Weer eens over overwinteren.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#136 Bericht door elst99 » maandag 16 januari 2012, 14:09

Dan heb je je waarschijnlijk in je hotel vermaakt, het is bijna onmogelijk ze te ontlopen.
Kwam zelfs iemand incognito tegen van het forum :cheesy:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#137 Bericht door Jeanette » dinsdag 17 januari 2012, 11:52

Ik ben aan het spelen (hi hi) geweest en heb in een emmer water van iets minder dan 45 graden een halfvolle jerrycan met warme melk (2.5 l) en 3 zakjes probiotica op het balkon gezet omgeven door kussens en handdoeken. Eind van de middag toen we van het strand kwamen was de temperatuur nog 38 graden. Weer naar 40+ gebracht en 's avonds in koud water gekoeld en in de koelkast gezet. Heerlijk bij het ontbijt. 8-)

Ik speel :idea: ook met kefir en die doet het hier nog beter want die heeft alleen maar kamertemperatuur nodig. Toch verbaas ik me erover dat de kefir plantjes het zo mooi doen want ik heb niet de juiste materialen.

Nog een vraag. Er staat hier in de straat een tap apparaat voor osmose water. Voor een paar baht vul je een jerrycan. Is dat geschikt voor ons farang? op sommige kleine flesjes staat ook dat het 'reverse osmosis' water is.

[|)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Weer eens over overwinteren.

#138 Bericht door Edje » dinsdag 17 januari 2012, 12:17

Jeanette schreef:Ik ben aan het spelen (hi hi) geweest en heb in een emmer water van iets minder dan 45 graden een halfvolle jerrycan met warme melk (2.5 l) en 3 zakjes probiotica op het balkon gezet omgeven door kussens en handdoeken. Eind van de middag toen we van het strand kwamen was de temperatuur nog 38 graden. Weer naar 40+ gebracht en 's avonds in koud water gekoeld en in de koelkast gezet. Heerlijk bij het ontbijt. 8-)

Ik speel :idea: ook met kefir en die doet het hier nog beter want die heeft alleen maar kamertemperatuur nodig. Toch verbaas ik me erover dat de kefir plantjes het zo mooi doen want ik heb niet de juiste materialen.

Nog een vraag. Er staat hier in de straat een tap apparaat voor osmose water. Voor een paar baht vul je een jerrycan. Is dat geschikt voor ons farang? op sommige kleine flesjes staat ook dat het 'reverse osmosis' water is.

[|)
Als het inderdaad 'Osmose' is, hetgeen ik betwijfel, is het goed drinkwater.
Osmose water wordt verkregen door het water te behandelen met O3.(zeg maar dubbele zuurstof) Alle oneffenheden in het te behandelen water worden verbrand.
Dit systeem wordt veel toegepast bij het reinigen van zwembad water.

Het water in de automaten wordt soms :mrgreen: door Ultra Violet behandeld, de Thai zal dit wel 'Osmose' noemen.
Groetjes; Edje

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Weer eens over overwinteren.

#139 Bericht door Henk Korat » woensdag 18 januari 2012, 12:51

elst99 schreef:Dan heb je je waarschijnlijk in je hotel vermaakt, het is bijna onmogelijk ze te ontlopen.
Kwam zelfs iemand incognito tegen van het forum :cheesy:
Jammer Elst, ben bijna alleen om te slapen, te douchen en te ontbijten in mijn hotel (kamer) geweest. Dat was overigens Hilton, een aanrader van Jeanette. Goed advies. Aan het strand en midden in het centrum. Ik heb ook uiterlijk en innerlijk genoten van het "avondstraatje". Ik ben veel Aussies, Nieuw Zeelanders, Fransen, Zwitsers, Duitsers en Scandinaviers tegengekomen. Maar geen Nederlanders. :happyno: :happyno: :happyno:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#140 Bericht door elst99 » woensdag 18 januari 2012, 13:58

Je bedoelt de Bintaban t.o. Hilton, ja daar zul je weinig Nederlanders tegenkomen foei!
Heb je iedereen aangesproken dan? :clap:
Ik weet niet of Jeanette al is in Hua Hin geweest is, maar ik neem aan dat je Dutch bedoelt.
Die komt er met familie ieder jaar.
En geloof me nu maar er zitten hier hele nesten met Nederlanders.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

mulderslag
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 05 november 2007, 23:24

Re: Weer eens over overwinteren.

#141 Bericht door mulderslag » woensdag 18 januari 2012, 21:02

Edje,

Volgens mij vergis jij je, Osmose water wordt door een membraam geperst, alleen puur water komt eruit.

Wat jij bedoelt is volgens mij de ozon methode, hier wordt inderdaad met verrijkt zuurstof gewerkt


Als het inderdaad 'Osmose' is, hetgeen ik betwijfel, is het goed drinkwater.
Osmose water wordt verkregen door het water te behandelen met O3.(zeg maar dubbele zuurstof) Alle oneffenheden in het te behandelen water worden verbrand.
Dit systeem wordt veel toegepast bij het reinigen van zwembad water.

Het water in de automaten wordt soms :mrgreen: door Ultra Violet behandeld, de Thai zal dit wel 'Osmose' noemen

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Weer eens over overwinteren.

#142 Bericht door nbreeker » donderdag 19 januari 2012, 01:57

mulderslag schreef:Edje,

Volgens mij vergis jij je, Osmose water wordt door een membraam geperst, alleen puur water komt eruit.

Wat jij bedoelt is volgens mij de ozon methode, hier wordt inderdaad met verrijkt zuurstof gewerkt


Als het inderdaad 'Osmose' is, hetgeen ik betwijfel, is het goed drinkwater.
Osmose water wordt verkregen door het water te behandelen met O3.(zeg maar dubbele zuurstof) Alle oneffenheden in het te behandelen water worden verbrand.
Dit systeem wordt veel toegepast bij het reinigen van zwembad water.

Het water in de automaten wordt soms :mrgreen: door Ultra Violet behandeld, de Thai zal dit wel 'Osmose' noemen
Inderdaad "Reverse Osmosis" wij maakten offshore van zeewater drinkwater waarbij zeewater onder hogedruk door een permeater gevuld met fibers van binnen naar buiten wordt geperst daarbij al het zout achterlatend en schoondrinkwater produceerd.
Het enige nadeel is buiten dat het duur is,als de installatie langer dan drie dagen stilstond het systeem behandeld moet worden om het groeien van bacteries tegen te gaan.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Weer eens over overwinteren.

#143 Bericht door Edje » donderdag 19 januari 2012, 10:34

Ik heb me vergist, was in de veronderstelling dat Osmosis hetzelfde was als Ozon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Osmose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozonisator
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Weer eens over overwinteren.

#144 Bericht door nbreeker » donderdag 19 januari 2012, 10:50

Edje schreef:Ik heb me vergist, was in de veronderstelling dat Osmosis hetzelfde was als Ozon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Osmose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozonisator
Geeft niks hoor Edje vergissen doen we gelukkig allemaal wel eens. :giggle3:
Er is ook zoiets als Osmosis in polyester jachten dat is niet leuk dan lekt er water van binnen naar buiten tussen de laminaten door en heb je allemaal blaren op de onderwaterromp.Is een dure en langdurige reperatie.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#145 Bericht door Jeanette » donderdag 19 januari 2012, 11:39

Ik vroeg me alleen af of iemand het ding ook gebruikt. Het ziet er uit als een grote koelkast en rechts is plaats voor muntjes (voor glimmende geeft tie meer water [8) ) en links kun je een fles of een jerrycan plaatsen. Hij staaat 3 huizen verder en dat scheelt veel sjouwen.

Op het apparaat staat 'reverse osmosis + UV', ik probeer later wel een foto te plaatsen.
AH had vroeger van die machines maar daar liepen de flessen langzamer vol. Osmose ken ik van biologie, dat komt tenslotte in alle cellen voor maar dit ding loopt veel harder dan een kraan vandaar dat ik twijfelde.
Maar ik drink het en ik leef nog dus het valt vast wel mee. :D

[|)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Weer eens over overwinteren.

#146 Bericht door nbreeker » donderdag 19 januari 2012, 11:43

Jeanette schreef:Ik vroeg me alleen af of iemand het ding ook gebruikt. Rechts plaats voor muntjes (voor glimmende geeft tie meer water [8) ) en links kun je een fles of een jerrycan plaatsen.
Op het apparaat staat 'reverse osmosis + UV', ik probeer later wel een foto te plaatsen.
AH had vroeger van die machines maar daar liepen de flessen langzamer vol. Osmose ken ik van biologie, dat komt tenslotte in alle cellen voor maar dit ding loopt veel harder dan een kraan vandaar dat ik twijfelde.
Maar ik drink het en ik leef nog dus het valt vast wel mee. :D

[|)
Nu die machines staan overal in Thailand,reverse Osmosis en Ultra violet.Maar volgens mij val jij ook niet zo gauw om dus gewoon blijven drinken. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#147 Bericht door Jeanette » donderdag 19 januari 2012, 11:45

Ja, eerst water, de rest komt later.


[8) [8) [8)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#148 Bericht door Jeanette » maandag 06 februari 2012, 05:17

Afbeelding Afbeelding

In dit straatje hebben de huizen een watervat achter het huis voor als de druk van de waterleiding eventje minder is. Het osmose apparaat staat bij de schoolmeester in de poort maar hij woont er op dit moment niet. We hoorden gisteren dat er in zijn watertank een dode kat is gevonden. :o "Dus gooi voor de zekerheid je jerrycan maar leeg" zei Hans.

Maar we hoeven niet te sjouwen, voor 5 baht krijgen we uit hun voorraad.

P.S. Je hebt een pb Hema.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#149 Bericht door Jeanette » donderdag 09 februari 2012, 12:29

De afgelopen dagen ligt er erg veel rommel in zee. Het lijkt wel of er een vuilnisschip is vergaan.
Het gekke is dat de strandstoel uitbaters zich wezenloos vegen om het zand onder de bomen van afgevallen bladeren te ontdoen en ze te verbranden maar alle plastic troep die de branding op het strand gooit hoogst zelden opruimen.

Vorig jaar ook al in februari.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#150 Bericht door afra » donderdag 09 februari 2012, 13:42

Misschien heeft dat met een bepaalde golfstroom te maken.
Ik heb vorig jaar ook gevraagd aan onze gids tijdens het eiland hoppen waarom de vissersvrouwen op de onbewoonde eilandjes tussen de troep blijven zitten: veel glas van die energie drankjes, piepschuim en noem maar op. Hij zij dat het gewoon te veel was en dat het er de volgende dag weer zou zijn.
Wel zag ik op bijv. phiphi borden met teksten over hoe lang het duurde voordat iets verteerd was. Piepschuim vergaat nooit begreep ik daar uit.
Bij de paalwoningen in het zuiden werd alle afval in zee gegooid. Is natuurlijk gewoon onwetendheid.
Wat wij hier af toe uit de sloten halen van vroeger wil je ook niet weten.

Gaan jullie nog verder of blijven jullie in Banpe

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”