nederlands te verklaren :o .

Overigens, is het bekend waarom Mahan zo goedkoop kan vliegen?
Ze hoeven geen geld uit te geven om onderhoud aan de vliegtuigen in het buitenland te laten plegen en geen onderdelen te kopen, want de internationale sancties verbieden dat.... ;) :lol:
Ben je weleens in Iran geweest nu jij hoef die Iranezen niet te helpen hoor die zijn daar mans genoeg voor ik heb daar gewerkt in de tijd van de Sjah en Khomeini en ik kan je vertellen dat was geen pretje ze verkochten waar je bijstond als je niet uitkeek.
En je moet niet vergeten dat het hun eigen volk is die hun dit aandoet net als in de meeste landen,geef ze een positie en een goed salaris en je kunt ze niet meer terug.Uiteindelijk zijn we per boot het land ontvlucht midden in de nacht naar bahrein en ik ben er nooit meer terug geweest en wil er ook niet meer heen.
Het maakte niet uit wat voor nationaliteit je had als je op straat was gooiden ze stenen naar ons en riepen Yankee go home ik was de enigste Nederlander maar voelde me niet geroepen om te blijven staan en met m'n paspoort te zwaaien van ik ben een Hollander.
En dat Mahan geen onderhoud hoeft te plegen is kul anders hadden er al een paar naar beneden gekomen en juist omdat er sancties zijn wordt het onderhoud in het buitenland gedaan.Ben je uberhaupt wel eens ergens geweest buiten Thailand ruud,en dan bedoel ik niet op vakantie.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Tickets Mahan Air

#32 Bericht door Gardensafari » zondag 22 mei 2011, 08:12

RuudThai schreef:Op advies van Chang dus even hier verder:
Er worden allerlei volkomen oneigenlijke argumenten gebruikt om mijn redenatie onderuit te halen zoals: zit lekker veilig achter z'n computer, zit in het ook niet erg mensenrechtenvriendelijke (o.i.d.) Thailand, vliegt met dure (onzin!) maatschappijen als Thai en KLM.
Maar het is heel simpel om het woord principeloos onderuit te halen! Iemand die met bijv. Mahan vliegt puur om zo goedkoop mogelijk uit te zijn heeft toch een principe? Zo goedkoop mogelijk uit zijn!
En het woord principeloos klinkt natuurlijk erg ontluisterend, ja, zelfs confronterend, maar iemand die niet de achtergronden van een bedrijf bij zijn keus betrekt heeft daar geen principes over. En wat is "geen principes hebben"? Principeloos.... Dus het is allemaal met goed Nederlands te verklaren :o .
Hier spreek je jezelf tegen.
Als iemand met Mahan vliegt vanuit het principe (dat zijn jouw woorden!) dat hij zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, is hij al niet meer principeloos.
Want jij gebruikt dat woord in een gekleurde betekenis.
Iemand is principeloos als hij de door jou hoog gehouden principes niet onderschrijft.
En daarmee wordt hij door jou veroordeeld.
En in mijn bescheiden mening heb jij helemaal niet het recht anderen te veroordelen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Tickets Mahan Air

#33 Bericht door Mart » zondag 22 mei 2011, 10:59

Dit heeft niets meer te maken met reizen naar Thailand, dus liever naar OFF TOPIC :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Tickets Mahan Air

#34 Bericht door Jeanette » zondag 22 mei 2011, 11:08

Nee dit is geneuzel over principes.
Heb ik 7 principes en 1 niet, vind hij mij principeloos. :?:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Tickets Mahan Air

#35 Bericht door jomel17 » woensdag 25 mei 2011, 19:22

@Driver,
mijn vrouw is 2 jaar geleden geslaagd voor haar MVV en met Airberlin naar Dusseldorp gevlogen.
Enkeltjes zijn bij Ab ook veel goedkoper dan bij de maatschappijen die op Ams vliegen.
Succes gewenst.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#36 Bericht door driver » woensdag 25 mei 2011, 21:10

jomel17 schreef:@Driver,
mijn vrouw is 2 jaar geleden geslaagd voor haar MVV en met Airberlin naar Dusseldorp gevlogen.
Enkeltjes zijn bij Ab ook veel goedkoper dan bij de maatschappijen die op Ams vliegen.
Succes gewenst.
Okee, dank voor je reactie en succes hebben we idd nodig.
Vraag : Als Sukanya hierheen mag komen moet zij dan niet de eerste keer in Nederland dus Schiphol landen ivm haar visa voor Nederland ?.

Oftewel doen de Duitsers niet moeilijk als ze via Dusseldorf doorreist naar Nederland ?

mvg driver

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: Tickets Mahan Air

#37 Bericht door luc.cc » woensdag 25 mei 2011, 22:09

driver schreef:
jomel17 schreef:@Driver,
mijn vrouw is 2 jaar geleden geslaagd voor haar MVV en met Airberlin naar Dusseldorp gevlogen.
Enkeltjes zijn bij Ab ook veel goedkoper dan bij de maatschappijen die op Ams vliegen.
Succes gewenst.
Okee, dank voor je reactie en succes hebben we idd nodig.
Vraag : Als Sukanya hierheen mag komen moet zij dan niet de eerste keer in Nederland dus Schiphol landen ivm haar visa voor Nederland ?.

Oftewel doen de Duitsers niet moeilijk als ze via Dusseldorf doorreist naar Nederland ?

mvg driver
Zij krijgt een "Schengenvisum" en mag toekomen in eender welk Schengenland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
Eventjes lezen
Fijn om hier te zijn

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Tickets Mahan Air

#38 Bericht door Loe » woensdag 25 mei 2011, 22:48

Arie,

De duitsers doen zelfs minder moeilijk vindt ik.


groetjes Loe

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#39 Bericht door driver » donderdag 26 mei 2011, 06:11

luc.cc en Loe : okee, was nog niet zover gekomen om links op te zoeken ik doe dat pas als ik zeker weet dat ze hier naar toe mag maar vragen op het forum is ook wel makkelijk soms ha,ha.
Wordt dus lekker via Duitsland denk ik mede gezien de lagere vliegreisprijs en wat Loe aangeeft minder gedoe misschien bij de grenscontrole.
1 puntje misschien : Als de Duitsers aan Suk. vragen gaan stellen weet ze niks terug te zeggen als ze alleen reist dus dat stukje moet dan wel goed gaan want of ik haar op kan halen weet ik nog niet hangt er vanaf wanneer dat ze hierheen zou komen maar dat is van latere zorg eerst de IND afwachten .

mvg driver

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: Tickets Mahan Air

#40 Bericht door luc.cc » donderdag 26 mei 2011, 06:37

driver schreef:luc.cc en Loe : okee, was nog niet zover gekomen om links op te zoeken ik doe dat pas als ik zeker weet dat ze hier naar toe mag maar vragen op het forum is ook wel makkelijk soms ha,ha.
Wordt dus lekker via Duitsland denk ik mede gezien de lagere vliegreisprijs en wat Loe aangeeft minder gedoe misschien bij de grenscontrole.
1 puntje misschien : Als de Duitsers aan Suk. vragen gaan stellen weet ze niks terug te zeggen als ze alleen reist dus dat stukje moet dan wel goed gaan want of ik haar op kan halen weet ik nog niet hangt er vanaf wanneer dat ze hierheen zou komen maar dat is van latere zorg eerst de IND afwachten .

mvg driver
Driver niet te veel zorgen maken, er worden geen vragen gesteld als haar reispas en schengenvisum in orde is.
Eveneens als ze niet internationaal geseind is
Ze zullen haar niet tegenhouden vermits de ambassade een goedkeuring gaf.
Fijn om hier te zijn

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Tickets Mahan Air

#41 Bericht door Jim » donderdag 26 mei 2011, 06:53

zorg dat ze je nummer heeft en dat jij bereikbaar bent rond de tijd dat ze door de paspoortcontrole moet.
een visum hebben is nog geen garantie dat ze het land in komt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Tickets Mahan Air

#42 Bericht door printen44 » donderdag 26 mei 2011, 07:51

Het Schengenvisum geeft recht op toegang tot alle Schengen landen. Wel moet men zich inschrijven in het bevolkingsregister in Nederland als men wat langer in Nederland verblijft.

De Nederlandse Overheid geeft toestemming via de Ambassade dat een vreemdeling voor een bepaalde periode in Nederland kan verblijven. Zo simpel ligt dat. Men kijkt alleen of het Schengen-visum echt is. Er zitten veiligheidskenmerken in die visumsticker. Het bedrijf waar voor ik werkte, produceerde die visum-stickers.

Alleen bij twijfel over de echtheid van die sticker en bij asielaanvragen worden er vragen gesteld door de paspoortcontrole. Dat kan elk Schengen-land zijn waar men binnenkomt vanuit een niet-Schengenland.

Dat een procedure voor een (tijdelijk) verblijf in Nederland lang duurt, heeft te maken dat de Overheid bang is dat men niet terugkeert naar het thuisland. Inwoners van Thailand is een van die landen die extra gecontroleerd wordt. Helaas, maar waar.

Als alle papieren in orde zijn hoeft ze niets te vrezen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#43 Bericht door driver » dinsdag 31 mei 2011, 06:55

Heren.

Dank voor jullie reactie .
Was 5 dagen met de motor naar een Duits Voxan motor treffen dus geen internet gezien tot nu dan.


mvg Arie

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Tickets Mahan Air

#44 Bericht door unforgiven » dinsdag 31 mei 2011, 11:03

driver schreef:Heren.

Dank voor jullie reactie .
Was 5 dagen met de motor naar een Duits Voxan motor treffen dus geen internet gezien tot nu dan.
mvg Arie


Fijn dat je vriendin naar Nederland gaat maar las ik nu echt ?? dat je niet zeker weet of je haar gaat ophalen? Door hemel en hel wat er ook gebeurt je MOET haar ophalen wat is dat nou zeg... :twisted
There is only one road in life, the hard road.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Tickets Mahan Air

#45 Bericht door RuudThai » dinsdag 31 mei 2011, 11:24

Toevallig een paar weken geleden een aflevering van het programma "Hello Goodbye" gezien op BVN. Dus dat programma wat zich afspeelt op Schiphol met interviews met mensen die iemand uitzwaaien of verwelkomen.
Daar was ook een Nederlander met een Thaise vrouw die haar ouders kwamen ophalen welke op vakantie in Nederland zouden komen. Op een gegeven moment werd zij opgeroepen om bij de balie informatie te geven over haar ouders zodat ze Nederland binnen mochten. Terwijl volgens deze mensen alle papieren in orde waren.

En ook een in Nederland wonende Thaise vriendin van mijn vrouw gaat zelf familieleden ophalen van Schiphol omdat ze anders het risico lopen om ergens daar achter de douane te worden gestald tot er iemand ze komt ophalen. Gebeurt dat niet en kunnen ze geen contact krijgen met iemand in Nederland, dan worden ze per volgende vlucht teruggestuurd.
Ik denk niet dat dat zomaar met iedereen gebeurt, maar ze zullen hun instructies wel van de IND krijgen wie er wel en wie niet moet worden gecontroleerd.

Het lijkt mij dus beter om het zekere voor het onzekere te nemen en je vriendin zelf af te halen op Schiphol, als die luchthaven tenminste van toepassing is. Of dat overigens in de ons omliggende landen ook gebeurt is mij onbekend.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”