Weer eens over overwinteren.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Weer eens over overwinteren.

#106 Bericht door Loe » zondag 13 november 2011, 06:17

Hallo Mart,

Dit is voor mij echt zomers. Toen ik woensdag vertrok van dusseldorf was het in de nacht zo rond 6 C.
Dus tot 24 maart zit ik weer gebeiteld hier :D

groetjes Loe

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Weer eens over overwinteren.

#107 Bericht door Tonnie » zaterdag 19 november 2011, 11:25

Mart schreef:Het overwinteren is begonnen. Vanmorgen was het slechts 18.1 C :mrgreen: en de koude periode is dus begonnen. Het ziet er voor de komende dagen niet leuk uit.

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=28 Kalasin

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=1 Chiang Rai
Grappig Mart, dat ze bij 15 graden 's nachts een Eskimo afbeelden.
In januari/februari zit ik weer bij mijn schoonfamilie in Nong Saeng kou te lijden. Ik 's morgens in mijn korte broek en de lokale in winterjas met muts.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#108 Bericht door Jeanette » zondag 20 november 2011, 21:04

zucht .... oké. :cry: [|)
jumbo schreef:Plan het dan op een zaterdag dan heb je er minimaal 2 gasten bij... :P
Het hoeft niet groots te worden Jumbo, gewoon met wat er daar op dat moment vakantie viert aan wereld-mensen (dus niet alleen Nederlanders) en met mijn muzieksmaak. Niks om een lange reis voor te maken.
Ik heb in gedachte om eerst Andre Rieu te draaien en daarna Queen. Ik ben gewoon benieuwd hoe dat op het strand en over het water klinkt. En half elf / elf uur is alles daar altijd afgelopen dus daar pas ik me bij aan.

Al is jou siam libre niet te versmaden. :clap:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Weer eens over overwinteren.

#109 Bericht door jumbo » maandag 21 november 2011, 01:54

Jeanette schreef:zucht .... oké. :cry: [|)
jumbo schreef:Plan het dan op een zaterdag dan heb je er minimaal 2 gasten bij... :P
Het hoeft niet groots te worden Jumbo, gewoon met wat er daar op dat moment vakantie viert aan wereld-mensen (dus niet alleen Nederlanders) en met mijn muzieksmaak. Niks om een lange reis voor te maken.
Ik heb in gedachte om eerst Andre Rieu te draaien en daarna Queen. Ik ben gewoon benieuwd hoe dat op het strand en over het water klinkt. En half elf / elf uur is alles daar altijd afgelopen dus daar pas ik me bij aan.

Al is jou siam libre niet te versmaden. :clap:
Afgezien van Rieu, mits Ravel's Bolero, ziet het er prima uit..
Rieu en Mercury op eenzelfde gala, wie had dat ooit gedacht :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#110 Bericht door Jeanette » donderdag 24 november 2011, 14:13

Wat ik mij herinner van vorig jaar is dat het weekend meer voor de Thaise mensen is daar in Ban Phe. Dan komen ze in grote bussen met cartoon versieringen uit Bangkok, spelen karaoke (hoe valser hoe meer plezier). Of ze laden een auto uit aan het strand en kopen dan alleen een emmer ijs en een vuurkorf en zijn verder selfsupporting.

Ik wil het karakter van die badplaats niet verwesteren, het is wat Hua Hin vroeger was en dat mag zo blijven van mij. Ik houd wel van een beetje saai. 8-) Liever als gala. [|(

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#111 Bericht door Jeanette » woensdag 04 januari 2012, 11:35

Het vliegtuig was prachtig op tijd vertrokken, rond half elf werd er een best wel lekkere en uitgebreide maaltijd verstrekt en al rond 11 uur moesten de raampjes donker en de lichten gingen uit.
Om 12 uur ..... niks count down, niks champagne. Op een paar plaatsen in het gangpad stonden wat families en dat was het.

Geen slaapbril, oordoppen of sokken meer, wel een tandenborstel en 2 piepkleine tubetjes. Best wel geslapen al miste ik de voetensteun. Eliteclass is dus niet te vergelijken met Evergreen de Luxe van vroeger. Toch geen spijt van gehad hoor.

Ton kwam ons ophalen en nog bij daglicht zagen we dat kilometers lange strand voor ban phe. Maar wat is het volgebouwd, niet alleen links van de weg maar ook op het strand. En het meeste staat leeg. Daar waar ik vermoed dat Hema ergens zit heb ik gezwaaid naar He en Ma. :giggle3: Ton vertelde dat het 1ste Kerstdag erg hoog water is geweest, bijna tot de weg. Ze hebben er nog met de riolering soms wat last van. Op verzoek kregen we ieder 2 dunne schuimrubber matrasjes voor onder het onderlaken en na de eerste pattai kai met spy (suhpaaaaai, anders verstaan ze het niet) hebben we het klokje rond geslapen. En met de 1.5 meter lange kussens die we vandaag hebben gekocht wordt het helemaal knus.

Gisteren regende het de hele dag, tja, het is hier groen. Dat blijft het niet zonder regen ;) en het blijft t-shirtjes weer dus ik wen al aan transpireren.

[|)

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#112 Bericht door afra » woensdag 04 januari 2012, 12:03

Best wel geslapen al miste ik de voetensteun. Eliteclass is dus niet te vergelijken met Evergreen de Luxe van vroeger.
Wat bedoel je precies? Er zit in de elite 777 wel een beensteun die omhoog kan. Was er in de 747 nog iets extra's voor je benen?
Veel plezier nog.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#113 Bericht door Jeanette » donderdag 05 januari 2012, 02:34

Tja, er waren echt geen beensteunen Afra en wel van die schermpjes. We zaten rij 25 D en E.
Had jij ook zo'n blauw/wit gestreept zakje?

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#114 Bericht door afra » donderdag 05 januari 2012, 08:58

Wij hadden dus wel been steunen, als je de stoel naar achter deed was er ook nog een knop om de steun van af je knieen naar boven te doen. Wij zaten in de twee aan twee rijen.We hadden een rood/wit gestreept zakje. :D
Terug vlogen we dus economy en toen kregen geen slippers meer. Heen kregen ze die in economy nog wel.
Bezuinigingen?
http://www.evaair.com/mmedia/global/777 ... a_2_2.html
als je in het filmpje bij "seating <active display< play kijkt zie je hoe onze stoel was. Misschien was die van jullie kapot?
Onze zoon kreeg ook een nieuwe plek op de terugweg omdat zijn stoel niet goed was.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#115 Bericht door Jeanette » donderdag 05 januari 2012, 12:09

Die kuitsteun was er wel maar vroeger was er een beugel aan de stoel voor je voor je voeten en die miste ik erg.

Nu eerst eten... [8)

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#116 Bericht door afra » donderdag 05 januari 2012, 12:33

Ahha, ik snap het. Waar ga je eten? Ik heb gister pad thai gemaakt. Goed gelukt, gewoon met wat ik in de kast had.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#117 Bericht door Jeanette » donderdag 05 januari 2012, 12:57

ik droog mijn haar nog dus met 1 vinger.... :mrgreen:

als je bij laemya links af gaat, een paar straten door, dan rechtsaf ....donker, zaklamp ... vermolmde houten planken, modderpad, langs witte koeien ...buffels :?: .. dan kom je bij het laatste tentje van het strand. gisteren 4 talig daar gegeten. kai = kip was op dus padthai met vis was er wel, heerlijk. :thumbsup:

we waren met bier en water en en glas voor mijn eigen wijn 125 baht kwijt. :clap:

vanmiddag bij nice beach hotel ook padthai. totaal anders. veel meer tauge, wel kai, rob had club sandwitch en dat was 180 baht.

over 10 minuten gaan we naar de zweed. [8)

groetjes

[|)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Weer eens over overwinteren.

#118 Bericht door mai mi tang » vrijdag 06 januari 2012, 01:16

Goeiemorgen, gezellig dameskransje :?:
Klinkt aardig :lol: :lol: :lol: Ik schuif even aan :crazy:
Jeanette schreef:Dank je wel mai mi tang, je klinkt erg aardig.
Je hebt me in het topic van Prajak wel een klein beetje verlegen gemaakt hoor :oops: :lol:
Maar alsnog bedankt :D Wij vliegen over een dikke week. Eva had altijd onze voorkeur
vanwege de Evergreen de Luxe en de vertrek- en aankomsttijden. Nu iets anders gevonden :shock:
Weliswaar economy maar... voor een héél scherp prijsje en nagenoeg dezelfde reistijd :thumbsup: Have fun! [|)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#119 Bericht door Jeanette » vrijdag 06 januari 2012, 02:56

Dat toppic is van Prajak mai mi tang maar je bent nieuw hier en je kent de regels misschien nog niet?

Ik heb hier kefir gemaakt op de kamer, dat gaan we zo bij het ontbijt met honing uitproberen.

[|)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Weer eens over overwinteren.

#120 Bericht door mai mi tang » vrijdag 06 januari 2012, 21:07

Ik hoop maar dat de onzorgvuldigheid van deze nieuweling, wordt vergeven... [|)
Gelukkig is het alweer netjes opgelost, waarvoor mijn dank :worshippy:
Ik begin de morgen meestal met een sloot koffie [8) [8) [8) Fijn weekend :thumbsup:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”