Tickets Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#16 Bericht door driver » woensdag 18 mei 2011, 17:45

unforgiven schreef:
driver schreef:
unforgiven schreef:Hoe iemand bij zijn gezonde verstand wil vliegen met dit soort kamikaze maatschappijen is mij een raadsel.....
Dit soort opmerkingen zijn al discussies genoeg over geweest in andere Mahan topics dus wat jij van deze maatschappij denkt doet verder niet ter zake in dit topic vindt ik want de vraag was tickets voor Mahan Air toch ?

mvg driver
Zover ik weet ? ben ik een vrij man, bovendien niet op de hoogte van een eerder topic hierover, dus vrij om te zeggen dat ik Mahan air en gelijke maatschappijen niet zie zitten...
Vroeger vloog ik ook al wel eens met dit soort maatschappijen.
Nu ben ik in de gelukkige situatie dat het mij financieel niets uit maakt, een maandje door sparen voor de minder bedeelden en je vliegt stukken fijner... :mrgreen:
Dag vrije man die uiteraard mag zeggen wat ie denkt en die Mahan en andere maatschappijen niet zit zitten blijkbaar en dat ffe duidelijk heeft gemaakt dus dat weten we nu ook weer maar ga nu geen kulverhaal ophangen over een maatschappij die jij niet goed vindt blijkbaar of zoals nu over doorsparen en fijner vliegen en al dat soort onzin in mijn ogen.
Ik kan ook heel best een duurder ticket betalen maar heb hier geen behoefte aan als het niet hoeft .
Mahan is mij prima maar als anderen dat niet zo zien mij best dan gewoon wat anders boeken lekker simpel toch .
De vraag ging tenslotte over tickets voor Mahan en niet of de maatschappij een kamikaze maatschappij oid is toch of zie ik dat nu verkeerd ?
Maar ..zoals in veel topics houdt men het niet bij de vraag maar komt er as usual weer een geheel eigen mening bijkijken waardoor het topic vaak alle kanten opwaait behalve naar de kant van de vragensteller of stelster dus ...wordt vervolgt...of niet ?

mvg driver

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Tickets Mahan Air

#17 Bericht door carpediem » woensdag 18 mei 2011, 18:59

Als je naar de prijs vraagt is de kwaliteit dan niet belangrijk?
Bij Mahan air is altijd de kwalitiet ter discussie en niet om onzinnige redenen en zowel om de kwaliteit van de vlieg maatschappij als de kwaliteit van het land onder wiens vlag hij vliegt.
Als een antwoord je niet bevalt negeer je dat toch gewoon.
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#18 Bericht door driver » donderdag 19 mei 2011, 13:46

carpediem schreef:Als je naar de prijs vraagt is de kwaliteit dan niet belangrijk?
Bij Mahan air is altijd de kwalitiet ter discussie en niet om onzinnige redenen en zowel om de kwaliteit van de vlieg maatschappij als de kwaliteit van het land onder wiens vlag hij vliegt.
Als een antwoord je niet bevalt negeer je dat toch gewoon.
Jouw antwoord had ik op gereageerd en RuudThai weer op het mijne en ik weer op zijn antwoord maar ....Alles is al weer weg incl. mijn geopende topic dus ik ben er klaar mee.

mvg driver

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Tickets Mahan Air

#19 Bericht door unforgiven » donderdag 19 mei 2011, 14:49

driver schreef:
carpediem schreef:Als je naar de prijs vraagt is de kwaliteit dan niet belangrijk?
Bij Mahan air is altijd de kwalitiet ter discussie en niet om onzinnige redenen en zowel om de kwaliteit van de vlieg maatschappij als de kwaliteit van het land onder wiens vlag hij vliegt.
Als een antwoord je niet bevalt negeer je dat toch gewoon.
Jouw antwoord had ik op gereageerd en RuudThai weer op het mijne en ik weer op zijn antwoord maar ....Alles is al weer weg incl. mijn geopende topic dus ik ben er klaar mee.

mvg driver

Terecht dat je eigen driver topic is weggehaald.....Eindelijk een verstandige zet van de moderators. Waarom zij echter mijn gevatte :mrgreen: antwoord op jou eerdere berichtjes hebben weggehaald is mij nu juist een raadsel. De waarheid kan niet geschreven worden. Nou ja ik ben er ook klaar mee. [$)
There is only one road in life, the hard road.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Tickets Mahan Air

#20 Bericht door RuudThai » donderdag 19 mei 2011, 15:30

driver schreef:
carpediem schreef:Als je naar de prijs vraagt is de kwaliteit dan niet belangrijk?
Bij Mahan air is altijd de kwalitiet ter discussie en niet om onzinnige redenen en zowel om de kwaliteit van de vlieg maatschappij als de kwaliteit van het land onder wiens vlag hij vliegt.
Als een antwoord je niet bevalt negeer je dat toch gewoon.
Jouw antwoord had ik op gereageerd en RuudThai weer op het mijne en ik weer op zijn antwoord maar ....Alles is al weer weg incl. mijn geopende topic dus ik ben er klaar mee.

mvg driver
Tja, het forum kan beter "Klein-Syrie" gaan heten..... :( :cry: :oops:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Tickets Mahan Air

#21 Bericht door Jeanette » donderdag 19 mei 2011, 16:39

Laten we weer over tickets.....
Jeanette schreef:Ik ben mij wat aan het orienteren voor de volgende overwintering. Voor ons staat Evaair met elite classe (€869,-) bovenaan het verlanglijstje. Maar dat is in de laatste week van december, eigenlijk alleen nog de 31ste om 21.40. Wel geinig om de jaarwisseling hoog in de lucht (en misschien meerdere keren :idea: ) te vieren.
De vluchtprijzen van de weken erna zijn nog niet bekend.
...... gaan praten. Het is bij mij niet zozeer een boycot van Mahan Air maar ze bieden niet wat wij belangrijk vinden. Ruimere plaatsen, een goed hapje en drankje, geen tussenstop (met hoofddoekje) en 25 kg bagage vrijdom. Rob heeft de Unox muts al te voorschijn gehaald want als we om 14.30 aan komen willen we meteen naar Kon Ao en hij denkt dan nog een nieuwjaars duik te kunnen maken. Het idee is leuker dan er voor gaan, is hij het met me eens. 8-) :mrgreen: 8-)

Deze aanbieding is tot de 31ste geldig en nemen we die niet dan moeten we weer op een andere aanbieding wachten of 3 a 400 meer betalen per persoon. Natuurlijk kan er een hooggeplaatst persoon overlijden maar zoals wij overwinteren denken we dat we daar minder last van zouden krijgen dan degene die de grote toeristische plaatsen bezoeken.
Dus vanmorgen hebben we de tickets betaald om de eerste 8 weken van 2012 weer lekker warm en sportief door te brengen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Tickets Mahan Air

#22 Bericht door elst99 » donderdag 19 mei 2011, 17:01

Gefliciteerd
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#23 Bericht door driver » donderdag 19 mei 2011, 17:44

unforgiven schreef:
driver schreef:
carpediem schreef:Als je naar de prijs vraagt is de kwaliteit dan niet belangrijk?
Bij Mahan air is altijd de kwalitiet ter discussie en niet om onzinnige redenen en zowel om de kwaliteit van de vlieg maatschappij als de kwaliteit van het land onder wiens vlag hij vliegt.
Als een antwoord je niet bevalt negeer je dat toch gewoon.
Jouw antwoord had ik op gereageerd en RuudThai weer op het mijne en ik weer op zijn antwoord maar ....Alles is al weer weg incl. mijn geopende topic dus ik ben er klaar mee.

mvg driver

Terecht dat je eigen driver topic is weggehaald.....Eindelijk een verstandige zet van de moderators. Waarom zij echter mijn gevatte :mrgreen: antwoord op jou eerdere berichtjes hebben weggehaald is mij nu juist een raadsel. De waarheid kan niet geschreven worden. Nou ja ik ben er ook klaar mee. [$)
keep on dreaming unforgiven :mrgreen: en nu is alles gezegt wat mij betreft dus ziens in een ander topic misschien

mvg driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Tickets Mahan Air

#24 Bericht door RuudThai » zaterdag 21 mei 2011, 15:18

Op advies van Chang dus even hier verder:
Er worden allerlei volkomen oneigenlijke argumenten gebruikt om mijn redenatie onderuit te halen zoals: zit lekker veilig achter z'n computer, zit in het ook niet erg mensenrechtenvriendelijke (o.i.d.) Thailand, vliegt met dure (onzin!) maatschappijen als Thai en KLM.
Maar het is heel simpel om het woord principeloos onderuit te halen! Iemand die met bijv. Mahan vliegt puur om zo goedkoop mogelijk uit te zijn heeft toch een principe? Zo goedkoop mogelijk uit zijn!
En het woord principeloos klinkt natuurlijk erg ontluisterend, ja, zelfs confronterend, maar iemand die niet de achtergronden van een bedrijf bij zijn keus betrekt heeft daar geen principes over. En wat is "geen principes hebben"? Principeloos.... Dus het is allemaal met goed Nederlands te verklaren :o .

Overigens, is het bekend waarom Mahan zo goedkoop kan vliegen?
Ze hoeven geen geld uit te geven om onderhoud aan de vliegtuigen in het buitenland te laten plegen en geen onderdelen te kopen, want de internationale sancties verbieden dat.... ;) :lol:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Tickets Mahan Air

#25 Bericht door elst99 » zaterdag 21 mei 2011, 16:03

Dan ben je verkeerd ingelicht, het zijn nieuwe toestellen, zeer goed onderhouden, anders mogen ze niet in Europa landen! Het was en is een politieke zet geweest destijds dat ze niet meer in Europa mochten landen en had niets met onderhoud te maken.
Der Spiegel is de bron.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Tickets Mahan Air

#26 Bericht door Ben » zaterdag 21 mei 2011, 16:24

elst99 schreef:Dan ben je verkeerd ingelicht, het zijn nieuwe toestellen, zeer goed onderhouden, anders mogen ze niet in Europa landen! Het was en is een politieke zet geweest destijds dat ze niet meer in Europa mochten landen en had niets met onderhoud te maken.
Der Spiegel is de bron.
Voor een Thaise schone is het een aardige leeftijd ,maar voor een vliegtuig :?:

Aircraft Number Age Rank for the age by aircraft type
Airbus A300 36 24.2 years On 39 airlines operating this type of aircraft Mahan Air ranks 24
Airbus A310 8 20.6 years On 37 airlines operating this type of aircraft Mahan Air ranks 16
Airbus A320 1 12.8 years On 201 airlines operating this type of aircraft Mahan Air ranks 143
BAe 146 / Avro RJ 2 18.5 years On 54 airlines operating this type of aircraft Mahan Air ranks 18
Boeing 747 3 22.8 years On 103 airlines operating this type of aircraft Mahan Air ranks 70
TOTAL 50 23.1 years

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Tickets Mahan Air

#27 Bericht door Jeanette » zaterdag 21 mei 2011, 16:39

RuudThai schreef:
<.....maar iemand die niet de achtergronden van een bedrijf bij zijn keus betrekt heeft daar geen principes over. En wat is "geen principes hebben"? Principeloos.... Dus het is allemaal met goed Nederlands te verklaren :o .
O, nou snap ik wat je bedoeld. Zoals, iemand die geen sokken draagt is bloot. :idea:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#28 Bericht door driver » zaterdag 21 mei 2011, 16:47

RuudThai schreef:Op advies van Chang dus even hier verder:
Er worden allerlei volkomen oneigenlijke argumenten gebruikt om mijn redenatie onderuit te halen zoals: zit lekker veilig achter z'n computer, zit in het ook niet erg mensenrechtenvriendelijke (o.i.d.) Thailand, vliegt met dure (onzin!) maatschappijen als Thai en KLM.
Maar het is heel simpel om het woord principeloos onderuit te halen! Iemand die met bijv. Mahan vliegt puur om zo goedkoop mogelijk uit te zijn heeft toch een principe? Zo goedkoop mogelijk uit zijn!
En het woord principeloos klinkt natuurlijk erg ontluisterend, ja, zelfs confronterend, maar iemand die niet de achtergronden van een bedrijf bij zijn keus betrekt heeft daar geen principes over. En wat is "geen principes hebben"? Principeloos.... Dus het is allemaal met goed Nederlands te verklaren :o .

Overigens, is het bekend waarom Mahan zo goedkoop kan vliegen?
Ze hoeven geen geld uit te geven om onderhoud aan de vliegtuigen in het buitenland te laten plegen en geen onderdelen te kopen, want de internationale sancties verbieden dat.... ;) :lol:
Ga jij maar lekker door met je gelijk trachten te halen dan blijf ik lekker met Mahan vliegen indien van toepassing maar hopelijk mag Sukanya hierheen komen dan vlieg ik in de toekomst met zijn tweetjes en dat moet dan denk ik via A,dam-BKK en vice versa dus helaas :cry: andere maatschappij opzoeken maar wel liefst de goedkoopste met zo veel mogelijk misstanden ed waar het land van herkomst is anders heb jij niks meer te zeuren :mrgreen:

mvg driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Tickets Mahan Air

#29 Bericht door Loe » zaterdag 21 mei 2011, 18:02

driver schreef:hopelijk mag Sukanya hierheen komen dan vlieg ik in de toekomst met zijn tweetjes en dat moet dan denk ik via A,dam-BKK en vice versa dus helaas :cry: andere maatschappij opzoeken maar wel liefst de goedkoopste met zo veel mogelijk misstanden ed waar het land van herkomst is anders heb jij niks meer te zeuren :mrgreen:

mvg driver

Dit hoeft niet Arie, je kunt gewoon via Duitsland binnenkomen, dus let op de centjes [8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tickets Mahan Air

#30 Bericht door driver » zaterdag 21 mei 2011, 18:35

Loe schreef:
driver schreef:hopelijk mag Sukanya hierheen komen dan vlieg ik in de toekomst met zijn tweetjes en dat moet dan denk ik via A,dam-BKK en vice versa dus helaas :cry: andere maatschappij opzoeken maar wel liefst de goedkoopste met zo veel mogelijk misstanden ed waar het land van herkomst is anders heb jij niks meer te zeuren :mrgreen:

mvg driver

Dit hoeft niet Arie, je kunt gewoon via Duitsland binnenkomen, dus let op de centjes [8)
Hoi Loe.

Dat wist ik niet .
Ik ging ervanuit dat als Sukanya op basis van MVV naar Nederland zou komen dit sowieso via Schiphol moet ivm visum en dat ze mochten we weer naar Thailand gaan dan ook ivm haar visum voor Nederland ook weer via alleen Schiphol moet gaan.
Als het met Mahan kan scheelt dat idd de nodige euroos en die kan ik of kunnen we dan mooi in Thailand besteden oid.


mvg driver of Arie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”